Vi spelar Howrse TVÅ...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Hon är äldre, men ändå mycket bättre än mina andra hästar i samma ålder :crazy: Ger 2 lektioner/dag med alla.

Båda föräldrarna är alltid fullt bluppade. Däremot konstaterade jag att hingsten är endast fetad i sina 3 bästa egenskaper och har sammanlagda färdigheter på 421. Mitt sto (dräktigt nu, vet alltså inget om avkomman än) är fetad i allt och har 441 i färdigheter.
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Det är hon med högst färdigheter, men det är inte hon som är dräktig. Nån var ju korkad nog att ge henne både filosofens sten OCH ungdomens vatten... Tar en evighet innan hon kan betäckas :p
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Men kan det inte vara så att den med så pass bra färdigheter är avlad med tårar då, då är det ju inte konstigt om den ligger före, kanske lite väl mycket men en förklaring?
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Nejmen vänta nu. Är det den med ungdomens vatten (Spader Dam) som har så höga färdigheter jämfört med de med högre GP menar du? (Bleknos t.ex.)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

kl

Måste bara gnälla av mig lite igen. Blir lite ledsen i ögat när jag pratat om avel med en av de som har de bästa Lusitanohästarna. Hon ville använda min hingst. (Som då låg i topp 3 för sin ras) Självklart, sa jag och skickade en betäckning. Bad sedan att få använda en av hennes hingstar, för att få in någon annan hingst i min avel och fick till svar att jag KANSKE skulle få det. I så fall skulle jag betala max pris för den betäckningen. Fine, sa jag. Men sen har jag inte hört något mer och ingen betäckning är skickad... :(

Varför ska folk vara så själviska? Jag vill inte betäcka mina hästar huller om buller med varandra, men de andra som har hingstar lånar ju inte ut. (och de få som finns på offentliga har rätt mycket lägre GP än de av mina som jag vill betäcka och jag vill ju gå framåt i aveln, inte bakåt)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

*kl*

Pssst....
Finns en Mist på auktion just nu med bud på dryga 40000 e som slutar om drygt 20 min.
Jag får inte buda just nu så tänkte tipsa er här! :)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Det lärde jag mig först efter att jag använt dem... :p
Nu är jag ju tvungen att fixa ett par om jag vill klara målet ;)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Jajemen. ;) Man kan ju lägga vattnet vid 3 års ålder, nu är hon 22 va? Så 22-3 = 19. Eftersom hon åldrats hälften så fort dessa 19 år får vi 19x2= 38 +3 = Hennes ålder motsvarar 41 hos en häst utan ungdomens vatten... Skönt med en lösning på det hela. :D
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Haha, känner mig smartast just nu :D

Funderar på att börja med inavel :o Finns nästan inga bra hingstar ute till betäckning, alla mina är mer eller mindre släkt och de bästa hingstarna har helsyskon till föräldrar :(
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Jag hoppas just nu att jag får en betäckning av den med hingst av högsta GP, har erbjudit henne 11500 e för det och sagt jag är öppen för diskussion om priset.
Har dock inga höga tankar om det men hoppas kan man. :p
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Tillslut blir det ju en begränsning i spelet. Det finns inte obegränsat med hästar på svenska versionen som jag gissar är rätt liten ändå. På internationella sidan finns det ju hundratusentals medlemmar och därmed hundratusentals urhästar och därmed större avelsmaterial.

Själv har jag aldrig brytt mig om det där med inavel. På riktiga hästar, ja, men inte pixlar. :D
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Inte jag heller, använt en och samma hingst i flera led nu - det som tagit mig uppåt! :p
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Alltså jag har inte kommit i närheten av eran avel eller målen, men jag behöver hjälp med att hitta hemliga sidan nr 1. Känner mig jätte off men aa :)

Vad är det ni avlar fram för hästar? :)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Gå in på Ow's sida så hittar du!

Jag försöker avla fram P.R.E med ovanliga färger!
Det kikade fram en cremello-färgan tjej nyss! :love:
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

kl

Woho! Bara för att jag gnällde lite här förut, så skickade den där hingstägaren en betäckning till mig! :banana:
Så alldeles nyss fick jag ett litet Lusitanosto som kommer att få 361.44 i GP. :D
*glad Therese*
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp