Vi spelar Howrse TVÅ...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Så, jag måste ställa en följdfråga ang. nr.3.
Min häst kommer aldrig kunna ha mera än 350,08 (eftersom det är dess GP) i färdighetspoäng? Eller ökar GP:n ju mera tränad hästen blir?
Om två hästar som är bra tränade etc. får ett föl har detta föl ett högre GP än ett Gaia föl t.ex.?

Ang. BLUP, innebär 20 tävlingar att en häst får 100 BLUP? Eller varför blir alla så glada då de har "haft 20st tävlingar" med sin häst? :)
Tacksam för alla svar! En dag kanske era hästar står i ett ridcenter hos mig och inte tvärtom ;-) Dock har jag 3 tjänstgöringsdagar kvar..

Färdigheterna ökar efterhand som hästen tränas, GP:n kommer dock förbli densamma efter att hästen är 1 år och 8 månader och man inte kan leka med den längre.

För att få full blup måste hästen ha vunnit 20 tävlingar. Utöver de 20 vinsterna ska hästen vara färdigtränad (de orangea staplarna) i dess tre bästa färdigheter (kolla GP:n) samt ha fått all möjlig färdighet i dessa färdigheter från uteritter och tävling (dvs man startar hästen i tävlingar som kräver hästens 3 bästa färdigheter). Som grädde på moset måste hästen vara minst 10 år för att få 100 blup.

Gud vad rörigt det blev nu. :p
 
Senast ändrad:
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Bah, jag fick mitt enhörningsföl på 7:e försöket. Tur-lotta där ;)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

xx.++ ännu en fråga. När laddas själva spelet om? Tänkte att jag skulle träna mina hästar nu (nytt dygn osv.) men samma saker som jag gjorde igår står ju fortf. kvar: är det vid 08.00 spelet laddas om? :)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

kl

Uppdateringar, nya versioner av howrse - som det står om på engelska sidan
vad tror ni om det? Det finns väl knappt fler (språk) versioner kvar att lansera, eller är det de som redan är ute (och är nya) som de menar? Eller är det något helt nytt?
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Ingen enhörningsföl idag heller?
Någon som vill skänka 2 åldringspoäng så man kan få till en betäckning redan ikväll? Vore i så fall väldigt snällt.

Bitte0007 svenska.
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Men Snows BLUP sjunker inte.
Min Snow har haft 100 i BLUP under hela sin tid hos mig!

Jopp det gör de, min sjönk till 76-någonting i dag när jag loggade in på honom. Han hade ju bara tre segrar då. Nu när han vunnit lite i dag har han stigit till 79.
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Raderat, jag hade fel. Jag begriper mig inte på Mist. :p
 
Senast ändrad:
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Man kan bara skänka ett åt gången, men jag har nu skickat över ett till dig. :)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Lustigt att du tar min knapp och knapplånar när jag redan diskuterat saken. :p Det är ju fyra nya engelskspråkiga versioner, en för britter, en för kanadensare, amerikaner och australienare för att passa kultur och traditioner bättre. Inte har jag upplevt det som något problem att de alla fått samsas på stora siten men tydligen.. :confused:

Den "internationella" sidan kommer att ligga kvar.
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Fast Mists blup minskar för varje dag. Igår hade min 86, idag 84. Din Mist är väl yngre än min (född 25:e dec) vilket också är anledningen till att din har högre GP. Det sa de minsann inget om på Howrse. :p

Hoppsan! :eek:
Men min har haft 100 i blup från i dag (20e segern i går) och så länge jag vunnit segrar har hon stigit. Kanske tur att jag betäckte henne i dag i så fall! :D
Min Mist är född 25 december oxå...

Tillägg: Det beror inte på att din Mist "bara" har 6 segrar då?? Annars vet jag inte vad... :crazy:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

kl

köpte nyss ett enhörningsto för 2k och 2 pass - hyffsat bra pris ;) När jag väl fick henne, såg jag att hon hade blivit erbjuden en privat betäckning som ligger och väntar på mig! Väldigt bra :D
Är det nån som vet hur länge en privat betäckning hålls öppen dock? Har ett par mål till innan jag kommer till själva enhörnings målet...
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Va? Jag menade spelarna, att de slutar spela på svenska sidan och går över till någon engelskspråkig för att det är lättare med språket :), vilket kanske innebär att de som driver upp tempot som *** på svenska sidan försvinner..

Alla olika spelversioner som finns idag kommer att finnas kvar framöver också. Gå in på engelska sidan och kolla senaste nyheten om ni vill veta mer (behöver inte logga in för att se detta)

Aha... Då fattar jag (har vart inne och läst det nu...)
Men jag kommer nog att stanna på svenska, tror jag.
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Men bluppen ska ju (normalt) inte minska bara för att hästen ännu inte vunnit tillräckligt med tävlingar, då ska den ju vara stabil. Som sagt begriper jag ingenting. Och Mist på engelska sidan är helt hopplöst eftersom de ändå inte är sådär värst bra i jämförelse med de bästa hästarna av vanliga raser så att vinna är galet svårt. :crazy: :p Nåja, min Ocean avlades ju på Mists första dag och då var hon fullt bluppad så jag borde inte bry mig öht. :D
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Ja är man svensk är ju det naturligt :). Jag har hela tiden syftat på de spelarna på svenska sidan som kom dit när sidan var ny, som inte kan språket utan joxar med översättare så man knappt begriper vad de vill.

Å andra sidan har de väl hunnit köpa massa pass och då vill man kanske inte bara lämna allt...
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

attans!

nåväl, fick föda upp 2 föl med 1.20 i lekar lite snabbt, så nu är man på enhörningsmålet med :P
har tom ställt klockan nu så jag inte ska glömma tiden!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Norrsken
  • Kirk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp