Vi spelar Howrse TVÅ...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

attans!

nåväl, fick föda upp 2 föl med 1.20 i lekar lite snabbt, så nu är man på enhörningsmålet med :P
har tom ställt klockan nu så jag inte ska glömma tiden!

Bra där :D
Jag lyckades missa varje dag i typ en vecka...
Men sen lyckades jag få en enhörningsfölis på första försöket :bump:
Så jag är glad ändå :p
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

*kl*

Suck glömde höja färdighetsnivån på mitt stall igår efter släppt in Caboose så fick in 3 st låga idag. :(
Men men har dom inte höjt upp sig till färdighetsnivån vid slutet av sin tid hos mig så får dom inte förlänga.

Vill helst välja vilka med låg färdighet som kommer in då jag även tar in mina unghästar och föl i stallet så måste ha in höga också för prestigens skull.
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Höja färdighetsnivån på ens stall? :p förlåt för alla frågor jag har, men vad innebär det?


En sak till:
Hur tränar ni era hästar?
I dagsläget så låter jag varje häst gå 2ridlektioner, ställer upp i en tävling och för energin som är kvar så låter jag den träna så att jag vet om att när den går och lägger sig kommer den iaf ha 20% energi :) Hur gör ni?
Jag tycker att detta är en relativt bra teknik men jag kan ju inte träna mitt sto t.ex. lika mycket eftersom hon 'tappar' energi på ridlektionerna. Kanske är det slöseri?
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Måste fråga ännu en sak,
vart fångar man ett UFO? haha!
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

En sak till:
Hur tränar ni era hästar?
I dagsläget så låter jag varje häst gå 2ridlektioner, ställer upp i en tävling och för energin som är kvar så låter jag den träna så att jag vet om att när den går och lägger sig kommer den iaf ha 20% energi :) Hur gör ni?
Jag tycker att detta är en relativt bra teknik men jag kan ju inte träna mitt sto t.ex. lika mycket eftersom hon 'tappar' energi på ridlektionerna. Kanske är det slöseri?

Jag använder mig ungefär av samma metod som när man kör föllekarna. Föllekarna gör jag efter CraXors schema; http://craxor.free.fr/crixorcluwb/foalgames.php . När hästen är vuxen tränar jag den på ett liknande sätt, men med träning istället för lek.

Jag börjar med att träna fullt i galopp, snabbhet och dressyr som är min ras (Fullblod) tre bästa grenar. Uthållighet, trav och hoppning struntar jag i helt. När staplarna i de tre bästa färdigheterna är orangea tävlar jag hästarna tills de har 20 vinster (brukar blanda grenarna hejvilt). När de har vinsterna så tar jag ridturer (galopp, ½-1 timme åt gången) tills de tre bästa egenskaperna är fetade.

Ridlektioner ges sällan av mina avelshästar, utan enbart av de hästarna jag köpt i syfte att få pass så småningom.
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Måste fråga ännu en sak,
vart fångar man ett UFO? haha!

Var som helst! :D UFOn är gåvorna som kommer flygande ibland, typ äpplen och rovor oftast. Ibland har man tur och får något åldrandepoäng eller en sadel eller så.
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Jahaja! Trodde att jag skulle se en utomjording dansa omkring på datorskärmen. Igår fick jag en kanonfin sadel, skräddarsydd och allt :)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Ska skriva ännu en sak... tydligen ska ens första häst få filosofens sten (odödlighet)?
Min häst Sweet Serenade har inte haft den turen? Eller..? Jag kan inte se det någonstans
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Ridlektioner ges sällan av mina avelshästar, utan enbart av de hästarna jag köpt i syfte att få pass så småningom.

Om du BARA har dem i avelssyfte kanske det rättfärdigar att inte ge lektioner med hästarna, men om du sedan använder hästarna till tävling så tjänar de massor av färdigheter om man gör båda lektionerna dagligen. Dessutom tjänar man ju pengar. På engelska sidan är min inkomst för lektionerna större än mina totala utgifter! :)
 
Senast ändrad:
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

kl
Haha, sitter och fnissar lite åt att ena hästen har en viguppel-stjärna!
Sådana ord de kommit på!
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

För vuxna hästar (2 år och uppåt) ser dagen ut såhär:

Ridlektion, saltsten, mat, ridlektion, träning eller tävling tills energin är slut (eventuellt rova och/eller morot för att få ut så mycket som möjligt av dagen), klapp, box om tiden räcker till, rykta, morot/rova/vatten/äpple vid behov, sova.
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Jupp, Sweet Sereande har det. - du ser det där det står "Föremål", din häst har oxå eolus vind, kronostimmer och sjöhästen :)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Om du BARA har dem i avelssyfte kanske det rättfärdigar att inte ge lektioner med hästarna, men om du sedan använder hästarna till tävling så tjänar de massor av färdigheter om man gör båda lektionerna dagligen. Dessutom tjänar man ju pengar. På engelska sidan är min inkomst för lektionerna större än mina totala utgifter! :)

Men får de ytterligare mer färdigheter när egenskaperna är fetade?
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Japp, de två bästa fortsätter de att få lite färdigheter i varje gång de ger lektion, ända upp till 25-års ålder. Hur mycket färdigheter hästen får beror på hur bra stall man står i (enklast ser man det på hur mycket ridlektionerna ger i equus). :)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Är det någon på svenska sidan med tillgång till privata auktioner som kan hjälpa mig att köpa pass för reserv? Alltså att jag får köpa en skithäst av någon för i princip alla pengar jag har och sedan säljer jag en skrutthäst för samma summa så jag får tillbaka mina pengar.
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Haha, jag köper häst av den som lägger upp en häst till mig först. Jag vill köpa den för 6200e. Tack. :)
 
Sv: Vi spelar Howrse TVÅ...

Nej, jag tävlar med mina hästar också så då fortsätter jag med ridlektionerna varje dag. Vill lära mig allt så fort som möjligt bara - vilket kan göra att jag inte hänger med ibland :)

Men dåså, då ska jag fortsätta att träna mina hästar så som jag gör i dagsläget. Ah, om tre dagar får jag finally öppna mitt egna ridcenter. Skönt att slippa betala inackorderingsavgift :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp