Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja en vit liten Perserhona är det,söt som socker
Hon är absolut inte extrem i utseendet(inte näsan precis mellan ögonen),hon var väldigt framåt när vi var där och verkade som en stark och frisk liten krabat.
En bild på underverket
Jadu Nussikan det hade ju vart nåt:Men jag tycker inte clourpoint perser är lika fina som vanliga...
Kan själv ingenting om det där men håller på att lära mig.
Vi köpte ju en hona som var tänkt att ha i avel, jättevacker och dyr var hon, men inte hjälpte det när hon dog i FIP
Tanten vi köpte av ville inte ta på sig ngt ansvar och hon är ändå en uppfödare som säljer internationellt och känd i både uppfödar och avelssammanhang.
Dolda fel försäkringen hon hade skulle väl hjälpt till där men nej...
Det var därför planerna med uppfödning av renrasiga perser las på hyllan, jag orkade inte med att ta dusten med henne och några penghar till en ny perserhona blev där inte över efter djursjukhus vistelsen....
Men nu ska vi försöka igen, och ja jag vet att jag måste kastrera min huskatthona när det blir tid för att gå med i kattklubb.
Nästa projekt vi har är att bygga en rastgård till kisarna
Bild på förra honan, som endast blev 7 månader.
Vad har uppfödaren med det att göra? Sålt är sålt. Var person har väl rätt att göra vad man vill med sin egendom (under förutsättning att man inte behandlar dem illa förstås).
Det är sjukt vad detta är upptrissat i kattsammanhang; jag kan inte alls finna detsamma inom hästar, hundar eller egentligen någonstans. Därmot avskyr även jag (mer än något!) överskottet på katter och katter som föds upp i helt okontrollerade former, men jag kan även tänka mig folk som föder upp huskatter på ett seriöst sätt. Jag tänker () para min maine coon med en skogiskorsning så fort han är könsmogen (kill me).
/snurpe
Hm, men har uppfödaren Dolda fel försäkring så borde du väl få nån typ av ersättning? Eller är det "bara" livvärdet du tänker på? Lite osäker på hur det funkar men vet att jag skulle fått ersatt för veterinärvården jag lade ut om min Taisons uppfödare hade haft Dolda fel-försäkring. Lite osäker som sagt på hur det är med livvärdet dock. Som tur väl är står det klart och tydligt i mitt köpekontrakt att hon ska ersätta mig med en ny kattunge om något händer.
Ursäkta att jag undrar, men finns det något speciell anledning till varför du vill ta kullar så tätt? Visst är det väl bara drygt 4 månader sedan Ariel fick sin förra kull?Ariel är inne på sin andra löpdag nu, men än har vi inte sett hanen para