Ser jättefint ut!Duktig han är ! Skyddet är så himla kuuuul !
Här är Pus senaste pass med ärmbevakning . Hon börjar få till släppanden och utbackningar riktigt bra
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ser jättefint ut!Duktig han är ! Skyddet är så himla kuuuul !
Här är Pus senaste pass med ärmbevakning . Hon börjar få till släppanden och utbackningar riktigt bra
Ser jättefint ut!
Hahaha söt hon är! Tycker hon är jätteduktig som trycker iväg busen ut i skogenTack ! Hon tycker verkligen att det är skitkul !
Hon börjar bli säkrare och säkrare på korgarbetet också, när hon blir mer balanserad och inte är så sjukt aggressiv ! Är hon FÖR arg går hon bara i stöt i hasorna på figgen ! Men när hon är mer samlad så börjar hon kunna gå in och stöta rätt så välplacerat
Ja det är jäkligt trist att få. Som tur väl är så brukar det ju gå över av sig självt.Tack @Miao @HeddaVovven
Hon var dålig i 2 dagar, men är nu pigg och feberfri. Hostar dock så fort hon anstränger sig så någon ordentlig träning är det inte tal om direkt och åka till klubben får hon inte göra på minst 2 veckor med tanke på smittorisken.
Vi som verkligen skulle ha juli som intensivträning!
Winzi hostar också nu sedan igår, hoppas hon slipper lunginflammation i alla fall.
Jäkla kennelhosta!
Hahaha söt hon är! Tycker hon är jätteduktig som trycker iväg busen ut i skogen
Helt rätt!!Nu har bebisen ätit ur nappflaska två gånger så då tänkte jag visst att saken är biff och anmälde Rio till högre klass spår om en månad. Har vi tur så hinner vi ut och spåra 6-7 gånger innan dess. Det är ett under om han tar sig igenom hela spåret på tävlingen . Och så får vi hoppas att det är många som anmäler sig så han hinner vila länge mellan de olika delarna för han har verkligen noll träningskondis nu. Hela hösten gick åt till rehab, när han blev frisk så fick jag foglossning och sedan kom bebisen... Men är man sugen på att tävla så är man
Om du har plats i bilen och det är när jag är ledig så hänger jag gärna på och är hejjarklack!!Nu har bebisen ätit ur nappflaska två gånger så då tänkte jag visst att saken är biff och anmälde Rio till högre klass spår om en månad. Har vi tur så hinner vi ut och spåra 6-7 gånger innan dess. Det är ett under om han tar sig igenom hela spåret på tävlingen . Och så får vi hoppas att det är många som anmäler sig så han hinner vila länge mellan de olika delarna för han har verkligen noll träningskondis nu. Hela hösten gick åt till rehab, när han blev frisk så fick jag foglossning och sedan kom bebisen... Men är man sugen på att tävla så är man
Hela familjen måste med för jag kan inte lämna bebis så länge än. Men det kommer fler tillfällen i höst och då säger vi inte nej till hejarklack! Troligtvis blir det ett par tävlingar till för Rio och i annat fall siktar jag på att debutera i elit med Sarek i Tollarp i november!Om du har plats i bilen och det är när jag är ledig så hänger jag gärna på och är hejjarklack!!
Låter bra det!Hela familjen måste med för jag kan inte lämna bebis så länge än. Men det kommer fler tillfällen i höst och då säger vi inte nej till hejarklack! Troligtvis blir det ett par tävlingar till för Rio och i annat fall siktar jag på att debutera i elit med Sarek i Tollarp i november!
Jag har ofta en snusdosa med gotter strax efter upptaget för att det ska bli snabb belöning när hunden väljer rätt håll. Sedan tränar jag sällan 90-graderspåsläpp utan kör nästan alltid lite sneda "tårtbitspåsläpp".Min hane är egentligen väldigt duktig att spåra men vi får ofta inte så bra upptag. Så de kommande veckorna tänkte jag satsa lite extra på starten. Många korta spår och konsekventa rutiner kring påsläppet så att det börjar rätt, så att han börjar jobba direkt istället för att svassa runt och äta gräs.
Alla tips mottages tacksamt!
Jag har ofta en snusdosa med gotter strax efter upptaget för att det ska bli snabb belöning när hunden väljer rätt håll. Sedan tränar jag sällan 90-graderspåsläpp utan kör nästan alltid lite sneda "tårtbitspåsläpp".
Kom på att du kanske menar direktpåsläpp? Men även där tror jag på snabb belöning så hunden blir motiverad att komma igång med spårandet. Har du någon bra påsläppsritual? En del hundar behöver en tydlig startsignal.
Jag brukar fokusera på en grej i taget. Är det pinnarna, så är det inte för svåra spår. Är det själva spårandet, så gör jag pinnarna enkla/har ganska få. Man kan också tänka sig att inte ha några pinnar alls, utan leksaker eller snusdosor med godis när man tränar på själva spårandet. Ett tredje tankesätt är att göra pinnarna så himla roliga att hunden blir riktigt riktigt taggad på att spåra upp dem.Tack för många bra frågor och idéer. Vi är ju på väg mot appellklass bara så jag har inte kommit så långt. Jag brukar ta i selen och visa på startpinnen och säga spåååår när det är någon annan som har varit spårläggare. När jag är spårläggare är jag tyvärr ofta slarvigare. Jag hade förut godis i spåret men då gick han förbi pinnarna så jag har jobbat bara med pinnar ett halvår eller så, och då blir han istället mindre motiverad och mera lättstörd av t ex viltspår eller annat som luktar intressant. Måste därför backa rejält i svårighetsgrad har jag kommit fram till.
Svårt att säga vad roten är till problemen. Lite flamsig i upptaget har han varit hela tiden. Han ÄR väldigt duktig med näsan men han behöver också peppas för att inte tappa sugen. Han tycker inte att pinnarna är så jättekul, slutpinnen är mera intressant än småpinnarna. Sen fick vi två gånger den enorma störningen att en hare hoppade upp i spåret. Sedan dess har han inte riktigt kommit igen, han har ett ganska stort viltintresse. Jag tror att han inte är helt säker på vad det är vi letar efter (eftersom vi inte är överens om vilka spår som är viktiga) så därför har jag tänkt att ska behöver öka motivationen för det spår jag visar på även om det finns andra intressanta spår.Hur är dina hundar? Är de kaxiga eller osäkra?