Vi som tränar/tävlar bruks

Status
Stängd för vidare inlägg.
Får jag drömma så kommer vi till start i högre spår sent i höst, mest kanske för att ha det gjort liksom. Realistiskt så är vi nog inte klara förrän tidigast till våren.
Uppletandet strular och spårupptaget är bara precis påbörjat egentligen. Framåtsändandet är inte i närheten av ett moment än och det görs ju inte i en handvändning precis ;)

image_11.jpg

Hann inte mer än skriva att vi ska satsa på bruksspår så anmälde jag oss till en sökkurs i höst :angel:

Jag har tänkt att Elvis ska debutera i appellklass i vår, vill helst köra i sök men det är så få tävlingar så kanske tar spåret för att kunna starta tidigt på hösten. Vi har annars en hemmatävling men den är i oktober och jag tror jag vill starta tidigare än så.
Annars tänker jag att jag ska jobba på så att han ganska snart kan vara klar för lägre också. Har inte direkt påbörjar krypet än så det är ett måste!

Jag hoppas kunna starta högre spår med Rio i höst. Han går som tåget i lydnaden men vi kommer tyvärr inte ut och spårar pga bebisen som vägrar äta ur flaska... Sent i höst blir det nog start i elitspår för Sarek. Men först ska han starta 3:an!

Får jag drömma så kommer vi till start i högre spår sent i höst, mest kanske för att ha det gjort liksom. Realistiskt så är vi nog inte klara förrän tidigast till våren.
Uppletandet strular och spårupptaget är bara precis påbörjat egentligen. Framåtsändandet är inte i närheten av ett moment än och det görs ju inte i en handvändning precis ;)
Klart du ska starta högre till hösten! Kör på i sommar med framåtsändande, uppletande och upptag så ska du se att det snart sitter.

Jag hoppas kunna starta högre spår med Rio i höst. Han går som tåget i lydnaden men vi kommer tyvärr inte ut och spårar pga bebisen som vägrar äta ur flaska... Sent i höst blir det nog start i elitspår för Sarek. Men först ska han starta 3:an!

Jag både la och gick spår med ungen i sjal fram tills han var 8-9 månader. Jag var rätt slut efter en spårdag! :D

Varvade mellan att tvinga med hans pappa ut och att tvinga mitt spårsällskap att rulla vagn på parkeringen.

Jag både la och gick spår med ungen i sjal fram tills han var 8-9 månader. Jag var rätt slut efter en spårdag! :D

Varvade mellan att tvinga med hans pappa ut och att tvinga mitt spårsällskap att rulla vagn på parkeringen.
Jag ska absolut prova att spåra med bebis i sjalen men misstänker att jag måste ha honom på ryggen innan jag kan hänga med Rio i spåret... Har köpt en sån där ryggsäck men bebis är för liten än så länge. Och jag har inte lärt mig att knyta sjalen på ryggen än. Men det är en tidsfråga innan vi kommer ut.

Vi har varit på sökläger fre, lör och sön :)
Valpen 5,5 mån fick köra 2 pass och så duktig hon var! Hon har bara kört 2 pass innan lägret. I en ruta var det gräs som var högre än hon, tungsprunget pga att det regnat hela natten men hon plöjde bara på rakt ut till figgen :laugh: Hon har en rejäl portion jävlar anamma den lilla damen. Ska bli så spännande att se hennes utveckling.

Pärla skötte sig över förväntan och gick utmärkt nästan hela tiden :love: Det var när hon blev trött som hjärnan slutade fungera lite bara. Idag var det 20 grader i skuggan så mina fick bara köra några skick var.

Det är så himla roligt att se hundarna arbeta med nåt som de tycker är riktigt riktigt roligt! :laugh: Vi fick tom Pärla att leka ute hos figgarna :eek: Nu är vi supertrötta och nöjda alla 3 :)

I lördags fick Lilla Pu göra sitt allra första försök på en ihopsatt framåtsändandesträcka :) !

Det var som sagt allra första gången vi satte ihop utskick - saktasträcka - inkallning så jag är SUPERNÖJD att hon kommer på att hon ska gå sakta ifrån den genom "gruppen". Sen att hon behöver lite stöttning på saktasträckan ser jag som rent naturligt när vi testar något nytt :) . Ett par pass till så går det nog te sig :up: !

Så himla tråkigt, stod som första reserv på appellspår på lördag och hade fått komma med, men sedan lördag kväll har Dahlia fått kennelhosta och såklart skulle hon dra på sig en lunginflammation också. Som tur var har hon svarat snabbt på antibiotika men kan inte träna eller tävla på 2 veckor...suck! Detta är andra tävlingen jag fått ställa in pga sjuk hund. Hoppas att allt klaffar i höst då istället!

Så himla tråkigt, stod som första reserv på appellspår på lördag och hade fått komma med, men sedan lördag kväll har Dahlia fått kennelhosta och såklart skulle hon dra på sig en lunginflammation också. Som tur var har hon svarat snabbt på antibiotika men kan inte träna eller tävla på 2 veckor...suck! Detta är andra tävlingen jag fått ställa in pga sjuk hund. Hoppas att allt klaffar i höst då istället!
Fy vad trist. Hoppas hon kryar på sig snabbt.

Usch, hoppas hon kryar på sig snart :( !

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka