Vi som tränar/tävlar bruks

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har glömt hur man lägger in bilder :-) Har för mig att jag gjort det från Facebook tidigare.
Idag var jag och min dvärgschnauzer Wira och tävlade apellspår, det blev uppflytt och klassvinst, 264,5 p.
Så jag är supernöjd med dagen och lilla Wira.

På fredag kör bruks-SM igång! Vi är taggade till tänderna!!

Och om vi händelsevis inte blir bäst, så tänker vi iaf vara snyggast :D !!

img_9395.jpg

Och jag kontrar SM-prat med nybörjarprat ;)

Har lyckats återuppta spåret senaste veckorna efter bara några få spår på hela året pga bebis. Det har gått jättebra, har ju jobbat mycket med motivationen sista tiden innan pausen och de få vi faktiskt gått. Nu har hon faktiskt lugnat sig lite, spårar mer ordentligt och jag börjar sakta men säkert läsa av henne.

Framförgåendet har vi också fått till en grund till. Absolut inte tävlingsmässigt men hon går fram i alla fall.

@Miao stort lycka till!

Gjorde ett appellspår (eller nåt åt det hållet) åt Chess i söndags. Det fick ligga länge och det blöta gräset torkade upp under liggtiden så hon fick tänka till. Vilket är bra för hon har en tendens till att bli för ivrig och slarvar :) Hon spårade lugnt och noggrant. Det var riktigt roligt att se!

Jag är nybörjare gällande det här med bruks så jag har anmält oss till en tävlingslydnadskurs där man får välja på att inrikta sig mot bruks, lydnad eller IPO. Jag kommer välja bruks. Bara väntar på att kursen ska bli fulltalig så den kan sätta igång :D

Var iväg på sökkurs igår, 3:e tillfället och jag är så nöjd med min lilla tjej! Hon sprang ut och hämtade lösrullen hos figgen och kom in med bra fart till matte igen :love: Var innan kursen lite orolig för att hon skulle springa och göra andra saker :angel: Påviset gick hyfsat men är lite att träna på där!

Idag tog jag och Lyxa en 14:e plats av 30 på bruks-SM i spår :love: !

img_9833.jpg

Hela tävlingen var fantastiskt rolig och vi hade så kul ihop! Allra bäst var dock att vi fick in 4 föremål i uppletet, det var det inte allt för många som fick och vi har ju jobbat så med just vårt upplet! Bästa hunden :love: !

I morgon ska hon vila, men på tisdag startar vi tränings - och tävlingskvalresan mot SM 2017 :D !

img_9833.jpg

Hela tävlingen var fantastiskt rolig och vi hade så kul ihop! Allra bäst var dock att vi fick in 4 föremål i uppletet, det var det inte allt för många som fick och vi har ju jobbat så med just vårt upplet! Bästa hunden :love: !

I morgon ska hon vila, men på tisdag startar vi tränings - och tävlingskvalresan mot SM 2017 :D !

Grattis! Bra jobbat!

För en som är nyfiken och inte var på plats; vad var det som var svårt med uppletandet? Brukar inte det vara ett ganska struligt moment på SM? Kan det ha med publiken att göra? Många hundar är nog ovana vid det...

Jag och Sarek kom med på tävlingen... Så nu blir det debut i elit spår om ett par veckor. Just nu har vi inget framåtsändande och inkallningen är inte klar, metallapporten har vi inte rört på flera månader och skallet har vi inte provat som det ser ut i elit. Dags att börja träna lite? :angel: Han fick i alla fall ett 1500 m spår förra veckan så just den biten tror jag går bra.

img_9833.jpg

Grattis!!! Vår uppfödning vann skyddet på SM!!!! :banana:

Grattis! Bra jobbat!

För en som är nyfiken och inte var på plats; vad var det som var svårt med uppletandet? Brukar inte det vara ett ganska struligt moment på SM? Kan det ha med publiken att göra? Många hundar är nog ovana vid det...

Tack då mycket, jag är supernöjd :love: ! Lite bitter på att vi drog på oss både bakspår och en pinne bort och tappade 45 poäng i skogen, men men :D!

Publiken kan säkert störa många, men rutan såg vid första anblick rätt "enkel" ut men hade många svåra och luriga legor där föremålen kunde ligga, och vindfällor av bl.a fallna träd. Det var även jättevarmt och kvavt och Vinden var näst intill noll större delen av tävlingen, så det var nog också en svårighet för många. I spårgruppen var det bara två ekipage som satte 10-10 i betyg.

Sen ska man ju inte glömma att SM ÄR en svårare tävling än en "vanlig" brukstävling. Det är mer nerver, mer publik, bedömningen är ofta striktare, anspänning under flera dagar, hundarna sover borta längre och är kanske inte vana vid det.... Mycket som spelar in

Precis börjat om med träningen på uppletandet. Kommer köra smala korridorer med mycket pepp och fokus på bra fart rakt utåt på djupet, och jobba utifrån det.

img_9833.jpg

Stort grattis!

Jag och Sarek kom med på tävlingen... Så nu blir det debut i elit spår om ett par veckor. Just nu har vi inget framåtsändande och inkallningen är inte klar, metallapporten har vi inte rört på flera månader och skallet har vi inte provat som det ser ut i elit. Dags att börja träna lite? :angel: Han fick i alla fall ett 1500 m spår förra veckan så just den biten tror jag går bra.
Bara satsa allt och köra på!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka