Idag fick vi äntligen vårt sista cert i rapporten så nu är Toka rapportchampion och kvalad till SM!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Idag fick vi äntligen vårt sista cert i rapporten så nu är Toka rapportchampion och kvalad till SM!
Grattis till en bra tävling!Tråkigt med dålig information @toughcookie. Det har varierat en hel del på de spårtävlingar vi har varit på men det är ju lite extra jobbigt när de informerar när man gör sin första tävling. Hoppas det blir en bättre tävling nästa gång.
Kl. Dagens debut i lägre spår gick som väntat och vissa saker till och med lite bättre. Efter ett lite struligt påsläpp så gick spåret riktigt bra. En pinne bort annars var han superduktig. Budföring med skott för andra gången någonsin gick men avdrag pga. att han inte bromsar i tid i ingångarna och skällde vid mottagaren. Ungefär som på träning alltså
Platsliggningen avstod vi. Vi passade på att träna en bit bort istället och det kändes bra. Har problem med att han ljudar när han är stilla/har tråkigt och det blir "värre" med skotten men det blir långsamt bättre tycker jag. Han är inte ett dugg rädd eller berörd men väldigt taggad och pratsam som i alla träningssituationer.
Lydnaden gick också som väntat, en hel del fina delar och en toppen attityd och sen en del väntade fel. Mindre väntat var att han inte skulle hoppa hindret utan var på väg till TL istället som ju verkade himla kul. Så där blev det omdirigering och en nolla.
Supernöjd med dagen och fick ett godkänt resultat (över 300 poäng med minst 150 på specialen, eg. löjligt lätt bara man tar sig runt spåret hyffsat...)
Grattis!!Idag fick vi äntligen vårt sista cert i rapporten så nu är Toka rapportchampion och kvalad till SM!
Hur gick det idag?
Stort grattis!Idag fick vi äntligen vårt sista cert i rapporten så nu är Toka rapportchampion och kvalad till SM!
Vår lägrepremiär har blivit framflyttad, tävlingen inställd pga brist på spårmarker.
Hur ofta händer det?
Att man blir bortlottad, fine, men att tävlingen blir inställd..
Jaja, anmält till nästa tävling 1v fram i tiden.
Åh så tråkigt!
Tyvärr har jag sett sånt hända ett par gånger, markägare som helt plötsligt skövlar skogen eller bara säger nej till att klubbar får låna marken, ibland bara några dagar innan tävling... . Det blir svårare och svårare att hålla på med brukssporten när man behöver tillgång till mark
Trist . I Sydvästra Skåne delar vi mark med militären och de har varit lite anti SBK ibland och vägrat dela med sig. Här finns inte mycket alternativ och även om klubbarna hjälps åt så blir det svårt utan Revinge.Vår lägrepremiär har blivit framflyttad, tävlingen inställd pga brist på spårmarker.
Hur ofta händer det?
Att man blir bortlottad, fine, men att tävlingen blir inställd..
Jaja, anmält till nästa tävling 1v fram i tiden.
Trist . I Sydvästra Skåne delar vi mark med militären och de har varit lite anti SBK ibland och vägrat dela med sig. Här finns inte mycket alternativ och även om klubbarna hjälps åt så blir det svårt utan Revinge.
Grattis!!! Vem är den duktiga medföraren?Idag fick vi äntligen vårt sista cert i rapporten så nu är Toka rapportchampion och kvalad till SM!
Det är min sambo! Vet jag vem du är?Grattis!!! Vem är den duktiga medföraren?
Skoj!!! Jag tror inte vi är bekanta. Däremot finns alltid en medförare i rapport. Bra att ha träningskompisen på hemmaplan.. Underlättar.Det är min sambo! Vet jag vem du är?
Det är min sambo! Vet jag vem du är?
Ett och annat spår har jag fått honom att gå ut förutom att vara mottagare i rapporten men sen tar det stopp!Jag är avundsjuk ! Medförare i rapporten är typ det enda min man inte vill göra med hundarna ! Fast jag får väl vara nöjd med att han är agilityförare, spårläggare, spårtagare, sök/skyddsfigge, trimmare, PT, myspappa etc .
Har stora planer för min pojkvän - han vet bara inte om det änJag är avundsjuk ! Medförare i rapporten är typ det enda min man inte vill göra med hundarna ! Fast jag får väl vara nöjd med att han är agilityförare, spårläggare, spårtagare, sök/skyddsfigge, trimmare, PT, myspappa etc .
Har stora planer för min pojkvän - han vet bara inte om det än