Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack, känns bra med en hängiven supporter
Ska bara lyckas bestämma om jag ska starta i appell eller vänta tills vi är uppflyttade till lägre.
På ett sätt vill jag bara ta mig ur appellen och då är ju spåret egentligen mer stabilt.. Men vi har ju misslyckats även där tidigare så vem vet liksom
Stora problem
Spårappellen är också ganska enkel men den har vi lyckats missa iaf. Man vet aldrig vad som händer
Snygging!
Vi har spårat en del hela vintern och Ebun blir bara säkrare och säkrare. Har nog kommit på vart hennes motivationssvackor i spåret kommer ifrån också -brist på spårande! Hon går helt klart som bäst när hon spårar 1-2ggr i veckan så det har vi försökt hålla igång nu.
Wissla spårar mest på för att jobba på "spårbanken", alltså mängdträning för rutinen!
Ebun har slutat träna sök. Gav upp det när jag märkte att alldeles för mycket satt sig i huvudet på henne efter skadan.
Hänger dock fortfarande på sökgänget ca varannan vecka för att hjälpa till och för att introducera Wissla. Hon älskar det! Kanske inte så konstigt eftersom hon älskar människor!
Så sant... Jag brukar träna spår på olika underlag med olika liggtider för att få duktiga spårhundar.. Fast saker kan hända då också.
*hahaha* Ja det stämmer.. Minns en appell jag tävlade där pinnarna flöt bort!!! Domarens bil körde fast på vägen över åkern och jag fick hjälpa till att få loss den... Ja jisses...Kul att det går bra med spåret och söket för lillvalpen!
Har du ett bra sökgäng?
Vi har lite svårt med folk i vårt.. Folk faller bort och har förhinder mest hela tiden. Av någon konstig anledning så är det typ bara jag som är med varje vecka..
Haha ja jag tycker jag tränar ganska vettigt men som sagt, allt kan hända. Typ som att hunden helt plötsligt inte hittar slutpinnen
Vi är ett ganska stort gäng på säkert 10 pers totalt så det brukar gå bra att få till träning ungefär varannan vecka. Ganska många som jobbar helg så alla kommer inte varje gång. Vi är väl 3-4st som varit så gott som varje gång nu under höst/vintern.
BK har kurs också och många i gänget tränar då istället så helgträffarna ligger lite i vila under vår och höst annars.
Det jag kan sakna i vårt gäng är riktigt gedigen erfarenhet. Där är vi tyvärr ganska begränsade. De som har hållit på längst började väl för 4-5 år sedan och tränar mest för aktiverings skull.
Än så länge räcker det gott för mej och Wissla. Ska vi satsa på tävling måste vi nog hitta någon med bredare kunskaper tror jag!
Tråkigt att folk faller ifrån, det går ju åt lite folk i ett tränings gäng!
Vad fint! Jättesnyggtt
Vi håller igång med sökträningen, tränar mkt dolda legor och tomskick. Kör även en del sysytemövningar själv mellan sökträningarna för att hålla igång system, kondis och motivation (inte för att hon behöver motiveras egentligen, hon är galen när det kommer till sök...). Spårar lite hårda spår också för att hålla igång den biten. Just nu är det lydnaden som faller bort, behöver ha tag i nya träningskompisar efter flytten så vi kommer igång med lydnaden även på veckorna.
Angående träningsgäng i söket så är det himla svårt det där med folk, just nu är vi fem stycken och det är svårt när mer än en inte kan... Annars har jag turen att vara med ett jätteduktig gäng, så på så sätt är det alldeles perfekt!
Tränar du ofta med spårgrupp?
Jag tränar nästan bara själv i spåret. Har kompisar som jag kör med lite då och då men inget organiserat liksom..
från mach!
Även vi spårar i snö men jag brukar dra en gräns när det är så pass djupt att jag får pulsa. Om det liksom blir som en gång i snön där det är enklast för hunden att ta sig fram så känns det lite tokigt tycker jag.. Men med någon dm eller så - inga problem!