Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tips på att träna klossen mottages, har en flat på 9 månader som är GALEN i godis så har fastnat lite med klossträningen iom att hon blir så låst när hon ser godis. Eller vet att jag har godis. Känner att klossen är prio 1 för början till lydnadsklass 1. Har hon utgångsställning så kan vi börja träna moment senare. Eller hur tänker ni?
Hade vela starta med henne till hösten.
Träningstävling idag som sagt och jag gick in för att bara ha kul och försöka att inte vara nervös. Och jag är SÅ nöjd! Hon höll sig i skinnet, sket i tl och var fokuserad på mig trist på platsen bara, den var ny...
Mina kommentarer inom parantes.
Plats 5 sitter (låg, kliade sig, satte sig och la sig direkt igen)
Tandvisning 9 ngt hopp på föraren
Linförighet 8 sitter sent och snett, ngt drag i kopplet
Läggande 8 ngt sent och långsamt läggande
inkallning 9 hoppar på föraren
Ställande 10
Apportering 8 sitter inte still (sötstoja! Hoppar efter apporten så hon står lite framför mig när hon fått apporten. Kommer på sig själv och sätter sig sen fot. Inte en blick på tl!! )
Hopp över hinder 9 hoppar ngt på föraren
Helhetsintryck 10 bra! (Typ det jag är mest nöjd med, haha!)
Totalt 161 p. Synd att det bara var träningstävling belönade lite mellan momenten men tror faktiskt inte att det har så stor betydelse för henne, men förhoppningsvis blev det en bra minnesbild av tävlingar!
Idag har jag och Sarek varit på vår andra lydnadstvåa. Han gav mig inte alls samma känsla som förra gången utan var lite låg, speciellt i början. Men poängen blev bra ändå, särskilt för denna domare som håller hårt i de höga betygen. 182 p och vinst .
Grattis trots missar. Sånt händer ju ibland och då vet man ju vad man ska träna påJag kom på att jag var ju och tävlade för nån vecka sen ! Första utomhustävlingen för i år, och det gick lite hejbaberiba ! Mycket konstigt som typ aldrig hänt (Lyxa sätter sig på inkallningen när jag lämnar henne, Lyxa nästan tjuvstartar i rutan, Lyxa tappar vittringspinne.... ) och så ett stort fel som hänt förut (Lyxa lägger sig på sitt i grupp) gjorde att vi hamnade på 229,5 poäng och en 6:e plats av 8 .
Film på spektaklet !