Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Var i Sthlm bor du och vilken tid hade du tänkt?
 
Senast ändrad:
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Japp ska tävla på Haninge BK 12/10 :)

Bor mellan Farsta och Huddinge, ca 3 km från SSBK. Jag e ledig på onsdagar och kan precis när som under dagen :) Om dagtid funkar för dig (och HeleneK) så kanske vid 1-2 nån gång??
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Idag tävlade jag och ilo för första gången i klass två. Jag var supernöjd med honom :) han nollade tyvärr på platsliggningen då det avfyrades ett skott i närheten när det var typ tre sekunder kvar, så han klev upp och sprang till mig (skotträdd). I fria följet var han disträ men alla andra moment var över förväntan! I fria följet fick vi 6p, läggandet 9p, inkallningen 10p, rutan 9,5 (tydligen sa jag rrrrutan istället för rutan) , apporten 7,5 (tugg), hopp över hinder 9 (snett sättande), fjärren 10, helhet 9 (se platsliggning). Jag tycker vi fick en bra debut i tvåan och är supernöjd över ilo :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Synd med skottet. Det är min skräck när jag tävlat med lagotton. Tävlade en gång nån vecka efter nyår och på planen bredvid pågick en annan klass. Där ropade en av förarna hiiiiiiiit med världens ljusaste röst varpå min hund trodde det var en sån där tjutande smällare :crazy: och blev väldigt rädd.

Fina poäng för er annars! Kul.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Synd med skottet. Det är min skräck när jag tävlat med lagotton. Tävlade en gång nån vecka efter nyår och på planen bredvid pågick en annan klass. Där ropade en av förarna hiiiiiiiit med världens ljusaste röst varpå min hund trodde det var en sån där tjutande smällare :crazy: och blev väldigt rädd.

Fina poäng för er annars! Kul.

Ja det kändes ju lite onödigt . Men å andra sidan släppte mina nerver och förväntningar helt till de andra momenten då , så att jag slappnade av :) detta är ju vår andra tävling totalt så jag har ju fortfarande nerver som tusan. Men ja, man blir ju lite less på att en sådan sak "förstör", men vi får helt enkelt träna mer på att saker kan hända under platsliggningen och att han ändå ska känna sig trygg att ligga kvar :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Skrutten då. Ligger så fint, sen ser man hur han tittar sig omkring och tänker - nä matte, nu kommer jag till dig.
Ska defintivt se till att labben fortsätter vara icke-skotträdd (han kan titta upp men brukar inte bry sig mer).
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Skrutten då. Ligger så fint, sen ser man hur han tittar sig omkring och tänker - nä matte, nu kommer jag till dig.
Ska defintivt se till att labben fortsätter vara icke-skotträdd (han kan titta upp men brukar inte bry sig mer).

Haha ja mattehjärtat brast lite. Ja det ger nog mycket att ha en skottfast hund. Jag tror ej jag kommer träna platsliggning med skott dock, då jag är rädd att göra honom osäker. Men jag får hjälp av min tränare så jag hoppas hon har em bra lösning på det :) vi ska tävla nästa helg igen, förhoppningsvis är det ingen som skjuter under platsliggningen då haha :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Jag kan vid 1 (jobbar kväll och måste hemifrån (och lämnat hundarna hemma) kl 16)! Har Haninge som närmsta klubb, måste kolla om jag har tillgång till bil annars.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Japp ska tävla på Haninge BK 12/10 :)

Bor mellan Farsta och Huddinge, ca 3 km från SSBK. Jag e ledig på onsdagar och kan precis när som under dagen :) Om dagtid funkar för dig (och HeleneK) så kanske vid 1-2 nån gång??

Jag har en hemtenta som ska vara inlämnad på onsdag 15.00. Hade hoppats på att vara klar tidigare, men nu känns det tveksamt.
Så jag måste nog avstå tyvärr.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Jag är ju också väldigt grön. Men tycker att det ser superfint ut :) ynkis har ju en tendens att kasta ut rumpan och passa bredvid mig. Och då sätter han sig även snett med rumpan utåt. Men jag tycker hon ser ut att gå rakt och i bra position :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Ser trevligt ut! När kopplet åkte på kom hon fram en del och sökte ögonkontakt. I friaföljet ser hon ut att hålla fokuset upp mot din sida. Jag skulle försöka att belöna den positionen, så hon slipper tränga för att se dig :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

*kl*

Idag har Jenka och jag tränat på Haninge BK inför tävlingen där nästa helg. Superbra träning med kalasfin attityd hos min lille pärla. Lite för hög energi i platsliggningen resulterade i ett litet kryp (en halv hundlängd knappt) och ett pip precis i början. Men eftersom han varat seg i nedläggandena och tyckt plats e väääldigt tråkigt så gör det inte så mkt, vi håller på och experimenterar med optimal energi för att få ett alert men stabilt platsliggande.

Så hann vi med att dricka lite kaffe och småprata också, himla trevligt.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

åh, Ilo har börjat resa sig på platsen... Idag på tävlingsträningen kom osäkerheten fram och han reste sig två gånger ängslig. Vi la honom ensam efter det och han fortsatte resa sig. :/ Så nu ska vi stå över platsen på söndagstävlingen.. Tråkigt då allt flutit på så bra. Så nu är det bara att träna och träna plats.. :banghead:
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Ursch vad tråkigt! Stackars er! Vi har haft tur och aldrig råkat ut för något för svårt när vi kört plats, så enda "problemet" där är väl att jag slarvar med att träna det långa stunder... Håller tummarna för att ni snabbt får ordning på det!! En del hundar blir ju gladare och tryggare i platsen om man tränar med en externbelöning som dom kan ligga och tänka på...
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Ja jag som hade "räknat med" ett första pris nästa helg så duktig som han varit på senaste. Men nu får jag fokusera på mina nerver och "tävlingsträna" helt enkelt. Väldigt tråkigt dock, men det känns onödigt att chansa och lägga honom när han nu visar sig så pass otrygg i platsen. Han har ju ALDRIG förr rest sig från en plats på träning heller. Så vi har aldrig riktigt befäst det, eller tränat det så markant, då jag tagit det förgivet, men så kommer det och biter mig i rumpan. Eftersom han är så osäker, så har han väl kommit på att det funkar för honom att komma undan och då fortsätter han. Så vi ska trygghetsträna ofta och enkelt, men bestämt. Så han förstår att vi ska ligga kvar när matte sagt det :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Idag 1/7 fyller min fantastiska Lyxa 4 år :love: ! Min suveräna första brukshund som överträffat allt jag hoppades på när jag ställde...
Svar
11
· Visningar
1 783
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Åååh jag bara MÅSTE få skryta lite om min härliga hund :D! Min aussie Lyxa, född 2009-07-01, och jag var och tävlade lydnad igår...
2
Svar
24
· Visningar
2 471
Senast: Lionheart
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp