Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

kl

Var med klubbens märkestagning ikväll.
Skrev upp mej efter påtryckningar i veckan och visste väl att det skulle gå sådär ;)

Platsliggning 5
Linförighet 7
Platsläggande 0 (gjorde ett sketasnyggt ställande men det var ju inte det vi skulle göra :meh: )
Inkallande 10
Apportering 0 (avstår)
Hopp 7,5 (brukshoppet som vi aldrig gjort hela momentet men det gick, med ett islag och dk! )

2 poäng från godkänt.. Kvittar egentligen men lite surt är det allt!
Mest nöjd är jag över att hon faktiskt var ganska pigg och glad på plan i tävlingssammanhang, har varit mycket värre.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

I helgen har jag fullt upp med alla tävlingar på klubben, men på söndag efter tävlingarna hade jag tänkt träna lite, sen kommer jag nog vara där måndag eller tisdag iallafall. Hur ser det ut för dig de dagarna?
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL.

Nu har vi debuterat på lydnadsplanen. Kiro som har varit väldigt seg ett tag var riktigt laddad så jag är super nöjd även om det inte blev ett förstapris. 154 poäng blev det fördelat:

Platsliggande: 9,5 (Flyttat sig något) (bytte liggställning)

Tandvisning: 8,5 (Ur glad) (Satt iaf när domaren hälsa på mig sen var det kört men lugnade sig snabbt och lät sig grävas i munnen.)

Linförighet: 7,5 (Pendlar ngt släpper, fina sättande, hänger på benet, SS) (Dålig fokus i början och sen bättre och bättre)

Läggande: 0 (Fin framföring, lägger sig ej) (Jag var så torr i munnen att jag inte kunde säga ett ordentligt ligg han var enligt domaren på väg att lägga sig men stannade halvt sittande)

Inkallande: 8 (Bra tempo, avsluta långt bak) (Glömde väl bromsa och vände bakom mig)

Ställande: 8 (Framföring hänger ngt, stannar bra, dk ner) (Lite för bra stadga och otålig matte)

Apportering: 9 (Flyttar ngt, lukt(?), håller fint) (Nosade lite på den först innan han tog den)

Hopp över hinder: 10 (Fint)

Helhet: 8,5 (Trevligt ekipage) (Fick kommentaren att jag fick vara snabb i reaktionerna för att hänga med min hund :D)

Jag lärde mig massor (bla. att man visst måste startanmäla sig i sekretariatet :o) så nu är det bara att lägga upp en plan för träningen så vi kan försöka igen, troligtvis i slutet av augusti.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Härligt! Och med läggande har ni ju förstapriset nästa gång :)

Men en fråga, hänger?
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Härligt! Och med läggande har ni ju förstapriset nästa gång :)

Men en fråga, hänger?

Ja det är väl lite surt men jag visste att det var vårt svagaste moment.

Jag tror hon menar att han är lite tight mot benet dvs. tränger.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Tråkigt när det fattas så få poäng, men förutom nollan så såg det ju helt ok ut poängmässigt! Grattis till debuten!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Vad kul! Nästa gång sätter ni det! :)

Vi har också tävlat idag. 185 poäng och klassvinst :) och nu fick vi ju också vårt LP1 så nu finns det inga ursäkter för att börja träna på tvåan ordentligt ;)

Poängen från idag:
Platsliggande: 10
Tandvisning: 10
Linförighet: 8.5 (kort koppel, sitter snett)
Läggande: 9 (sakta)
Inkallande: 9.5 (slarvig ingång) (han försökte fälla mig)
Ställande: 9 (ngt steg)
Apportering: 10
Hopp över hinder: 9.5
Helhetsintryck: 8
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Grattis!

Vi blev uppflyttade till lydnad 2 idag :)

Platsliggning: 10 (jag tyckte han var lite för intresserad av Hoffetiken som låg bredvid...)
Tandvisning: 10 (jippi! Detta nollade vi sist och på sista träningen innan tävlingen så morrade han.... Gissa om jag var nervös...)
Linförighet: 8,5 (kändes inte så bra, han släppte lite ett par gånger och så missade vi helt den avslutande helt om halt)
Läggande: 10 (fria följet innan kändes kanonbra!)
Inkallande: 10
Ställande: 8 (ett par steg, hade fokus på ett par hundar som plötsligt dök upp ur skogen framför oss)
Apportering: 7 (ville inte ta den så då tryckte jag in den i munnen på honom och efter en stund spottade han ut den själv)
Hopp: 10
Helhet: 10

Summa 185 p, räckte till en 2:a placering. Snöpliga 0,5 p efter 1:an...

Förutom att jag var nöjd med tandvisningen så blev jag himla glad över att Sarek var lite busig och olydig mellan momenten, det hade han aldrig vågat göra om han tyckte hela situationen var obehaglig. Fortsätter han på samma bana så finns det kanske hopp för oss! Någon mer start i 1:an blir det dock inte, utan nu är det 2:an som gäller :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL

Grattis till titlar, uppflyttar och debuter :banana:
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

I helgen har jag fullt upp med alla tävlingar på klubben, men på söndag efter tävlingarna hade jag tänkt träna lite, sen kommer jag nog vara där måndag eller tisdag iallafall. Hur ser det ut för dig de dagarna?

Jag jobbar hela helgen och fullt upp med häst måndag. Men tisdag! :) vi kan snacka ihop oss på fb
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL

Hur har ni tränat in länkningen mellan momenten, kedjan, transportsträckorna eller vad man nu vill kalla det?
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Det är garanterat en av våra svagaste punkter, just transport in på plan och mellan moment. Jag försöker lägga in det i den vardagliga träningen.
Dels att jag försöker kedja ofta. Det kan vara regelrätta moment eller bara blandade grejer. Huvudsaken är att hunden utför någonting på kommando och får tävlingsmässig belöning däremellan.
Sen försöker jag lägga in transporter också. Jättekort moment (kan vara så enkelt som att bara sitta vid sidan) som belönas tävlingsmässigt fölt av transport till en viss punkt.
Jag har också ett visst kommando som jag använder under transporterna och det försöker jag värdera upp även utanför träningen tex på promenad osv.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Kl



Idag har jag och Grimm debuterat elitklass. En del missar, och vi bländade väl ingen med poängen, men en hel del bra bitar, och en jättefin känsla!

Nu ska vi jobba med tempot, det är där vi tappar mest poäng. Nu när jag fått reda på vad det var för fel på mig (EXTREM blodbrist) och börjar få lite energi hoppas jag på att kunna dra upp honom på ett annat sätt än jag orkat de senaste åren, han kan ju momenten :)


Nåja, ett tredjepris lyckades vi skrapa ihop iaf :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Grattis! Det är väl inte så tokigt att få godkänt resultat på debuten i elit?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Idag 1/7 fyller min fantastiska Lyxa 4 år :love: ! Min suveräna första brukshund som överträffat allt jag hoppades på när jag ställde...
Svar
11
· Visningar
1 783
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Åååh jag bara MÅSTE få skryta lite om min härliga hund :D! Min aussie Lyxa, född 2009-07-01, och jag var och tävlade lydnad igår...
2
Svar
24
· Visningar
2 471
Senast: Lionheart
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp