Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!
Tack allihop
!
Har nu ÄNTLIGEN fått upp
programmet på youtube (har INTE bra bredband
) om någon skulle vilja se
.
Mina tankar:
Fria följet kändes rätt OK, men hade inte med mig henne riktigt i stegförflyttningarna. JÄTTENÖJD dock med saktamarschen. Och sen tyckte jag precis att jag såg att hon inte satte sig ner i en halt?! Spännande att domaren missade det
.
Zätat.... ja vad säger man, alla sättanden på uppvärmningen var klockrena :P! Bara att komma igen. De andra skiftena är jag väldigt nöjd med, och stadgan och upphämtningen.
Inkallningen var inte mycket att klaga på, jättefint ställande och fint läggande (som kunde vara något snabbare och bättre). Bra och lagom fart på alla sträckor.
Rutan blev ju en spännande historia...
. Pucko-Lyxa sprang mot dirigeringskonen TROTS att rutkonen var precis rakt framför henne. Kötthuvve
. Men SÅ bra att jag kunde dirigera om henne till konen igen och att hon faktiskt hittade in i rutan! Sen så la hon sig ju på eget bevåg igen. Tror hon blev stressad av strulet så hon inte hann lyssna :P. Måste höja upp hennes fokus på mig i vandringen igen, bara för att hon släppte mig och tittade bakåt precis när inkallningen kom så fick hon ju inte upp farten ordentligt i början. Mycket att pilla med här!
Dirapp är jag såååå nöjd med!! GALOPP till kon trots LÅNG väntan
! Redan där var jag nöjd!! Att hon sen gör en jättefin vinkel är också jättebra, synd att gripandet blev så sloppy.
Hopp metall kändes OK. Kunde varit bättre tempo in och framförallt bättre ingång! Men bra gripande!
Vittringen kändes SÅ bra! Fart ut, säker sortering, och GALOPP nästan hela vägen in! Det tar sig
!
Fjärren är jag också JÄTTEnöjd med
! Jag fick henne i exakt rätt sinnesstämning, så jag kände redan när jag vände upp att det skulle gå vägen. Jättefint uppsitt från ligg och rätt fina skiften i övrigt. Sen att hon kommer fram lite vet jag med mig, och ska ta tag i det... sen
.