Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL

Stort grattis till Miao och Lyxa som igår tog sitt tredje förstapris i eliten och därmed blev SE LCH! :banana:
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Hahaha, TACK för grattisar :banana:! Good news travels fast ;)!

Jag var rätt så nöjd med vår tävling igår, jag hade tre mål satta för kvällen:

  • Sitta upp i sitt i grupp
  • Hitta rutan
  • Galopp i alla konskick

Och vi lyckades med alltihop (även om det tog mycket krångel vid rutan :D ) så min dag var gjord redan där (SÄRSKILT med konskicken som vi kämpat så med :) ). Att det sedan blev klassvinst och ett härligt SE LCH var bara grädden på moset för mig :love:

Extra kul var också att två domare, utöver den domaren som dömde oss, stannade mig och sa att det var en himla härlig och duktig hund jag har, och att det bara är lite småsaker kvar att jobba igenom så kommer det bli RIKTIGT bra :D!

Gårdagens poäng blev:

Sittande i grupp: 9
Platsliggning: 9
Fritt följ: 9
Zätat: 7 (missade sittskiftet)
Inkallning med stå och ligg: 9
Rutan: 5
Dirigeringsapportering: 8.5
Hopp metall: 9
Vittring: 10
Fjärr: 9

Summa 267,5 poäng och klassvinst av 4 startande :bump:. Och som sagt, ett gött lydnadschampionat också, wohoooo :D!

Min fina, duktiga Lyxa :love:
brukstrc3a4ning-fc3b6r-anders-kjernholm-014.jpg
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Tack allihop :bump:!

Har nu ÄNTLIGEN fått upp programmet på youtube (har INTE bra bredband :p) om någon skulle vilja se :).

Mina tankar:

Fria följet kändes rätt OK, men hade inte med mig henne riktigt i stegförflyttningarna. JÄTTENÖJD dock med saktamarschen. Och sen tyckte jag precis att jag såg att hon inte satte sig ner i en halt?! Spännande att domaren missade det ;).

Zätat.... ja vad säger man, alla sättanden på uppvärmningen var klockrena :P! Bara att komma igen. De andra skiftena är jag väldigt nöjd med, och stadgan och upphämtningen.

Inkallningen var inte mycket att klaga på, jättefint ställande och fint läggande (som kunde vara något snabbare och bättre). Bra och lagom fart på alla sträckor.

Rutan blev ju en spännande historia... ;). Pucko-Lyxa sprang mot dirigeringskonen TROTS att rutkonen var precis rakt framför henne. Kötthuvve ;). Men SÅ bra att jag kunde dirigera om henne till konen igen och att hon faktiskt hittade in i rutan! Sen så la hon sig ju på eget bevåg igen. Tror hon blev stressad av strulet så hon inte hann lyssna :P. Måste höja upp hennes fokus på mig i vandringen igen, bara för att hon släppte mig och tittade bakåt precis när inkallningen kom så fick hon ju inte upp farten ordentligt i början. Mycket att pilla med här!

Dirapp är jag såååå nöjd med!! GALOPP till kon trots LÅNG väntan :D! Redan där var jag nöjd!! Att hon sen gör en jättefin vinkel är också jättebra, synd att gripandet blev så sloppy.

Hopp metall kändes OK. Kunde varit bättre tempo in och framförallt bättre ingång! Men bra gripande!

Vittringen kändes SÅ bra! Fart ut, säker sortering, och GALOPP nästan hela vägen in! Det tar sig :D!

Fjärren är jag också JÄTTEnöjd med :D! Jag fick henne i exakt rätt sinnesstämning, så jag kände redan när jag vände upp att det skulle gå vägen. Jättefint uppsitt från ligg och rätt fina skiften i övrigt. Sen att hon kommer fram lite vet jag med mig, och ska ta tag i det... sen ;).
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Ni var så jäkla grymma!!! Stolta över våra träningskompisar!!

På samma tävling såg Zolo till att kamma hem sitt LP3 med klassvinst på 282,5 p

20130517-235119.jpg


Helgen innan tog han sitt andra förstapris i trean, även då med klassvinst på 295,5 poäng.

20130511-122342.jpg


Bäst av allt nästan - 10 på vittringen båda tävlingarna! Domarens kommentar: Jag har aldrig sett en rottweiler hålla vittringspinnen så fint :D

20130518-074049.jpg


Nu tar vi sommaren och jobbar på elitmomenten och hoppas på en elitdebut i höst/vinter. Min älskade Zolo

182496_10151432295592582_302127590_n.jpg


58117_10151415472832582_1707487526_n.jpg


20130516-231234.jpg
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Grattis!

KL

Även vi har haft framgångar!

Lp1 Lp2 Isumi's Shiro Musashi Koge Kitai, idag uppflyttad till lydnadsklass ELIT!


971767_10151437608446984_1633196872_n.jpg




Jag är nästan helt säker på att han är den första jappen någonsin som är uppflyttat till elit :D Nu satsar vi på ett LP3 under året, och sedan bär det av mot eliten :nailbiting:
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Grattis till er också!
Så roligt att det går bra för så många!

Jag blir också tävlingssugen :D
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Finaste, BÄSTA ni :love:!!! Verkligen SÅ kul att vi bägge gick in och tog klassvinsterna och plockade varsin titel på samma tävling :D!!

Längtar till att se er i eliten, så Zolo får visa upp vad en riktigt bra rottweiler kan göra för snygga saker :banana:!!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Wiiiie!!! Grattis :bump:!!!! Så häftigt, då är ni ju historiska nu kan man säga :)!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Din film segar sig för mig när jag försöker titta :mad:
Men återigen jättegrattis!!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Grattis igen! :D

och jonnaerixon, stort Grattis till er också, bra jobbat!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL

Stort grattis till er alla som haft härliga poäng! Ingen nämnd, ingen glömd :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Idag 1/7 fyller min fantastiska Lyxa 4 år :love: ! Min suveräna första brukshund som överträffat allt jag hoppades på när jag ställde...
Svar
11
· Visningar
1 783
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Åååh jag bara MÅSTE få skryta lite om min härliga hund :D! Min aussie Lyxa, född 2009-07-01, och jag var och tävlade lydnad igår...
2
Svar
24
· Visningar
2 471
Senast: Lionheart
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp