Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Aprilskämt....finns en tråd om det på Senior. Jag blev först alldeles förvirrad själv och sen kom jag på att titta om det stod nåt där och det gjorde det :D
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Kl

Startade i tvåan idag. Och åter igen snubblade vi på mållinjen med 156.5p.. Nu skiter vi i LPt och satsar helhjärtat på klass 3!
Med 9.5p på fria följet är jag mycket nöjd ändå :)
Dessutom fick vi ändå en 3e placering ;)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Trist!
Men stort grattis till fina poäng på FF! Det är inte illa!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Kl

Anmälde ju till tävling förra veckan. Fick bekräftelsemail och betalde. Men nu finns plötsligt inget registrerat på SBKtävling längre. Mitt konto är helt tomt, varken hund eller förare finns kvar och ingen anmälning. Har mailat supporten, nån som vet ungefär hur lång tid det brukar ta att få svar från dem?
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Men vad konstigt! När jag hade kontakt med supportern ang. flytt av hund så tog det ett par dagar, men väldigt smidigt. Hoppas det löser sig!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

*kl*
Efterlyser bilder och tips på hur ni gjort "rutan" (alltså själva snickeriet...) Vilka koner, vilka kantband, hur få det stabilt osv...
Ffa hemmabyggen då för dyrt för mig att köpa...
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Jag köpte koner på Coop för typ 40:- eller nåt sånt (då får du dessutom en plastfotboll med :D), sen tog jag tråd från häststaket som kantband ;) Långa spikar som jag fäster banden i hörnen, hamnar då under konerna.
Fyller sin funktion utmärkt :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL

Idag har vi träningstävlat LklElit! Massor kvar att jobba på, men ett bra kvitto på att det som jag kände mig säker på också fungerade, och det som strulat strular även på tävling. Så ja, jag vet vad vi ska jobba på!

Lååång väg kvar innan vi ger oss ut officiellt, men det är på gång iaf!

FILM
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

*kl*

Nu börjar jag åter igen bli gaaalet sugen på att tävla lydnad... Har gjort det förut, med 124,5 poäng i klass 1 som bästa resultat ;) Efter det tävlade jag för många gånger för tätt inpå varandra och utan att träna bra, så fröken W tappade motivationen helt. Sedan tävlade jag rallylydnad (för att få tillbaka motivationen) och första gången så kändes hon bra på uppvärmningen, men "dog" totalt så fort vi klev över banden som markerade tävlingsplanen...

Men, nu är hon bättre i kroppen än någonsin och går mycket finare vid lydnadsträningen än hon någonsin gjort innan. Såå jag funderar på att träna lite lydnad igen och därefter ge mig ut och tävla en gång för att se om vi kan hålla motivationen uppe.

Min lilla tanke är att man ju skulle kunna hoppa över linförigheten (för det är där hon tidigare tappat fokus, det blir så enformigt och långtråkigt). Får man bara ok poäng på alla andra moment så lär man ju få bättre poäng än 124 ändå :D

Är jag helt galen som leker med tanken på att tävla igen? Kanske jag skulle fokusera på rallylydnaden enbart nu när jag faktiskt hittat något som fungerar för oss?
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Finns det inga träningstävlingar i närheten av dig som ni kan börja med?
Då kan man tänka tävling precis som vanligt, men slänga in en belöning här eller var för att få upp lite pepp om hunden nu tycker tävling är trist :)

Jag tycker inte du är helt galen som vill tävla igen, sen är ju frågan vad målet är och hur du bäst bör gå tillväga för att nå dit.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Jag vet att min näst närmaste BK haft träningstävlingar relativt ofta förra sommaren, men har inte sett något på deras hemsida nu om att de ska ha det igen. Det kanske kommer senare, jag vet inte riktigt.

Jag vet egentligen inte varför jag vill tävla eller vad jag har för mål, men jag älskar själva tävlandet och är så sur på att allt man såg på tävlingsbanorna förut var en segpropp till saluki som bara lunkade på bredvid mig. Hon är så mycket bättre egentligen. En enda gång gick hon som jag väntat mig under ställande under gång, då fick vi 9 eller 9,5 på det. Att linförigheten är.. ehm.. mindre bra, det vet jag, men det hade känts skönt att ha bevis på att hon faktiskt kan det hon kan.

Tanken är väl också att OM jag kan få henne att gilla vanliga lydnadstävlingar också, så skulle jag kunna tävla hela allithopat. Nu har jag bestämt mig för att hon inte ska tävla lure coursing mer och agility får vi skippa också, så då vill jag gärna ha lite olika tävlingar ändå att roa mig med.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL

Har ju fullt fokus på brukset just nu, men hoppas på att fixa en uppflytt till elit snart så jag kan fokusera på att få det där sista 1:a priset för championatet.... Nu börjar det suga i lydnadstarmen igen :p!! Och sen sätter ju agilitysäsongen snart igång på allvar :D!

Heja alla er som är ute och tävlar :banana:!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Kl.

Trots två otroligt tuffa månader för mig och Kiro med bland annat tre flyttar och veckopendling så har vi tränat regelbundet och en hel del har fallit på plats. Ställande under gång och apporteringen som har varit våra två svåraste moment är nog nästan de säkraste nu. I söndags började vi en kurs i tävlingslydnad och fick kommentaren "ni kan tävla snart" så nu har jag inga bra ursäkter att inte ta tag i tävlingsträningen på riktigt och anmäla till Lkl 1 den 23 maj. Visserligen är jag bortrest två dagar innan men tänker att lite träningsvila och matteabstinens kanske till och med är en fördel.

Just nu tränar vi på att man ska sätta ner rumpan i halterna för det har herrn tydligen glömt i samband med att det blev lite blött på backen :angel:
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Kul att det går så bra!

Blir det kvällstävlingen på LBK? Vi planerar också att starta då :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Kul att det går så bra!

Blir det kvällstävlingen på LBK? Vi planerar också att starta då :)

Ja det blir det i så fall. Måste bara åka dit och träna några fler gånger så vi känner oss mer hemma där. Kul med någon vi känner igen! Ska du starta tvåan?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Idag 1/7 fyller min fantastiska Lyxa 4 år :love: ! Min suveräna första brukshund som överträffat allt jag hoppades på när jag ställde...
Svar
11
· Visningar
1 783
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Åååh jag bara MÅSTE få skryta lite om min härliga hund :D! Min aussie Lyxa, född 2009-07-01, och jag var och tävlade lydnad igår...
2
Svar
24
· Visningar
2 472
Senast: Lionheart
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp