Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Grattis! Och framförallt till fjärrenpoängen, som ni jobbat med det :)

kl
Här har vi också gjort framsteg. Fjant har bjudit på utgångsposition utan kloss och den äldre fjanten är glad och peppad på träning. För att vara lite på samma nivå sådär :p

Tack :laugh:! Ja det känns verkligen GRYMT bra när man får framsteg på något man verkligen sliter med :love:!

Heja dig och dina peppiga hundar :bump:! Vill se mer filmer på den lilla och den äldre lille :D!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Ska filma i veckan tänkte jag :)

(De senaste filmerna är nog inte visade här, men ligger på bloggen. )
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Alltså åh! Varning för icke relevant skryt men jag är så glad!

Hunden jag har väntat på och letat efter i många år. Hon ligger här och sover. Det är verkligen allt jag vill ha.
Hunden som under kvällens träningspass faktiskt börjar utvecka lite impulskontroll, som kommer tillbaka direkt med en kastad leksak, kör in den i magen på mig med ett morr. Som sekunderna efteråt LIGGER på andra sidan ett kompostgaller, TYST, när jag tränar med sigge.
Som är aktiv, lättlärd och provar sig fram i klickerträningen.
Som kampar, vilar och tränar kontakt utan problem mitt på en agilitytävling.
:love:

Och sigge uppvisade fin förståelse för kommandot plats, och grym förståelse för omvänt lockande. :)
Har börjat sätta upp månadsmål och ett av de den här månaden var att få till tre träningspass med platsliggning varje vecka. Det har jag inte hållit tyvärr, men några pass har det blivit iaf.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL

Är det någon som har koll på hur det döms om hunden (oavsiktligt) har omkull konen i t ex rutskick? Ponera att hunden ska till rutan åt höger, men hamnar på vänster sida om konen, och på vägen till rutan snubblar på konen?
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL

Är det någon som har koll på hur det döms om hunden (oavsiktligt) har omkull konen i t ex rutskick? Ponera att hunden ska till rutan åt höger, men hamnar på vänster sida om konen, och på vägen till rutan snubblar på konen?

Ska inte ge några avdrag alls :)!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL:
Tränade lydnad i en inomhushall idag och Tokan gick så himla fint! Kanske kan starta trean snart? Sättandet och inkallningen är inte klara men annars känns det riktigt bra!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Känns det bra i övrigt så anmäl :)! Ta en tävling ett tag bort så hinner du få till de där två sista momenten :banana:!

KL

Vi var på inomhusträning igår och fick till så HIMLA bra träning :love:! Gruppmoment, kryp, tungapport, konskick, gripa/hålla vittringspinne och komma in i fart, dirigeringsapportering med störning (GRYMT!) och rutskick med störning.

Det senaste fick vi även en lite filmsnutt på... ;). Notera gärna min träningskompis Ivipivi vid rutbandet :D!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Koncentration i topp på hunden som inte reagerar på att en människa tom ligger i vägen :D
Riktigt tjusigt!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Kl

Var och tränade med nya träningsgruppen idag. Underbara personer! Den ena har en jättesöt loten terv, och ägaren varnade att den kunde sticka fram. Ingen fara, min hund är ingen bråkstake och inte hennes heller. Johodå, hennes hund flög fram till min, asförbannad. Min svarade upp såklart, och taggade när jag också blev förbannad. Nåja, ingen skada skedd ... sedan hände det igen. Då kom han av sig när jag kastade en apportbock på honom. Min hund blev inte rädd och vi kunde fortsätta som vanligt. Hon släppte inte sin hund någon mer gång.

Han slåss i vanliga fall inte, säger ägaren, men nu var det en löptik med så det kanske var förklaringen? Trist att hunden ska springa fram sådär helt plötsligt.

Men jag är så nöjd med min egen hund, han är så positiv till all träning och i april blir det tävling :D :crazy: Guldstjärna idag när han låg plats med löptik brevid!

Förresten är det väl dags att vi försöker börja träna in rutan nu snart ... hur har ni gjort? Jag har verkligen inga ideer alls.
 
Senast ändrad:
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Har en Engelsk Setter på 2 år, vi ska försöka oss på ettan i vår hoppas jag:) Vi tränar på positioner och kontakt med störning först och främst, snabba läggande o ställande tycker jag funkar fint.Tränar inomhus med en grupp varje Måndag under vintern.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

kl

Körde igenom tvåan igår.
FF okej, jobbar på position, hon flyter gärna ut och vä svängarna är INTE snygga just nu..:crazy:
Nu verkar hon komma ihåg att ligg betyder ligg (lägande u march) och inte sitt;)
Rutan var KANON!!! Tre 10-mässiga skick (snälla vovve, få till dessa på tävling också!!)
Apporten hade jag fäst fast spårlinan, hon krånglar ju med den så nu ville jag ha ett driv UT och ett snabbt gripande. När hon tvekade så halade jag helt enkelt in den snabbt som tusan! Hoppsan sa Troja och tog den betydligt snabbare nästa gång ;)
Fjärren var jag också riktigt nöjd med.

Vi fortsätter hjärntvätta fram till tävling ;)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Tack! :) tror framåtsändande funkar bäst för oss, det kan han redan. Men så ska man få hunden att vända mot en också?
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Har börjat lära in rutan mha tasstarget och/eller externbelöning med godisskål i mitten.

Känns vettigt och bra, har dock inte det som färdigt moment då jag inte prioriterat den träningen, så facit har jag inte än ;)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Tack! :) tror framåtsändande funkar bäst för oss, det kan han redan. Men så ska man få hunden att vända mot en också?

Det står inte uttryckligen i reglerna att hunden ska vända upp mot en (tittade bara på lkl2 visserligen). Men jag upplever att om man som förare har belöningen så brukar uppvändandet komma av sig själv. Annars använder du dig av en tasstarget bara för att lära in positionen i rutan, dvs att du lärt han innan att tasstarget betyder - "den ska jag sätta tassen på och samtidigt vara vänd mot matte". Sen sätter du bara ihop delarna om han redan nu kan springa framåt!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

*KL*
Ikväll ska jag på en väldigt spännande Clinic i fotgående:
"DITTE ANDERSSON, FRITT FÖLJ - FRÅN GRUNDTRÄNING TILL PRECISIONSARBETE
Välkomna till en spännande kväll och clinic med Ditte Andersson, tävlande i landslaget i lydnad. under kvällen kommer Ditte visa hur hon tränar kontakt och följsamhetsträning med sin unghund. Hon berättar och visar utvecklingen av grundträningen som så småningom ska bli ett tävlingsmässigt fritt följ. Ditte går igenom hur man bibehåller en bra känsla och teknik upp i klasserna. Vad ska vi vara observanta på? Hur använder vi våra belöningar på bästa sätt?
Ditte visar med sina hundar Abby labrador (landslaget i lydnad), Timjan border collie och en inlånad unghund. Välkomna!"

http://evabodfaldt.com/kurs.asp?intCourseID=128

Extra roligt ska det bli att en av mina träningskompisars hund ska vara med som testobjekt :banana:
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Spännande! Jag var på kurs hos Ditte i slutet av förra året, fick jättemycketmed mig som förbättrat vårt fria följ enormt!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

*KL*
Ikväll ska jag på en väldigt spännande Clinic i fotgående:
"DITTE ANDERSSON, FRITT FÖLJ - FRÅN GRUNDTRÄNING TILL PRECISIONSARBETE
Välkomna till en spännande kväll och clinic med Ditte Andersson, tävlande i landslaget i lydnad. under kvällen kommer Ditte visa hur hon tränar kontakt och följsamhetsträning med sin unghund. Hon berättar och visar utvecklingen av grundträningen som så småningom ska bli ett tävlingsmässigt fritt följ. Ditte går igenom hur man bibehåller en bra känsla och teknik upp i klasserna. Vad ska vi vara observanta på? Hur använder vi våra belöningar på bästa sätt?
Ditte visar med sina hundar Abby labrador (landslaget i lydnad), Timjan border collie och en inlånad unghund. Välkomna!"

http://evabodfaldt.com/kurs.asp?intCourseID=128

Extra roligt ska det bli att en av mina träningskompisars hund ska vara med som testobjekt :banana:

Då ses vi där! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Idag 1/7 fyller min fantastiska Lyxa 4 år :love: ! Min suveräna första brukshund som överträffat allt jag hoppades på när jag ställde...
Svar
11
· Visningar
1 783
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Åååh jag bara MÅSTE få skryta lite om min härliga hund :D! Min aussie Lyxa, född 2009-07-01, och jag var och tävlade lydnad igår...
2
Svar
24
· Visningar
2 472
Senast: Lionheart
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp