Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Usch vad tråkigt ang. korrigeringar. Man tycker ju att det inte bör vara så vanligt numera, här (bland de jag tränar med) är det inte det i alla fall.

Ang. platsliggningen så skulle jag ta upp frågan med de du tränar med. Alltså om det är ok att gå fram och korrigera osv när man lägger plats i grupp, och säg att du föredrar om de inte gör det. Just när man lägger med andra får man ju visa hänsyn mot varandra men jag tror att alla gör olika så att ha det genompratat innan är nog bra.

kl
Det där med debut gick åt helvete. Jag tror lite att hur mycket vi än tränar kommer han alltid ha dåliga dagar då det inte går att jobba alls. Men lägstanivån går väl förhoppningsvis att höja lite i alla fall.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Jag har också varit med om att folk gått fram och korrigerat sina hundar när man tränar plats tillsammans. Det funkar inte alls för oss för tillfället så jag har bestämt att bara lägga med mina vänner där vi har pratat om hur vi vill ha träningarna!

Ett annat tips är att man bara tränar en hund i taget på platsen. Dvs man kan ha flera hundar på linjen men bara en är i träning, resten är "rekvisita" och kanske har sina ägare brevid sig om de inte ligger helt stabilt. Så får man turas om och kan bestämma precis hur träningen ska se ut för ens egen hund.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Nu har jag tack och lov inte varit med om att någon korrigerat vid platsliggningen på BK än. Jag känner inte dem som tränar där så att komma och ställa en massa krav på hur det ska gå till gör jag inte men däremot kan jag ju fråga om det är någon som korrigerar sin hund och om någon svarar ja så kan jag avstå. Lite tråkigt eftersom det är nyttigt att träna platsliggning på nya platser och med nya hundar men hellre det än att få en osäker hund.

Jag hade inte ens tänkt tanken att folk skulle korrigera sina hundar fysiskt och med rösten på det sättet innan jag var där på öppen träning. På det stället där vi tränar mest används i princip aldrig korrigeringar på det sättet utan det är utebliven belöning som gäller om det blir fel.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL

Imorgon ska vi tävla! Det blir debut i lydnadsklass 2.

Jag har en bra plan som jag tänker se till att följa, är än så länge ganska lugn och hoppas kunna gå in på plan imorgon och bara njuta av att tävla med min finfina hund! :)

Har inga stora förväntningar resultatmässigt. Kommer avstå platsliggningen så förstapriset är redan kört, och i övrigt vet jag att våra moment inte är direkt fulländande men det känns ändå ganska bra.
Målet är att gå in och ha roligt tillsammans!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

:banana:

Jag är fortfarande helt lyrisk över att det är samling först 10.45. Klockan ringer 07.00 och sen ska vi ut och spååååååra bort lite extra energi. Perfekt upplägg :D
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

KL

Hur går det för alla andra här inne, några tävlingar kvar i år :laugh:?

Jag missade två tävlingar nu i november pga löp, men har en sista lydnadstävling kvar i år den 26/12. Sen är det slut på lydnadstävlandet för i år och vi riktar in oss på 2013 :banana:!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

För kelpiens del är det färdigtävlat i lydnad för i år. Planerar start i Eliten runt april kanske? Däremot kör vi lägrespår nästa helg..

Jappen planerar jag att starta trean med på trettondagen, så inga mer tävlingar i år för honom :)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Lycka till på lägrespåret :bump:!! Jag LÄNGTAR ut på brukstävling, det är ju såååå kul :love:!

Hoppas på att debutera i högrespår i mars. Och kanske, kanske, kanske våga mig ut på en lägrerapport under 2013.... :D!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

*knapplån*

Jag får väl hoppa in här nu :D

Planerna är att försöka starta Lk1 med Ixi framåt våren. Vi har dock MASSOR att träna på, igen.

Damen var startklar redan förra hösten, sen fick jag av lite olika anledningar lämna iväg henne till en vän, och därmed blev hon inte ordentligt tränad på ett halvår.
Nu är hon tillbaka hemma och efter att ha gått igenom alla moment så är det bara ett par som hon verkar komma ihåg :crazy:
Känns som att jag kommer behöva en hel del hjälp om jag ska nå fram till det där målet :D

Det största problemet är väl att jag inte riktigt vet hur jag ska kunna lära om så att hon gör rätt.
Vi tränar o tränar och när poletten väl verkar trilla ner, så går det två dagar och sen är det som bortblåst igen. Suck.

Så.. hur skulle ni ha gjort? Börja om helt från grunden?
Jag vet ju att hon kan, men hennes kära husse har inte varit så noga med perfektionen så jag blir lite smått frustrerad när hon slarvar precis heela tiden.
Poletten borde ju trilla ner nångång, men behöver lite tips på hur man gör det på enklaste och bästa sätt för att jag inte ska slita av mig håret :D
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Vi debuterar 15 dec så vi tar definitivt inte vintervila än ;)

Line: Tror på er inför morgondagen!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Jag kör med på den 15 dec. ;)
Debut med nya hunden, hon har dock klarat tvåan sen innan men jag vill gärna känna efter hur vi funkar ihop på tävling. Sen blir nog nästa i början av januari!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

*kl*

Vi la ju tävlingsplanerna på hyllan redan tidigare i våras, och nu jobbar vi på med de här musklerna i fronten som vi har problem med.. Men vi spårar en del, och roar oss med att lära in krypet :angel: Jag inbillar mig att det inte belastar fronten allt för mycket ändå :laugh:
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Och här är en till som planerar att tävla 15 december. :) Vi debuterar officiellt i tvåan och sen blir nog nästa tävling i januari.
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

kl

3st från småland som ska tävla den 15e, samma tävling?:laugh:

Vi har en tävling kvar i år den 9dec, hoppas på att ta LP2 då ;)
Och sen är planen att debutera i 3an på vårkanten och starta appellen i spår i samma veva!
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Vi ar pa tavling nu. Den lilla Missen ar helt fantastisk pa alla moment ... pa traning. Pa tavling missar hon redan det forsta momentet, fjarr dirigering.:crazy: Hon bara star och stirrar stint pa mig:angel: Har maste man ta minst halften av poangen for varje moment (och over 170 av 200 mojliga) att fa godkant att ga vidare. suck. Vi har nu gjort fjarr dirigering runt hela omradet, i byggnaderna, ute pa asfalt och gras med skallande hundar overallt ... Jag har dock mycket lite hopp att hon ska fixa fjarren i morgon. Oh well ... jag far se det som traning pa hur man tavlar.:p
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Jupp samma tävling! Tar du båten över till O-hamn så har du nära ;)
 
Sv: Vi som tränar för tävling, lydnadsklass 1-elit!

Vi ska tävla imorgon, vår andra tävling i 1an, och jag får väl stå och nynna på bä bä vita lamm tyst i huvet, så jag inte är så nervös...för i söndags reste han sig från platsen och kom, så vi nollade.

Och på träningarna, så ligger han med hakan i backen och det finns inte i hans värld att resa sig...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Idag 1/7 fyller min fantastiska Lyxa 4 år :love: ! Min suveräna första brukshund som överträffat allt jag hoppades på när jag ställde...
Svar
11
· Visningar
1 783
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Åååh jag bara MÅSTE få skryta lite om min härliga hund :D! Min aussie Lyxa, född 2009-07-01, och jag var och tävlade lydnad igår...
2
Svar
24
· Visningar
2 471
Senast: Lionheart
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tråden för spår
  • Tångbett dåligt?
  • Konsten att välja ett bra hundnamn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp