Hejsan!
Har börjat plöja tråden då både jag och hunden är helt nya på det här. Planen är att det under hösten 2016 skulle vara kul att tävla lite, man ska ha mål sägs det
Hunden är en BC korsning och älskar allt med fart och fläkt, dock blir hon lite väl övertaggad ibland. Men hon är nyss fyllda året och älskar allt som handlar om rörelse att göra. Rallylydnad har vi testat och det var inte alls henne/vår grej.
Planen är att i vår gå en agilitykurs, att jag inte gör det redan nu i höst är för att jag är osäker på min förmåga att fullfölja en hel kurs (gravid). Så därför leker vi mest i hemområdet, i September flyttar vi till hus och målet innan förlossningen är att vi ska lära oss slalom i vart fall.
Vi hittade lite hinder på Rusta nu på deras rea, slalom, hinder, tunnel och ring.
Nu ursäktar jag filmen, slalomen vet jag är fel, detta var första försöket någonsin och jag har googlat runt och insett att vi ska testa att lära oss genom alé, tror det kan passa hunden. Vi ska även börja traggla tasstarget i vardagsrummet när det regnar. Verkar som många använder sig av det vid kontaktfälten?
Tips?
Tankar?
Vad ska jag tänka på, när jag tränar på hemmaplan?
Att alltid starta slalom med vänsterbogen mot stolpen, så långt är jag med. Samt att träna från båda håll, att hon ska vänja sig vid att ha mig på båda sidor.
Nu ska vi se om filmen fungerar.
Sigrid, den lilla hunden som springer med vid sidan av är vi hundvakter åt denna vecka, därför var hon med på ett hörn. Mest ivägen men hon blir så ledsen om hon inte får vara med.