Hur menar du med förslag till omvänt lockande? Omvänt lockande är ju liksom alltid omvänt lockande. Öppen hand = du gör rätt, fortsätt så kommer belöningen, stängd hand = fel.TACK!!!!! Det här nappar hon på! Äntligen säger hon, det händer nåt kul och inte bara nåt jag inte fattar varför det kommer bollar flygandes när jag koncentrerar mig.
Hon är jättelätt att shejpa in på nya saker då hon får prova sig fram och tänka lite, hon tycker tankespelen är roliga. Så detta passar henne. Har börjat ikväll och hon tar det direkt. Bara befästa kommandot nu och ta bort bollen som jag använt för att locka fram hoppet. Ska bli superkul att arbeta vidare på detta! Du gjorde min dag nu Gud vad roligt det här är med tävlingslydnad och hundar. Varför har jag inte upptäckt detta tidigare?
Har ni något bra förslag på omvänt lockande till hopp-stå? Jag har så dålig fantasi när det gäller omvänt lockande än då jag inte börjar arbeta så mycket med det. Läste i länken att det kunde vara bra för att få dem att stå kvar sedan.
Det är jättebra till stadgan. Först måste du ju lära in det så hon förstår principen, men sen går det i princip ut på att du tar upp den öppna handen så fort hon ställer sig och så håller du den där som ett stöd till henne för att hjälpa till med stadgan.
Sökte snabbt på youtube och här är en film där någon jobbar med just hoppstå och längre in i filmen använder omvänt lockande för stadga:
(Sen kan man ju jobba med leksaker också utifrån samma princip såklart)