Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har haft löpvila i drygt en vecka pga skada. Jag fick en mystisk sträckning i baksida lår bara 200 meter in i förra veckans långpass - eller det som skulle ha varit ett långpass. Jag har diagnosticerat mig med sträckning grad 1, men får domen på fredag när jag träffar naprapaten. Stockholm maraton blir nog dessvärre inställt för min del, liksom Kungsholmen runt.
Jag har som 29 åring börjat springa. Pga häst och familj har jag bara tagit mig ut i spåret 2dagar/v. Målet är 3.
Springer bara 3 km än så länge. Tycker det är nog så jobbigt Dålig tid har jag med. Sprang med en kompis häromdagen som höll högre tempo än vad jag brukar. Jag brukar springa på ca 6,10/km. Då höll vi 5,45, och gick en bit på det också.
Nu har jag anmält mig till ett 10 km lopp den 1 maj, mitt första. Ska bli spännande
Är de någon som vet om det är godkänt med löparklocka på tävling? Typ forerunner 10? Eller om någon ha annat förslag. Vill ha koll på sträcka, tid och tempo, mer avancerat än så behvös inte.
Ja, du får ha vad du vill vad jag vet, har aldrig hört något annat.
Bra jobbat! Förra sommaren sprang jag också 3 km och tyckte det var jobbigt, nu springer jag en mil utan problem. Det går snabbt att få upp konditionen bara man är lite ihärdig.
Min helt ovetenskapliga och helt personliga åsikt är 3 gånger i veckan.Hur många dagar i veckan bör man springa för att bli bättre hyffsat snabbt?
Min helt ovetenskapliga och helt personliga åsikt är 3 gånger i veckan.
Hur många dagar i veckan bör man springa för att bli bättre hyffsat snabbt?
Ja, och med bra tider!Jag har tränat ca 3 ggr/vecka sedan i januari och då hade jag ingen kondis, nu springer jag en mil utan problem.
Ja, och med bra tider!
Har man tränat i tre-fyra månader är 51-52 min på milen riktigt bra. 45 min på milen får de flesta slita ett tag för.Bra och bra... jag vet inte vad som räknas som bra men man ska väl ligga på typ 45 om det ska börja likna något eller? Fast med tanke på hur kort tid jag tränat och aldrig sprungit förr så känns det helt okej och som att det finns chans att förbättra en hel del![]()
Har man tränat i tre-fyra månader är 51-52 min på milen riktigt bra. 45 min på milen får de flesta slita ett tag för.