Vi som springer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oh my, en timme cykel inomhus ligger nog på gränsen av vad jag klarar av utan att slita mitt hår! Jag tycker 10 minuter är lagom på såväl crosstrainer som cykel, däremot har jag sprungit över två timmar på löpband några gånger.
Vad har du för tidsmål för Stockholm maraton @Philosophia ?

Idag har jag haft en riktig skitdag mentalt, men så tog jag mig samman och sprang två mil vid fyratiden och det hjälpte upp humöret en hel del. En kompis har erbjudit mig sin plats i Göteborgsvarvet vilket jag nappade på (trots att jag lovat mig själv att inte springa Varvet i år...), men idag fick jag inbjudan till bröllop den helgen, så det blir inte av ändå. Funderar på att leta upp en mindre folkspäckad halvmara, det skulle vara kul att se hur snabbt det går utan trängsel!

Jag har inte satt upp något tidsmål än. Just nu känns det väldigt oklart vad som är rimligt. Stockholm är inte huvudmålet för året så jag har inga planer på att gå "all in" om inte kroppen känns toppen. Så kontentan är nog att om jag springer på 3:30-3:35 så är jag supernöjd. Men jag är nog nöjd med 3:40 också. Men det är för tidigt att säga. I Berlin så är i varje fall planen att pressa mig så nära 3:20 som möjligt.

Hemma från Premiärmilen, tiden blev 52,49, jag är jättenöjd! (Eller försöker vara, jag har svårt att vara glad och stolt över det jag presterar). Det känns som att mitt mål för säsongen som är milen på under 50 är överkomligt.

Hemma från Premiärmilen, tiden blev 52,49, jag är jättenöjd! (Eller försöker vara, jag har svårt att vara glad och stolt över det jag presterar). Det känns som att mitt mål för säsongen som är milen på under 50 är överkomligt.

Bravo! :) Klart att du ska vara nöjd.

Jag sprang långpass istället för Premiärmilen. Jag börjar bli rejält stressad inför Stockholm maraton. Jag har nästan inga långpass alls i kroppen, men foten sköter sig iallafall.

Jag har hamnat i en svacka, saknar motivation till någon som helst förbättring. Jag springer förvisso mellan 3 och 7 mil i veckan, men det blir inga kvalitetspass. Långpass blir det däremot, tycker det är så skönt att sticka ut och springa ett par mil med en bra ljudbok i öronen nu när det börjar bli varmare. Dessutom är höften fortfarande helt bra, så jag ska inte klaga!

Jag har hamnat i en svacka, saknar motivation till någon som helst förbättring. Jag springer förvisso mellan 3 och 7 mil i veckan, men det blir inga kvalitetspass. Långpass blir det däremot, tycker det är så skönt att sticka ut och springa ett par mil med en bra ljudbok i öronen nu när det börjar bli varmare. Dessutom är höften fortfarande helt bra, så jag ska inte klaga!
Det där låter inte som en svacka tycker jag, men vi har kanske lite olika ambitioner.

Om du vill ha mer kvalitet så kanske spring färre pass i veckan så kanske du blir motiverad att ge det där lilla extra?

Det där låter inte som en svacka tycker jag, men vi har kanske lite olika ambitioner.

Om du vill ha mer kvalitet så kanske spring färre pass i veckan så kanske du blir motiverad att ge det där lilla extra?

Nejdå, det är ingen fara på taket egentligen, utan jag kan vara ganska nöjd med att "bara" springa på. Fast för loppformen är det inget vidare förstås! Å andra sidan är det rätt skönt att bara låta benen flyta på några veckor, jag har egentligen inga stora ambitioner med löpningen iaf, men det vore kul att springa under 48 min på milen innan hösten åtminstone och då måste jag nog ta tag i intervallträningen snart.

Bravo! :) Klart att du ska vara nöjd.

Jag sprang långpass istället för Premiärmilen. Jag börjar bli rejält stressad inför Stockholm maraton. Jag har nästan inga långpass alls i kroppen, men foten sköter sig iallafall.

När är Sthlm Maraton?

Jag vill jättegärna springa Göteborgsvarvet, men det är ju fullbokat :( Jag som är ledig den helgen och allt. Någon som har förslag på annan trevlig halvmara?

Min nettotid var tydligen 52,06 så ännu lite bättre. :) vet inte om man brukar räkna brutto- eller nettotiden?

Nettotiden är ju den faktiska tiden mellan du passerade starten och gick i mål, bruttotiden är från startsignalen gick tills du går i mål, så eftersom det ofta är trångt och tar en stund innan man kommer igenom start och kan börja springa så är det nettotiden som är den "riktiga" :)

Klarade Premiärmilen idag och min första mil någonsin på 1.14.50 i ösregn, stormblåst och 3 grader med en bana som stundtals var lervälling. Jag är så sjukt stolt över mig själv så jag går runt och ler här hemma!
Vad härligt Aliche! Ja det var inte något härligt löparväder direkt. Men även om jag blir varm när jag springer så var det skönt att komma in sen och tacken varm dusch.

Vad härligt Aliche! Ja det var inte något härligt löparväder direkt. Men även om jag blir varm när jag springer så var det skönt att komma in sen och tacken varm dusch.
Nej men som nån annan sa vid starten: "Man lär ju springa fort som satan för ingen vill va ute längre än vad man behöver i det här vädret!" Och jag såg i en löpagrupp jag är med i på Fejjan och på Instagram att det va rätt många som satte personbästa haha...

Jag har lyckats skaffa startbevis till Göteborgsvarvet! Väldigt inofficiellt springer jag åt en amerikan, så mitt mål får väl vara att komma bland topp 10 av de amerikanska löparna :P

Sprang mitt längsta pass någonsin igår. 17,71 km på 1:17:46 -> 4:23-tempo. Jag är riktigt nöjd. Jag blev hur trött som helst på slutet, men några fler långlopp så ska jag nog vänja mig.

En mil i förrgår och intervallpass idag. Jag är väldigt motiverad inför den här säsongen. Jag är extra motiverad sen jag berättade för en kille på jobbet om min tid på senaste loppet samt mitt mål för säsongen (milen på under 50). Han är väl hyfsat rutinerad som löpare men gillar även att berätta för andra hur saker och ting ÄR ( tänk mansplaining) och konstaterade att det inte skulle vara omöjligt men att jag nog skulle behöva kämpa för det är ju ändå 12 sekunder/km bla bla bla. Det fattar jag väl själv??? Så nu ska jag minsann visa honom. :devil: Och sen bara "nä det var inte så svårt" fast jag slitit jättemycket....

En mil i förrgår och intervallpass idag. Jag är väldigt motiverad inför den här säsongen. Jag är extra motiverad sen jag berättade för en kille på jobbet om min tid på senaste loppet samt mitt mål för säsongen (milen på under 50). Han är väl hyfsat rutinerad som löpare men gillar även att berätta för andra hur saker och ting ÄR ( tänk mansplaining) och konstaterade att det inte skulle vara omöjligt men att jag nog skulle behöva kämpa för det är ju ändå 12 sekunder/km bla bla bla. Det fattar jag väl själv??? Så nu ska jag minsann visa honom. :devil: Och sen bara "nä det var inte så svårt" fast jag slitit jättemycket....

Bra så! Jag är övertygad om att du kan gå under 50 minuter. Med råge.

Vad är mansplainarens pers?

Bra så! Jag är övertygad om att du kan gå under 50 minuter. Med råge.

Vad är mansplainarens pers?
Vet ej men en googling visar att han sprungit hässelbyloppet på 43.58 och Stockholm halvmaraton på 1.35.

Kul att du tror jag klarar det! :)

Vet ej men en googling visar att han sprungit hässelbyloppet på 43.58 och Stockholm halvmaraton på 1.35.

Kul att du tror jag klarar det! :)

Klart att du klarar det! Jag tror att du har utvecklingspotential med tanke på att du klämde till med 52 minuter så pass tidigt på säsongen. Du hade ju några veckors uppehåll för inte så länge sedan om jag minns rätt.

Jag tror nog att du har en liknande utveckling som jag. Jag sprang milen på ca. timmen när jag sprang på träning men klämde till min stora förvåning till med 53 minuter på min första tävling (Tjejmilen september 2009).

Sedan satsade jag mest på att springa långt och hade knappt någon fartträning alls (och en lång skada). Stockholm marathon 2010 (slutet av maj) sprang jag på 3:59 h. Därefter sprang jag Tjejmilen 2010 på 46 minuter efter några veckor med fartträning, Stockholm halvmaraton på 1:42 min veckan efter och Hässelbyloppet på 44:45 min fyra veckor senare. För mig var med andra ord den mest avgörande faktorn att få en in fler mil i veckan och pass som var längre än milen.

Till min egen träning: Jag har äntligen kommit igång med långpassen efter deviset "Bättre sent än aldrig". De tre senaste veckorna har jag kört 20,6 km, 25 km och 31,1 km. Planen är att hinna med fem pass till över 25 km, varav ett till två stycken över 30 km. Utöver det tänkte jag få till några ströpass på 20 km också. Resten blir fartpass, backpass och återhämtningspass. Sedan är det bara att hålla tummarna för att det räcker för att ta sig runt Stockholm. Jag sprang visserligen Berlin på ungefär samma mängd och antal långpass, men där är det ju så platt. Stockholm är mycket tyngre.

Klart att du klarar det! Jag tror att du har utvecklingspotential med tanke på att du klämde till med 52 minuter så pass tidigt på säsongen. Du hade ju några veckors uppehåll för inte så länge sedan om jag minns rätt.

Jag tror nog att du har en liknande utveckling som jag. Jag sprang milen på ca. timmen när jag sprang på träning men klämde till min stora förvåning till med 53 minuter på min första tävling (Tjejmilen september 2009).

Sedan satsade jag mest på att springa långt och hade knappt någon fartträning alls (och en lång skada). Stockholm marathon 2010 (slutet av maj) sprang jag på 3:59 h. Därefter sprang jag Tjejmilen 2010 på 46 minuter efter några veckor med fartträning, Stockholm halvmaraton på 1:42 min veckan efter och Hässelbyloppet på 44:45 min fyra veckor senare. För mig var med andra ord den mest avgörande faktorn att få en in fler mil i veckan och pass som var längre än milen.
Wow. Vilka tider!

Tummarna hålls för ditt lopp!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Godkänd ridhjälm