Jag vet faktiskt inte hur jag andas! Gissar att jag andas med näsan när jag springer lugnt och långt, och med munnen om jag ökar farten. Har inte varit så besvärad av dammig luft, men ibland har jag ett vätskebälte med två st tvådecilitersflaskor. Tycker inte dom brukar skvalpa så farligt.
Jag tycker om att springa på vintern om underlaget är någorlunda anständigt. Här har det varit fina snövägar så då har det gått bra. Blankis är inte skoj ens med dubb!
Har anmält mig till Blodomloppet med en kompis, det blir 5 km. Det blir första gången jag springer ett lopp överhuvudtaget, och jag har förstått att det blir trångt så jag räknar inte med några stordåd, men det ska bli kul att prova.
Häromdagen gav jag mig på intervaller i en lång backe och insåg att jag nog bör lägga in lite mer sånt, jag kan springa långt och länge men inte särskilt fort. Fuskar gärna ifrån intervaller för jag tycker inte det är kul, men jag kan ju se nyttan med det. Någon som sitter på några fantastiska intervalltips? Vad kör ni för tider? Nu var det 4 min fart uppför, 4 min jogg nedför. Har också provat 1 min av varje, och någon nämnde 70-20-varianten men det har jag inte testat. Har svårt att hitta lagom tempo, jag drar antingen på för mycket så jag inte orkar slutföra passet, eller så fegar jag så att jag har en massa krut kvar.
Om en vecka blir det ett långpass som vi har planerat ett tag, ett gammalt skidspår som inte längre används. Större delen av det är fina skogsstigar. Det passerar några fäbodställen och sedan är det bitvis grusväg, som har tillkommit efter att spåret lades ner, och någon kortare asfaltsbit. Rejält uppför här och där, det kommer inte gå fort någonstans, men jag tror att det blir roligt.