Vi som springer!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som springer!

KL
Jag har låtet bli att springa ett tag för det har varit så halt, men häromdagen landade ett par icebug anima i brevlådan så nu har jag varit ute ett par gånger med dom. Skönt att slippa vara rädd att slå ihjäl sig när vägarna består av blankpolerad packad snö! Jag tyckte det gick rätt sakta när jag sprang, men sen såg jag mina spår när jag gick till stallet och insåg att jag måste ha älgat på ganska bra:)
Det har bara blivit trekilometersrundor den här veckan men vägen jag springer är så fint konstruerad att jag kan lägga till en slinga så blir det precis fyra km, och ytterligare en för att det ska bli fem. Planen är att öka till fyra nästa vecka, sedan fortsätta med det tills det känns tråkigt och då öka till fem. Milen känns långt borta just nu men det är dit jag vill.

Angående kläder så har jag de senaste dagarna (-2 grader, ingen nederbörd) sprungit i ofodrade löpartights, en underställströja och en vindtät skidjacka. Tumvantar och pannband. Tunn reflexväst ytterst. Jackan är från Craft men jag vet inte vad själva modellen heter. Blir det kallare byter jag tightsen mot skidbyxorna som hör till jackan, med syntetfillingar under, och pannbandet mot en mössa.

KL

Igår var jag ute på en skön runda. Här har det kommit snö men som tur är så är vägarna bara.

Tänkte fråga om ni springer till musik och isåfall till vad för musik?

Jag brukar höra på tung musik när jag springer. Sepultura, Ministry, Pantera osv. Blir bara irriterad av mer "pepp"musik.

Igår gick det trögt att springa. Var ute 5 km men sprang nog bara tre av dessa. Idag har jag åkt skidor istället, och satsar på en mer lyckad springtur imorgon.

Kl

Jag hoppar in i tråden också, även om den inte verkar så aktiv ;). Här går det typ inte att springa ute längre, halt och snöigt, och tyvärr tillåter inte min studentbudget ett inköp av Icebugs, annars hade det varit givet. Springer inne på löpband nu, vilket är såååå tråkigt och konstigt nog mycket tyngre än att springa ute i naturen, trots alla backar och grejer. Någon mer som känner så? Blir iaf kortare pass på 3-5 km och intervaller.

Ang musiken har jag precis insett att "rock" i form av Queen, Bon Jovi, Kiss, Europe, Linkin Park, Nickelback osv. Lite blandad kompott kanske ;), men det funkar för mig. Sprang tidigare till typ House och radiodängor, men inget slår Bon Jovi!

Jag pallar inte heller löpband. Jag är för rastlös för det, och tappar sugen när jag inte kan se att jag kommer framåt. Däremot verkar det funka bra att springa med broddar, du ska inte prova det? De kostar en knapp hundring.

Jag gillar att springa på löpband och titta på TV med feta människor...:devil:

Fast givetvis är det roligare att springa i skogen men nu när jag är i en uppträningsfas känns löpband som ett vettigt alternativ. Gjorde ett nytt test på hur långt jag kommer på en halvtimme och den här gången blev det 4,02 km och det kändes bra. Lite stum på kvällen men inte ont i knän eller fötter!:D

Haha!
Jag får ett riktigt löpsug när jag tittat på biggest looser!
Tycker de är duktiga som kämpar så. En riktig inspirationskick!

Hallå! Ingen som sprungit på ett tag?? Här har det inte varit väder så jag har tagit ett litet uppehåll:angel:

Men nu har Lupin startat en Vår Rus(:crazy:) tråd och vi tänkte anmäla ett Bukelag i Malmö. Någon som hänger på?:D

Har hållt igång sen nyår på snön, packad plogad snö är fint att springa på :) Har sikte på Lidingöloppet, har dock inte börjat med några riktiga långpass. Hoppas på att isperioden blir kort innan barmarken kommer tillbaka :)

Har just kommit igång igen efter två veckors uppehåll pga skitunderlag på grusvägarna. Och ska jag springa, så ska det vara utomhus. Men nu är det Full Fart Framåt igen. Jag har tänkt delta i både Vårruset, Springtime (i Helsingborg) och... öh... Stockholm marathon i år. Hur nu det ska gå. Men försöker man inte, så vet man inte. Är också sugen på Lidingöloppet, har varit anmäld för ett par år sedan men fegade ur då.

Tänker för övrigt också på Biggest Looser när jag känner mig seg och slö och vill sakta ner och gå, eller inte ge mig ut alls... och så biter jag ihop och tänker att det var väl fasen om inte jag skulle kunna jogga på en bit till, när man ser hur de sliter. Man får liksom visualisera sin egen inre Olga som jagar fram en:-)

Jag hade drygt en månads uppehåll innan på grund av mykoplasma med hosta och sån skit men nu är jag bra igång igen. Jag hade lite problem med luftvägarna i början så jag har kört mycket på löpband och det funkar bättre och bättre. Jag har vant mig och nu är även löpbandspassen roliga. Det är perfekt med intervallträning på löpband.

Men utepassen är ju det som är löpning på riktigt trots allt. Jag är lite splittrad när det gäller vad jag vill i år. Jag vill tävla på 100, 200, 400 meter för första gången sen gymnasiet. Sen vill jag springa lidingöloppet och även några 10 km lopp och någon halvmara.

Jag får se vad jag fokuserar på.

KL
Jag har skadat ryggen iom flytten i oktober, men idag kom jag ut för första gången på länge, en 30min runda blev det :banana:

Vill oxå VårRusa :D Stockholm

Hallå! Ingen som sprungit på ett tag?? Här har det inte varit väder så jag har tagit ett litet uppehåll:angel:

Men nu har Lupin startat en Vår Rus(:crazy:) tråd och vi tänkte anmäla ett Bukelag i Malmö. Någon som hänger på?:D

Jag lever i mina MBT-skor. Funkar finfint att springa i dem med. Men än så länge blir det mest inom förskoleområdet. :D

Jag blir så trött av allt släpande på hinkar och annan skit när det är kasst väder att jag bara vill ligga framför kaminen när jag är klar....:angel:

kl
Jag joinar här! Håller som bäst på att gasa upp och springa varannan dag istället för 3 dgr/vecka som det var innan. Varierar mellan 5.5-6.5 km och springer på 6.5 min/km. Målet är milen på trelleborgsloppet på under 60 min.

Just det, springer i gekås underställ och löparkläder, asicskor, mössa och vantar :)

kom ut på en 30min-runda idag igen, men märkte av min oerfarenhet :D jag hade tydligen medvind när jag sprang bortåt, för när jag vände hade jag en jobbig motvind och en hygglig bit att promenera hem när 30 min hade passerat :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

• Godkänd ridhjälm
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack nummer 18