Vi som ska sälja

Bra! Vi gav 1,45 när vi köpte för fyra år sedan och då var allting helt nytt, nu sålde vi för 1,95 utan att ha gjort mer än bara bott i huset.
Dock är besiktningen kvar. Var inget när vi köpte men man vet ju aldrig

Grattis till en god affär :up:!
 
Två dagar "preview" på Blocket = tre spekulanter i kö, en forcerad visning klar nu ikväll, och första budet 150 tkr över utgångspris. Tror vi ska ha litet is i magen. :angel:

Sen var det ju det där med tillträde. Man behöver ju hitta nån annanstans att bo först... :crazy:
Hur har det gått?
 
Hur har det gått?
Det har varit dagar av vånda, men utan att gå in på detaljer så ser det rätt bra ut just nu. Vi har redan ytterligare bud och väntar in visningen i helgen, med ett hyfsat antal intressenter. Vi vill inte vara giriga och kanske mista hela stycket, men samtidigt finns inget just nu som talar för att acceptera något bud innan visningen.
 
Såvitt jag förstått skattar man på 22/30 av reavinsten, men med vilken skattesats då? Vad blir nettobeskattningen alltså?
 
Nix, köparen backade.
De punkter man anför finns redan redovisade i vår förbesiktning och/eller var uppenbara vid visningen, så det handlar inte om några överraskningar. De har antagligen bara fått kalla fötter efter att budgivningen sprang iväg, och ångrat sig. Så kan man ju också göra.
 
@Snubbelfot Äsch va trist :down: Ska ni lägga ut huset igen på en gång, eller ska ni vänta ett tag?

Sambons lägenhet hade visning i helgen som var och han har fått ett bud straxt över utgångsbudet. Han hade såklart hoppats på mer, men det känns som luften har gått ur marknaden nu? Sambon ska ge ett motbud och se om köparen accepterar det mot att de skriver avtal snabbt. Håller tummarna för det :crazy:
 
Nu är hans lägenhet signad och klar iaf. Blev inte något vidare drag på budgivningen, men han gick ändå med en ok vinst så det känns skönt. Alternativet var att visa om den i Januari, men då skulle vi behöva stå med dubbelt boende i två månader vilket vore skönt att skippa.

En nästan likadan lägenhet som min hade visning förra helgen och fick också bara utgångsbudet. Jättemärkligt att det kan variera så från vecka till vecka :confused: Men jag är ruggigt glad att jag verkar ha timat in den absoluta toppen :D
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 173
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 938
Senast: lundsbo
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 146
Senast: Elendil
·
Hemmet I början av året köpte jag min första egna lägenhet relativt billigt då jag och sambon skulle bli särbos. En liten 1:a som var i...
Svar
7
· Visningar
1 904
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp