Vi som ska sälja

Vi ska sälja vårt radhus i Lindome då vi köpt hus i Kungsbacka. Radhuset lades ut på Hemnet igår och hade i morse 1300+ visningar.

Vi har haft en del diskussioner med mäklaren angående priset. Mäklaren har lagt ut det för 2,800 när vi ville lagt ut det för minst 2,900 gärna 2,995. De radhus i vårt område som sålts på sistone har gått för ca 2 800 000, men då varit väldigt lite renoverade sedan området byggdes 1988. Vårt hus har vi under de senaste åren bytt alla fönster, ytterdörr och innerdörrar. Tapetserat om nästan hela huset. Den ursprungliga toaletten/tvättstugan på nedre plan har nu ett bubbelbadkar för 2 personer och tvättstugan är utflyttad i det omgjorda förrådet. Dessutom är det genomgående bra kvalitet på grejerna. Tex golvet i hallen vid ytterdörren har golvvärme och är belagt med marmorplattor istället för vanliga klinkers.

Det finns nästan inga radhus ute till försäljning i vårt närområde, så vi tror att den ska vara eftertraktad. Sambon hoppas vi ska få 3,2 för det. Jag vågar inte hoppas alls
Hur gick det med er försäljning? :)
 
Vi har lagt ett motbud till budgivaren som la sig 35.000 under vad vi kan tänka oss att sälja för. Så får vi se om de säger ja, nej eller kommer med ett motbud. Spännande :nailbiting:
 
Pust, idag har jag städat, puffat kuddar och placerat ut blommor i 4 timmar. Snart kommer fotografen och tar bilder till annonsen som läggs ut i helgen hoppas jag.

Jag hoppas budgivningen går fort, vi har redan köpt och det vore skönt att slippa överbryggningslånen längre än nödvändigt. Det finns inte allt för många lägenheter ute i området så jag hoppas att jag kan göra mig en bra vinst. Innerstadslägenheterna i Stockholm har gått upp rejält under de fem åren jag bott här men jag vågar inte tippa på vad jag kommer få ut ändå. Speciellt när KI nu larmar om bostadsbubbla...

Sen ska sambon sälja sin lägenhet också men det är uthyrd oktober ut. Lagom tills min är såld måste vi piffa och styla nästa. Kan inte vänta tills hela den här pärsen är över :wtf:
 
Vi ska sälja vårt hus nu.
Väntar på att de mäklare vi hört av oss till ska komma ut för värdering.
 
Vi hoppas på att banken fixar till det sista med vårt lån idag, så att vi kan köpa det underbara (men rätt så skruttiga) huset vi vill köpa i Åkersberga. Vi säljer en tvåa i Midsommarkransen i Stockholm och får på den in ungefär lika mycket pengar som vi köper huset för (hoppas vi). De här lägenheterna har varit ganska eftertraktade ett bra tag. Vi har bara bott här i ett och ett halvt år, men blev riktigt förvånade när mäklaren sa att vi borde gå plus 5-700 000 jämfört med vad vi gav. Tycker det är vansinne, men så ser det ju ut idag...

Vi har skrivit med en mäklare som lagt ut vår lägga på "förhandsvisning" eller vad det heter, men det är inte förrän vi har en ny bostad som vi tänker sälja. Det känns tråkigt att flytta härifrån för vi trivs så fantastiskt bra, jag är kär i lägenheten och huset och trädgården här utanför, men sedan vi fick barn är det faktiskt ganska trångt.

Jag kan lägga ut en länk till bilderna på lägenheten om någon vill se! :)

Vi har köpt det fantastiska huset, men inte sålt läggan så det vore HEMSKT TREVLIGT om det kunde sluta florera artiklar om stundande bostadskrasch nu TACK! :arghh::nailbiting:
 
Vi har köpt det fantastiska huset, men inte sålt läggan så det vore HEMSKT TREVLIGT om det kunde sluta florera artiklar om stundande bostadskrasch nu TACK! :arghh::nailbiting:
Ajdå... Trodde faktiskt inte att det skulle få folk att backa, men det kanske är så att folk är mer försiktiga nu?
 
Ajdå... Trodde faktiskt inte att det skulle få folk att backa, men det kanske är så att folk är mer försiktiga nu?

Nejdå, det är ingen som backat (än?) däremot var vi tvungna att avbryta försäljningen eftersom vårt tillträde till huset dröjer av anledningar som vi inte kan göra så mycket åt. Här säljs fortfarande lägenheter till rekordpriser, men jag blir så jäkla nervös: tänk om allt bara spricker och vi står med TVÅ bostadslån. Inte en trolig situation, men alla artiklar gör mig nojig! :crazy:
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 173
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 938
Senast: lundsbo
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 146
Senast: Elendil
·
Hemmet I början av året köpte jag min första egna lägenhet relativt billigt då jag och sambon skulle bli särbos. En liten 1:a som var i...
Svar
7
· Visningar
1 904
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp