Vi som ska sälja

Nejdå, det är ingen som backat (än?) däremot var vi tvungna att avbryta försäljningen eftersom vårt tillträde till huset dröjer av anledningar som vi inte kan göra så mycket åt. Här säljs fortfarande lägenheter till rekordpriser, men jag blir så jäkla nervös: tänk om allt bara spricker och vi står med TVÅ bostadslån. Inte en trolig situation, men alla artiklar gör mig nojig! :crazy:

Men det går väl att sälja ändå och ha senare tillträde
 
Ja precis, det går ju. Men en budgivning kommer att ge oss mycket mer pengar... För- och nackdelar med allt! :p

jag fattar inte?
Budgivning kan ni väl genomföra redan nu?

När vi köpte vårt hus var det budgivning och vi fick tillträde nästan 6 månader senare vilket passade oss perfekt. När vi sen sålde så ville nya köparen ha tillträde inom 14 dagar, det passade också oss.
 
jag fattar inte?
Budgivning kan ni väl genomföra redan nu?

När vi köpte vårt hus var det budgivning och vi fick tillträde nästan 6 månader senare vilket passade oss perfekt. När vi sen sålde så ville nya köparen ha tillträde inom 14 dagar, det passade också oss.

Enligt mäklaren är det (här) kutym att sälja 2-3 mån innan inflytt. Och därför är de som kollar på lägenheter inställda på det. Det var två som ville lägga bud och flytta in om 6 månader, men antalet intresserade blir ju mycket mindre.
 
Enligt mäklaren är det (här) kutym att sälja 2-3 mån innan inflytt. Och därför är de som kollar på lägenheter inställda på det. Det var två som ville lägga bud och flytta in om 6 månader, men antalet intresserade blir ju mycket mindre.

Jag menar att det är förhandlingsbart.
har man redan sålt sitt gamla boende är det ju en fördel med snabbt tillträda om man inte har sålt är det tvärt om.
 
Jag menar att det är förhandlingsbart.
har man redan sålt sitt gamla boende är det ju en fördel med snabbt tillträda om man inte har sålt är det tvärt om.

Hmm, jag förstår inte riktigt hur du menar? Eller, alltså, klart att vi kan hitta någon som vill flytta in om ett halvår, men de är färre än de som vill flytta in om två månader=sämre affär för oss.
 
Nu är besiktningen klar och allt var utan UA vilket var väldigt skönt! Nu ska vi bara sälja sambons lägenhet också!
Vi hade helst velat att köparen tog lägenheten 1 dec, men köparen ville ha den till årsskiftet så vi fick förhandla lite. De som kom tvåa ville ha tillträde i februari, jag trodde folk generellt ville ha tillträdet så fort som möjligt men det varierar väl.

Hur snabba tillträden har ni haft på era lägenheter? Att det är längre tid på hus känns ju naturligt.
 
Nu är besiktningen klar och allt var utan UA vilket var väldigt skönt! Nu ska vi bara sälja sambons lägenhet också!
Vi hade helst velat att köparen tog lägenheten 1 dec, men köparen ville ha den till årsskiftet så vi fick förhandla lite. De som kom tvåa ville ha tillträde i februari, jag trodde folk generellt ville ha tillträdet så fort som möjligt men det varierar väl.

Hur snabba tillträden har ni haft på era lägenheter? Att det är längre tid på hus känns ju naturligt.
Två eller tre månader tror jag vi hade på vår lgh. De som sedan köpte den hade tillträde efter en månad, tror jag. Inte mer än 1,5 iaf.
 
Nu är besiktningen klar och allt var utan UA vilket var väldigt skönt! Nu ska vi bara sälja sambons lägenhet också!
Vi hade helst velat att köparen tog lägenheten 1 dec, men köparen ville ha den till årsskiftet så vi fick förhandla lite. De som kom tvåa ville ha tillträde i februari, jag trodde folk generellt ville ha tillträdet så fort som möjligt men det varierar väl.

Hur snabba tillträden har ni haft på era lägenheter? Att det är längre tid på hus känns ju naturligt.
Vi hade knappt två månader när vi köpte vår lägenhet. Jag kan tänka mig att köparna kanske inte kommit igång med att sälja sina nuvarande boenden än och kanske vill göra någon mindre renovering först, och därför vill ha lite mer tid på sig. Skönt att besiktningen gick bra! :)
 
Spännande att läsa om era bostadsaffärer! :)
Jag har haft två mäklare i min lägenhet i Enskede förra veckan, men har bestämt att fotografera den tidigast i januari. Ska köpa nåt större och lite närmre stan tänkte jag! :)
 
Två dagar "preview" på Blocket = tre spekulanter i kö, en forcerad visning klar nu ikväll, och första budet 150 tkr över utgångspris. Tror vi ska ha litet is i magen. :angel:

Sen var det ju det där med tillträde. Man behöver ju hitta nån annanstans att bo först... :crazy:
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 173
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 938
Senast: lundsbo
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 146
Senast: Elendil
·
Hemmet I början av året köpte jag min första egna lägenhet relativt billigt då jag och sambon skulle bli särbos. En liten 1:a som var i...
Svar
7
· Visningar
1 904
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp