Vi som ska sälja

kolblakkur

Trådstartare
Vet inte om det är fler här inne som ligger i startgroparna att sälja sin bostad, men vi är det iallafall :) På torsdag kommer mäklaren och så ska vi skriva på papper på försäljningen. Sedan vi talades vid sist har det skett flera försäljningar i huset som eventuellt kan höja värderingen på vår, så det ska bli spännande att se vad han säger. Kollade även Hemnet idag och det ligger inte mycket ute som är likvärdigt vår bostadsrätt :)

Ni som också ska sälja:
Vad ska ni sälja?
Hur tror ni budgivningen kommer gå?
Var/hur ska ni bo sedan?
Hur eftertraktad tror ni att er bostad är?

Är nyfiken på det mesta om hur ni resonerar! :bump:
 
Vet inte om det är fler här inne som ligger i startgroparna att sälja sin bostad, men vi är det iallafall :) På torsdag kommer mäklaren och så ska vi skriva på papper på försäljningen. Sedan vi talades vid sist har det skett flera försäljningar i huset som eventuellt kan höja värderingen på vår, så det ska bli spännande att se vad han säger. Kollade även Hemnet idag och det ligger inte mycket ute som är likvärdigt vår bostadsrätt :)

Ni som också ska sälja:
Vad ska ni sälja?
Hur tror ni budgivningen kommer gå?
Var/hur ska ni bo sedan?
Hur eftertraktad tror ni att er bostad är?

Är nyfiken på det mesta om hur ni resonerar! :bump:


Vi hoppas på att banken fixar till det sista med vårt lån idag, så att vi kan köpa det underbara (men rätt så skruttiga) huset vi vill köpa i Åkersberga. Vi säljer en tvåa i Midsommarkransen i Stockholm och får på den in ungefär lika mycket pengar som vi köper huset för (hoppas vi). De här lägenheterna har varit ganska eftertraktade ett bra tag. Vi har bara bott här i ett och ett halvt år, men blev riktigt förvånade när mäklaren sa att vi borde gå plus 5-700 000 jämfört med vad vi gav. Tycker det är vansinne, men så ser det ju ut idag...

Vi har skrivit med en mäklare som lagt ut vår lägga på "förhandsvisning" eller vad det heter, men det är inte förrän vi har en ny bostad som vi tänker sälja. Det känns tråkigt att flytta härifrån för vi trivs så fantastiskt bra, jag är kär i lägenheten och huset och trädgården här utanför, men sedan vi fick barn är det faktiskt ganska trångt.

Jag kan lägga ut en länk till bilderna på lägenheten om någon vill se! :)
 
Vet inte om det är fler här inne som ligger i startgroparna att sälja sin bostad, men vi är det iallafall :) På torsdag kommer mäklaren och så ska vi skriva på papper på försäljningen. Sedan vi talades vid sist har det skett flera försäljningar i huset som eventuellt kan höja värderingen på vår, så det ska bli spännande att se vad han säger. Kollade även Hemnet idag och det ligger inte mycket ute som är likvärdigt vår bostadsrätt :)

Ni som också ska sälja:
Vad ska ni sälja?
Hur tror ni budgivningen kommer gå?
Var/hur ska ni bo sedan?
Hur eftertraktad tror ni att er bostad är?

Är nyfiken på det mesta om hur ni resonerar! :bump:

Vi ligger inte ens i startgroparna men i förberedelsestadiet. Vi hade en mäklare här och värderade förra veckan och bestämde att vi ska återkomma för fotografering i april/maj.

- Vi säljer en lägenhet i en stockholmsförort. Tre rum och kök i ett flerfamiljshus från 1954.
- Svårt att säga hur budgivningen kommer se utom ett år men för tillfället blir det nästan alltid budgivning på liknande objekt.
- Vi kommer att satsa på ett radhus i Lundaområdet.
- Jag tror och hoppas att vår lägenhet är eftertraktad, området vi bor i har blivit mer och mer eftertraktat och populärt de senaste åren.
 
Jag ska sälja en liten bostadsrätt i Örebro län, mindre kommun. Kommer inte bli några stora pengar, men blir en plusaffär. Köpte för 15 för nio år sen, kommer nog få mellan 50 och 70 för den.
 
Vet inte om det är fler här inne som ligger i startgroparna att sälja sin bostad, men vi är det iallafall :) På torsdag kommer mäklaren och så ska vi skriva på papper på försäljningen. Sedan vi talades vid sist har det skett flera försäljningar i huset som eventuellt kan höja värderingen på vår, så det ska bli spännande att se vad han säger. Kollade även Hemnet idag och det ligger inte mycket ute som är likvärdigt vår bostadsrätt :)

Ni som också ska sälja:
Vad ska ni sälja?
Hur tror ni budgivningen kommer gå?
Var/hur ska ni bo sedan?
Hur eftertraktad tror ni att er bostad är?

Är nyfiken på det mesta om hur ni resonerar! :bump:

Vi ska sälja vårt radhus i Lindome då vi köpt hus i Kungsbacka. Radhuset lades ut på Hemnet igår och hade i morse 1300+ visningar.

Vi har haft en del diskussioner med mäklaren angående priset. Mäklaren har lagt ut det för 2,800 när vi ville lagt ut det för minst 2,900 gärna 2,995. De radhus i vårt område som sålts på sistone har gått för ca 2 800 000, men då varit väldigt lite renoverade sedan området byggdes 1988. Vårt hus har vi under de senaste åren bytt alla fönster, ytterdörr och innerdörrar. Tapetserat om nästan hela huset. Den ursprungliga toaletten/tvättstugan på nedre plan har nu ett bubbelbadkar för 2 personer och tvättstugan är utflyttad i det omgjorda förrådet. Dessutom är det genomgående bra kvalitet på grejerna. Tex golvet i hallen vid ytterdörren har golvvärme och är belagt med marmorplattor istället för vanliga klinkers.

Det finns nästan inga radhus ute till försäljning i vårt närområde, så vi tror att den ska vara eftertraktad. Sambon hoppas vi ska få 3,2 för det. Jag vågar inte hoppas alls
 
Jättekul att läsa om era försäljningar och det ska bli spännande att se hur slutpriserna blir :) Själv köpte vi för 720 och har fått en värdering på utgångspris 795. Grannen med likvärdig lägenhet (samma värdering också) fick 875 för sin och sålt på 24 timmar, så man kan ju alltid hoppas på en bra vinst :)
 
Det är lite spännande att se vad grannarna får :eek:
Det har sålts några lägenheter i vårt hus, men flest tror jag i det andra (Föreningen består av 2 hus m 15 lgh i vardera).
Det är bara 2or som sålts. I vårt hus ligger det nu ute en för 995´. Jag kommer inte ihåg exakt inköpspris men det var nog runt 500´. Det såldes nyss en för 1 250 000 i det andra huset, och de som sålts i detta har nog också sålts för runt 1,2.
Det finns en trea i vardera hus, vi har den ena. Grannen som har den andra hade fått sin värderad till 1,6 :D Sen är ju frågan om man kan få så mycket förstås.
Vi ska inte sälja än, även om jag ett tag var sugen på att sälja och bo i hyresrätt tills vi hittar hus..men karln är inte lika sugen på det och dessutom är det inte jättelätt att få tag på hyresrätter så. Får hoppas vi hittar ett hus istället.
 
Vi sålde ju precis. Ett jäkla aber med allt fixande, men så värt!
44 sällskap på visningarna och sedan en budgivning som var klar på 40 min. Helt sjukt. :D
En etta i ett attraktivt område i Göteborg, såldes för 2.350.000*
Helt galet och en bra bit över vad vi hade förväntat oss. Budgivning var askul, haha. :D
 
Vi har också sålt precis, sambons bostadsrätt. Bor i min hyreslägenhet medan vi letar hus och tanken är att det ska vara lättare att flytta sen när vi hittar ett hus vi vill ha och inte behöver oroa oss för att sälja då. Lägenheten vi sålde nu var en liten etta, totalrenoverad och ombyggd till en tvåa 2010, i utkanten av Helsingborg. Fanns en likadan lägenhet (dock mindre fint renoverad) ute för samma pris som sambon ville ha för sin, men den hade legat ute i 3 månader utan att bli såld, så sambon var lite nervös för att det inte skulle finnas något intresse för hans lägenhet heller. Satte utgångspriset något lägre än den andra lägenheten och budgivningen kom igång redan efter första visningen och efter ett par dagar hade budet ökat från 455.000 till 550.000. Jag har aldrig köpt eller sålt någon bostad så jag tyckte budgivningen var jättespännande. :D Tog två veckor från att annonsen publicerades till att kontraktet skrevs, så vi är jättenöjda. Den andra lägenheten är inte såld ännu, så det verkar som att det var sambons påkostade renovering som gjorde vår lägenhet intressant.
 
Fått ett bud, men tyvärr 35.000 under vad vi kan tänka oss. Får väl se om de ger ett högre bud nu när man lägger ut tider för ny visning, kanske får de lite "panik" då.
 
Fått ett bud, men tyvärr 35.000 under vad vi kan tänka oss. Får väl se om de ger ett högre bud nu när man lägger ut tider för ny visning, kanske får de lite "panik" då.

Det beror väl på hur gärna ni vill ha sålt.

Sambon sålde sitt hus i våras. Innan det ens hamnade hos mäklaren så fick han ett bud på sms på drygt hälften av vad vi tänkt oss som utgångspris. Blev visning, och en aning segt intresse så det kom ännu ett sms från budgivaren om att det var sista budet. Sambon tackade för intresset men nej tack. Då budgivare 1s föräldrar bor mittemot huset , som såg alla visningar, så höjde budgivare 1 sitt bud till 4/5 av vad vi tänkt men hade förklarat för mäklaren, samt ännu ett sms till sambon att detta var sista budet och då var det ändå generöst budat för gammal grannsämjans skull( O_o ). Vi funderade länge på om vi faktiskt skulle acceptera men så vips kom det in en till budgivare som gav 50.000kr under utgångspris. Vi struntade i att invänta mer budgivning och sålde till budgivare 2 enbart för att budgivare 1 först lade skambud.

(Det roligaste var när vi skulle städa huset innan vi lämnade över nycklarna. Budgivares 1 pappa kom över och presenterade sig för mig. Vi har aldrig träffats. Sen därpå berättade han vilket överpris vi betalat för huset för hans barn hade också varit med och budat men gav sig enbart för att huset inte var värt pengarna för han som bodde där innan hade minsann misskött huset. Gubbens min när jag ropade på sambo, som strax därpå dök upp i dörren. Herrejösses, en mer generad och pinsam situation var nog länge sen han befunnit sig i :rofl::rofl:)
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 173
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 938
Senast: lundsbo
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 146
Senast: Elendil
·
Hemmet I början av året köpte jag min första egna lägenhet relativt billigt då jag och sambon skulle bli särbos. En liten 1:a som var i...
Svar
7
· Visningar
1 904
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp