Jag har fastnat lite i en ond cirkel. Hade inte tänkt köpa häst (tror jag) men något alternativ, typ foderhäst eller liknande för tävling. Men har inte ridit på 2 år och kommit lite ur form. Typ alla annonser både foder och till salu vill att man har stall, hovslagare, tränare, veterinär osv klart innan man ens kommer och tittar på hästen. Tycker det känns svårt då jag tappat de flesta kontakter under mitt uppehåll. Så har ingen aning om vilka stall som är lämpliga, hovslagaren jag hade har gått i pension, förra tränaren är inte aktuell osv. Känns ju lite knäppt att bestämma i förväg vem man ska anlita då man inte har någon aning om det matchar med tex tränare. Många vill även ha ridfilmer och den färskaste jag har är 3-4 år gammal. Hitta medryttarhäst här är omöjligt och både traditionell ridskola och de privata ridskolorna är fulla med flera års kö. Närmsta som erbjuder lektioner på lånad häst är 2 timmar bort enkel resa och det känns lite väl långt att åka i nuläget.
Någon annan som varit i denna sits? Hur gör man egentligen när man haft uppehåll och inte har ett team runt sig längre?