Hei,Det är jätteroligt med unghäst, men såklart får man ta i beräknande att det tar längre tid innan man kan göra allt roligt man kan göra med en vuxen häst. Men jag förstår inte riktigt varför du måste vara i stallet sju dagar i veckan? Unghästar behöver mer vila än vuxna hästar, så man har mindre "måste" på så vis.
Däremot om du känner att det blir tight ekonomiskt just nu, kanske det är klokast att avvakta köp, just för att det är vansinnigt jobbigt att bli med häst samtidigt som man inte får pengarna att gå ihop (då kan man nästa garantera att nåt går sönder/hästen blir sjuk bara för att).
Men förstår jag rätt att du inte bokat stallplats? Är du säker på att du får platsen om du köper hästen du ska kolla på i helgen?
Jeg må i stallen 7 dager I uken fordi jeg må møkke og stelle med hesten... jeg kan ikke ha medrytter på henne når hun ikke er innridd...
Det er bare denne måneden det er tight (om jeg kjøper hesten) og jeg vet ikke om jeg får boksen, men jeg får vite det før vi evnt drar og prøver henne. Jeg har også sendt melding på 2 andre staller for å høre om plass.