Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis!!!Hästen gick igenom igår! Så nu är det "bara" att betala och försöka lösa en transport upp till mig. Det var inte bråttom att hämta honom för säljarens del men jag vill såklart ha upp min häst till mig så snart som möjligt
Det gäller väl om det är företag och momsNär jag kollar på kontraktmallar för köp av häst så står det att man ska fylla i priset och sen också vilken del av priset som utgör mervärdesskatt, vad betyder det eller hur vet man hur stor del av priset som är mervärdesskatt? Det är försäljning från privatperson till privatperson. Har sökt på skatteverket utan att hitta svar.
Jag trodde det var så men har avtalsmall som gäller endast för privatpersoner som säljer till privatpersoner, det gjorde mig förvirrad...Det gäller väl om det är företag och moms
Man kan vara momsregistrerad ändå. Fråga säljaren om denne är momsregistrerad ? Annars är det 0 kr där.Jag trodde det var så men har avtalsmall som gäller endast för privatpersoner som säljer till privatpersoner, det gjorde mig förvirrad...
Nu fullkomligt haglar det av fina fjordhästar till salu! Men vilka priser! Och hingstar. Samtidigt fortsätter andra hästar sjunka i pris.
Ja, Hangvar ligger ute (130’) och Wile 325 (150’) och en norsk Sires Leander (200’). Och så låg ju Charmör ute för 145’. Stoet Smilla (100’) och valacker Uddas Hector (90’) och Mio min Mio ( 85’) och Kotens Roch (42’). Och så lite yngre hästar och föl. Har stenkoll fast jag ju inte ska köpa…Tycker det är helt rätt att fjordhäst äntligen får kosta lite. Speciellt välutbildade hästar. Kanske är det Hangvar Kry som kommit ut på annons? Han vann precis SM-allrounden i helgen, dvs hoppning, dressyr, brukskörning och precisionskörning samma meeting. Hatten av!
Ja, Hangvar ligger ute (130’) och Wile 325 (150’) och en norsk Sires Leander (200’). Och så låg ju Charmör ute för 145’. Stoet Smilla (100’) och valacker Uddas Hector (90’) och Mio min Mio ( 85’) och Kotens Roch (42’). Och så lite yngre hästar och föl. Har stenkoll fast jag ju inte ska köpa…
Ja, Hangvar ligger ute (130’) och Wile 325 (150’) och en norsk Sires Leander (200’). Och så låg ju Charmör ute för 145’. Stoet Smilla (100’) och valacker Uddas Hector (90’) och Mio min Mio ( 85’) och Kotens Roch (42’). Och så lite yngre hästar och föl. Har stenkoll fast jag ju inte ska köpa…
Så typiskt.Nu fullkomligt haglar det av fina fjordhästar till salu! Men vilka priser! Och hingstar. Samtidigt fortsätter andra hästar sjunka i pris.
Fast har fjordhästar alltid kostat dessa summor? Jag trodde i min enfald att fjordingar var en billigare ras, så att säga?Det är ju inga uppseendeväckande priser?
Speciellt inte eftersom efterfrågan på trevliga allroundhästar alltid är stor.
Fast har fjordhästar alltid kostat dessa summor? Jag trodde i min enfald att fjordingar var en billigare ras, så att säga?
Sedan att en välmeriterad häst med prestation, oavsett ras, kostar, det ifrågasätter jag inte. Men SM-vinnare är inte det ordinarie utbudet, så räkna bort den.
Fast har fjordhästar alltid kostat dessa summor? Jag trodde i min enfald att fjordingar var en billigare ras, så att säga?
Sedan att en välmeriterad häst med prestation, oavsett ras, kostar, det ifrågasätter jag inte. Men SM-vinnare är inte det ordinarie utbudet, så räkna bort den.
Allt det för 130k? Jag kanske borde byta rasTycker det är helt rätt att fjordhäst äntligen får kosta lite. Speciellt välutbildade hästar. Kanske är det Hangvar Kry som kommit ut på annons? Han vann precis SM-allrounden i helgen, dvs hoppning, dressyr, brukskörning och precisionskörning samma meeting. Hatten av!
Allt det för 130k? Jag kanske borde byta ras
Nej, de har inte alltid kostat dessa summor. Jag var nr 2 på bollen flera gånger för ett halvår sedan och då pratade vi priser runt 60’ för trevlig allroundvalack. Inte SM-vinnare förstås, men helt OK för hobbyryttare.Fast har fjordhästar alltid kostat dessa summor? Jag trodde i min enfald att fjordingar var en billigare ras, så att säga?
Ja, supersnygg!Jag kanske ska tillägga att han är dödligt snygg. Om man gillar grafitigrått alltså.