Ja man vill ju att det ska bli rätt för hästen
Jag sålde min bästa vän och sa nej till två stycken som ville köpa henne, innan dessa två som kom samma helg också ville ha henne och jag helt plötsligt kunde välja mellan två bra hem
Det känns skönt att inte ha bråttom o bli av med dem. Att välja köpare innebar ju också att jag kunde minimera evt problem jag misstänkte kunde bli hos de andra.
Hästen var värd ett 5-stjärniga hem! Absolut tråkigt för de som åkt och kollat på henne men när ridningen inte alls överrensstämmer som beskrivet så nää. Inte värt o chansa.
Hon har varit såld i 4 år och är kvar där jag lämnade henne och de älskar henne precis lika mycket som jag gjorde
Jag håller absolut med! I mitt fall fungerade allt enligt önskemål, även med ridningen. Jag behövde inga fler alternativ.
Hade det funnits tveksamhet, så hade jag ju alla möjligheter att visa ponnyn för någon annan.
Gällande handpenning så är jag nog lite av "både ock"-uppfattning.
Jag erbjöd köparen att lägga handpenning som skulle betalas tillbaka om veterinärbesiktning skulle visa på betydande fel för ridbarhet.
Nu blev det aldrig av att de betalade och mig gjorde det ingenting. Det var mest för att de inte skulle bli osäkra på att jag skulle sälja till någon annan, nu när jag lovat dem hästen.
Hur som, det blev inte av, och med mitt sto var det aldrig aktuellt.
Jag har inte gjort så många hästaffärer i min dag, och peppar peppar, hittills har det blivit jättebra matchning. De som köpt har älskat hästen lika mycket som jag gjort. Det är underbart!
Men jag har erfarenhet av ett par provridningar som inte blev bra, och då har vi också varit överens. Hästen var inte rätt för ryttaren, och ingen av oss har tyckt att affär vore bra.
Men det har handlat om två provridningar på två olika hästar, så jag kan inte säga att jag "kan allt om det där". Kanske var det bara en lycklig slump?
Men jag har velat att känslan skall vara ömsesidig. Jag har hittat en underbar köpare och vill gärna lämna förtroendet till den, och köparen känner också att han eller hon får möjlighet att köpa den "bästa hästen ever".
Tveksamma köpare hade jag inte velat sälja till, alls, när jag tänker efter.