Vi som letar dressyrsadlar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som letar dressyrsadlar!

Appopå Jaguar så är jag nu ägaren till en ljvlig brun sådan :love: Det blev en Close Contact. Såg mindre bra ut när vi stod på stallplan, men när jag red i den satt den som en smäck!

Jag testade också en brun Close Contact förra veckan. Undrar som sagt om vi har haft ute samma?

Hur som helst kom en annan utprovare ut till mig idag och inte blev jag klokare för det. Förra sadelutprovaren sade att min sadel är för vid och denna sade att den är för smal De tycker alltså helt olika vilket torde betyda att en av de pratar goja och att jag har kastat bort mina pengar. Är så arg just nu. Ska fråga min tränare vad hon tycker på onsdag för att få lite klarhet i om sadeln är vid eller smal.

:rofl::rofl::rofl:: Välkommen till hästskojarnas värld!

Sorry, menade inget illa, men som med allt så är även utprovning så himla subjektivt o vissa utprovare har inte förstått att det är meningen att man ska behålla en kund år efter år....De vill bara sälja nåt fort som attan, lyssnar in vad de tror kunden vill ha o säljer det sen...tragiskt för häst o kund.

Men varför kan du inte ladda upp lite bilder på din sadel här?

Appopå Jaguar så är jag nu ägaren till en ljvlig brun sådan :love: Det blev en Close Contact. Såg mindre bra ut när vi stod på stallplan, men när jag red i den satt den som en smäck!

Om du vill behålla din häst o sadel så föreslår jag att du INTE talar om för sushmeister var ni står....för annars kommer du en dag att hitta ett sadellöst sto i din valacks box och din valack o jagga kommer att vara spårlöst försvunna....:devil:

Hahahaha, efter ett antal lystna blickar från stallkompisar får jag nog sätta lås på både sadel och box :angel:

Om du vill behålla din häst o sadel så föreslår jag att du INTE talar om för sushmeister var ni står....för annars kommer du en dag att hitta ett sadellöst sto i din valacks box och din valack o jagga kommer att vara spårlöst försvunna....:devil:

:rofl::rofl: Tänkte precis skriva samma sak:eek: Jag är glad att jag sålde jaggan i tid:angel: Den hade inte gått säker.

Shaklima: grattis det var en sån jag hade:D Ja folk i stallet tyckte den var så snygg och fattade inte att jag kunde byta bort den:rofl: Men hästen hade ju ändrat sej:mad:

Dumma häst :mad:

Själv har jag fått en ny häst :love: Man känner verkligen hur hela hästen rör sig både större och bättre :D

Jag tänker mig nu att ni tittar på sadelns färg, inte den väldigt osmickrande posen både jag och Blomman har intagit... :angel:

dsc_0026_70874303.jpg

Aha! Nån ny slags Fjollträsks mode?? Dvs, svart träns men 1 tygel hängande lite lagom nonchigt...svart gjord, brun (mycket brun!) sadel och blå för övrigt....interesting I must say....:D:D

Hahahahahahaha :rofl: :rofl:

Gjorden jag tänkt använda var en decimeter för lång, då fick det bli den gamla. Tränset var jag ju tvungen att dras med eftersom att ridsportbutiken har stängt på söndagar och blått hör till vår basgarderob :angel:

Aha! Nån ny slags Fjollträsks mode?? Dvs, svart träns men 1 tygel hängande lite lagom nonchigt...svart gjord, brun (mycket brun!) sadel och blå för övrigt....interesting I must say....:D:D

Ja så ser vi ut här:banana: Inget tjafs om matchning och annat skit vi bara rider bra helt enkelt:angel:

Shaklima: du borde ha min jaguargjord som passar perfekt till, men tyvärr matchar den även nuv sadel rätt bra:angel:. Du får köpa den om du har sadeln kvar när jag har hittat en lika bra i ngt brunare färg :idea: Kanske finns nån annan som har en amerigobrun till mej så gör vi triangelbyte:rofl:

Kl

Kan ni hjälpa mig med sadeltips också? Jag kan inte bestämma mig för om min hästs rygg är rak eller svängd.. men jag är dålig på att se det med. Har lättare för att se och känna om en sadel ligger bra, än att spå på förhand hur den skulle kunna passa.

Tänkte att jag skulle börja spana efter en ny sadel nu snart och behöver som sagt tips på vad jag ska kolla efter. Min häst är dräktig så ha överseende med hennes mage ;)
Hon har kort rygg och behöver en viiid sadel.

..och om jag får önska så vill jag ha bra knästöd och inte för långa kåpor. Tror ni att Globus (nån modell) skulle kunna passa?
Eller Edinburgh? (jag gillar verkligen att rida i den!)

flamman8.jpg

PC280066.jpg

PC280077.jpg

en smalare variant, här är dock överlinjen lite tunn..
DSC03269.jpg

..och det skulle vara bra om den inte glider fram när hon ser ut som en ostbåge och bockar :angel:

fin, men det där är väl en vanlig jaguar? :) trodde det var close contact modellen med enkelkåpa.

Det är en Jagga, Close Contact med dubbelkåpa typ? Hahahaha, jag vet inte. Utprovaren sa att det var en Close Contact, och jag lever nu lycklig i tron om att det är en :p

haha spelar ju ingen roll när den är så jäkla snygg:D jag har en harry dabbs och det är verkligen fina sadlar!!!

Nu vill jag och Herr Kamel ha en dressyrsadel.
Så tankar om vad som kan tänkas passa tas gärna emot.
Kryllar inte av sadelutprovare här.
Gör bilderna större så försvinner ränderna
Inte den bästa kvaliten men man ser lite i allafall.

CIMG1838-1.jpg

CIMG1840.jpg

CIMG1839.jpg

Enda bilden jag har på honom med en dressyr på.
Är från i sommras dock.
Detta är en Pfiff Amaretto.
29807800.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Letar ny sadel till min ena pålle som har tappat muskler efter fölning mm. Utprovaren sa för flera år sen att hon har en rak rygg...
Svar
0
· Visningar
301
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 552
Utrustning Trodde aldrig jag skulle posta en sån här tråd med bild med en sadel på hästens rygg, vet hur svårt det är att sia ngt.... Nu gör jag...
2
Svar
22
· Visningar
2 936
Senast: caballus
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 879

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka