Svar och svar rent allmänt:Men borde du inte kunna häva köpet helt, eftersom måtten inte stämmer?
Tanken var att fundera på att häva nu när jag krävde att få måtten innan sadeln skulle skickas.
Men iochmed att dom slänge iväg sadeln utan att ge mig måtten så blev det inte riktigt så.
En del av mig tänker att man kanske har tur och sadeln känns bra, men en del av mig är väldigt förbannad (inte något jag blir i första taget, tycker jag visat gott tålamod...) när man inte får det man har beställt. Vi har det skrivit på orderbekräftelsen som jag skulle godkänna och har godkänt våra mått. När sadeln skickades tillbaka så påminde jag dom återigen om exakt samma mått på mail vilket dom bekräftade. Skickade även med bilder med sadeln där jag för säkerhetskull påminde dom ännu en gång om vilka mått som gällde.
Nu vet jag iof inte måtten eftersom jag inte fått sadeln. Om måtten stämmer så är det ju bra, men med tanke på att dom skickade iväg sadeln samt idag skrev att dom breddat det som går och mer går inte, så antar jag att det inte riktigt är som jag önskar. Dom säger att det inte går att ha bred (are) kanal i sadel med smal midja. Sadeln marknadsförs just till att passa breda hästar, så det hela känns ju väldigt konstigt.
Samtidigt vill jag inte bryta ihop helt (innerst inne hoppas jag ju såklart att det blir bra ändå) men jag är besviken på det sätt man blivit behandlad på. Men ja det finns risk att jag kommer reklamera sadeln när den kommer.
Det tråkiga är att det var 4 månaders krångel i så fall...i onödan.