Imorgon åker sadeln tillbaka, som skulle se om det gick att bygga om sadeln annars byggs en ny. Mitt i allt detta måste jag ändå säga att dom är otroligt trevliga att ha och göra med (vilket jag sagt hela tiden) och dom skulle åtgärda den så fort dom kunde. Har jag tur är den här om 2-3 veckor.
Hur som helst, tanken var ju inte att rida så mycket i den bomlösa...man har ju läst så mycket att man bör ha bom om man är tyngre som ryttare...men nu får jag ju ha den jag har och jag börjar faktiskt älska den,,,,hur mycket som helst. Nu börjar den forma sig lite. Jag sitter så bekvämt (även om jag gärna haft en storlek större, om det hade funnits, dom är ju ganska kompakta i sätet) och gelen följer både mig och hästen så himla trevligt i alla rörelser. Han känns väldigt tillfreds i den. bättre i formen, börjar bli mer avspänd i fronten. Idag kunde jag testa att rida en volt lugnt i traven, vilket han helst sluppit innan (stannat) då sadlarna låser fast honom vid framtill då. Det enda jag ångrar....är att jag inte köpte en för länge sen.