vi ska vara valp vakt..

LadySara

Trådstartare
hur gör ni när ni presenterar en valp för era hundar??

vi ska vara valpvakt åt svärmor å hennes karls ena hund. en valp på 11 v.

vi har 2 hanar. en som är 6år den andra 17 mån.

hur skulle ni göra för att göra allt så smidigt som möjligt???

Sv: vi ska vara valp vakt..

ingen som har något som helst tips?? ingen som presenterat valp??

Jag brukar alltid promenera med nya hundar. Dom får gå kopplade och känna på varandra. Eftersom det kommer bli tre hundar så släpper jag valpen med en i taget, ute.

tackar!!! har du nån gågn varit med om problem med presentation av valp??

den äldsta är jag inte ett dugg orolig för men den yngsta vet jag itne vad jag kan förvänta mig av.. testar gränser åt alla möjliga håll just nu,,,

Mina föräldrar har en rottweiler-hane på två år, och när jag kom hem med min och sambons lilla valp på 1 ynka kilo :angel: ;), så gjorde vi faktiskt som så att jag gick helt sonika in i huset, med transportburen, öppnade den och lät vovvarna greja bäst de ville. Den store blir gärna lite burdus, speciellt utomhus så vi ansåg att det skedde bäst inne. Sedan satte jag mig på golvet en bit bort så lillan kunde gömma sig bakom min rygg (mellan ryggen och väggen) när han blev för mycket, vilket han gärna blir :p.

Nu några veckor sedan är dem som storebror och lillasyster och älskar varandra högt!

Finns så många olika sätt att göra det på, allt är ju individuellt, vi valde detta sätt vilket fungerade fantastiskt bra!

Nej, inte direkt. Min hane här hemma bet dock vårt nytillskott rejält efter 3:e dagen hemma. Mycket blod och skrik. Men det är djur. Han tröttnade helt enkelt på henne. Nu passar hon sig något mer iallafall.

Man får helt enkelt titta och läsa hundarna, att den vuxna trycker ner valpen är helt naturligt. Men det får inte bli "äta-valp". Det gäller att titta och gå på sunt förnuft.

tack så hemskt mycket.. den äldsta vet vi är otroligt duktig med valpar... han är en sån som folk gärna vill presentera valpar för för att han är en bra lekfarbror... de är den yngsta jag är fundersam över.. han är rejält burdus i leken.. tror att alla hundar tål lika mycket som "storebror".

men som du säger man får helt enkelt läsa av hundarna å se på deras rektioner..

promenerar med alla 3 först, med svärmor med. sen får han hälsa på den äldsta sen på den yngsta... får väl läsa av situationen å se hur vi ska göra...

Om hundarna är socialt rätt navlade, så ska de inte behövas någon speciell åtgärd åt något håll.

Jag föredrar lösa hundar inhängnat område, med koppel kan det lätt bli trassligt. Sen är det ju du och ingen annans som bestämmer. Skulle din slyngel bli hårdhänt så går du naturligtvis i mellan och korrigerar.
Det är du som bestämmer nivån på leken, ingen annan, framförallt inte nån tonåring till hund.

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 278
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 028
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 722
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka