Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma efter en skogsrunda med hundarna,såg en massa rådjur och fåglarna kvittrade öronbedövande.
Älskar vår/sommar :love: varmt o skönt. (påminn mig inte sen när jag börjar klaga på värmen)
Vi såg en del fåglar .Leo skrämde upp en tjäderhöna och det blev full jakt i 20 meter så hade vi en enkelbeckasin flygandes runt oss hela tiden .Har även en blatseböck som vi säger som flyger runt gården på kvällarna .Kan inte se honom men hör han läte .Var fortfarande en del snö på fäboden .Tänkte kolla stugan men tog en näve med nycklar med men den till stugan hängde kvar i nyckelskåpet .Har inte varit in på många år så jag minns inte vilken det var

Jag skulle kvällsfodra och tänkte att röda faran kunde få komma ut i lina iaf idag. Så jag stod i mitten och hostade och nös medan han låg som en röd rem i en cirkel runt mig. Ok, en ganska rund rem, Barbapappig liksom.. Men snabb är han! Och never ending energi..

Nu MÅSTE jag lägga mig! Har bara lite svårt för att slita mig ifrån Maria/Maja Magnusdotter där i mitten på 1800-talet.... Den spännande frågan - som jag försöker få svar på - är om hon ÄR den Maja som jag letar efter??? Födelsedatum stämmer, pappas förnamn stämmer, födelseort stämmer... Men så heter hon Maria i stället för Maja. Men det är ingen omöjlighet ALLS att hon vid senare tillfälle stod som Maja i kyrkböckerna i stället. Det är bara att kämpa vidare :up: !! Intressant är det i alla fall :) !

Nu MÅSTE jag lägga mig! Har bara lite svårt för att slita mig ifrån Maria/Maja Magnusdotter där i mitten på 1800-talet.... Den spännande frågan - som jag försöker få svar på - är om hon ÄR den Maja som jag letar efter??? Födelsedatum stämmer, pappas förnamn stämmer, födelseort stämmer... Men så heter hon Maria i stället för Maja. Men det är ingen omöjlighet ALLS att hon vid senare tillfälle stod som Maja i kyrkböckerna i stället. Det är bara att kämpa vidare :up: !! Intressant är det i alla fall :) !
Jag är fortfarande vid datorn.... Maria och Maja ÄR samma, och det är "min" Maja/Maria :banana: ! Bekräftat genom lysningboken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 915
Senast: Derivata
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka