Vi pysslar vidare ,Del LXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns skrämmande och overkligt att vara i huset. Har sovit okej, vaknat många gånger men det beror väl på ovana med ljud osv. Har inte hört tåget vad jag vet, men hade med mig öronpropparna ifall att. Men bra om det inte gått några tåg/jag inte hört dom :)
Är dags att gå upp, ska göra lite te och ta en smörgås innan jag sätter igång och plockar. Vid 10 kommer mamma och hjälper.

Varför finns påfundet "mörkläggningsgardiner" när dom inte mörklägger för 5 öre? :meh: det är nästan dagsljus inne, lite mörkare enbart för att jag har en vanlig mörk gardin under halva fönstret... Där det lyser in är det bara mörkläggningsgardin...
IMG_20180506_082726.webp

Lugnt på jobbet idag, vi har ingenting att göra förrän vid 11 :meh:
Hungrig som tusan är jag också, tror jag passar på att smita till affären en sväng.

Eller ibte eftersom den inte öppnat än. Typiskt

Senast ändrad:
Fikapaus! Eller snarare en blandning mellan frukost och lunch.
Soligt och varmt men blåsigt så blir ingen eldningen idag iaf. Men det gör inte så mycket har tusen andra grejer att göra. Uteritter osv och sen hoppas jag kunna hålla på i trädgården lite :). Det skulle verkligen behövas.

Varför finns påfundet "mörkläggningsgardiner" när dom inte mörklägger för 5 öre? :meh: det är nästan dagsljus inne, lite mörkare enbart för att jag har en vanlig mörk gardin under halva fönstret... Där det lyser in är det bara mörkläggningsgardin...
Visa bifogad fil 14417
Är det det mörka tyget som är en mörkläggningsgardin? Vart har du köpt den?

Mina från ikea är bra och även de från hemtex funkar bra så måste vara ditt tyg nått vajsing med.

Är det det mörka tyget som är en mörkläggningsgardin? Vart har du köpt den?

Mina från ikea är bra och även de från hemtex funkar bra så måste vara ditt tyg nått vajsing med.
Nej det är den vita som är mörkläggningsgardin. Den mörka är en helt vanlig gardin. Kommer från Ikea tror jag. Fick den av mamma.

Suck, sitter och backar upp alla filer från min wonky hdd. Jo jag kom in i den igen, men vill ändå omformattera och reparera, men innan jag gör det vill jag backa upp. Uppenbarligen är det någon/några sektorer som är dåliga så har insett att jag behöver göra det för hand. Woe is me :arghh: 4.55TB uppdelat i mappar på kanske 8-40GB. Och transfer droppar hela tiden till 0 och så får man vänta tills den upptäcker att oj då, nya hdd svarar inte så man kan väcka den. :rage: Jaja, kan göra det medan jag ändå sitter här och knattrar, men det kommer ta en halv evighet.

Vaknat upp i ett vrakmässigt tillstånd och måste gå ut och införskaffa frukost. Problemet är att jag då måste passera ”städdagen” på innergården :angel::cautious:
Här är det också städdag, eller rättare sagt en dag då vi ska underhålla vägen. Jag förstår inte riktigt vad som måste göras. För två år sedan var jag med och vi tog bort grästorvor som växte intill asfalten och sopade undan sand. Någon sand finns inte i år för det har en maskin sopat bort och jag kan inte riktigt se några andra problem med vägen. Så jag kunde helt enkelt motivera mig till att gå ut och spendera tid på det.

Fint väder men till o från så kommer det stormvindar,behöver åka o köpa jord till tomatplantorna bla.
Har en bit gräs till att klippa för 2a gången i år.Ska gå o trampa igång Robban då vovvarna och även jag har dragit in div skräp. Resten av dagen tänker jag dra benen efter mig.

Igår kom dom första båtarna på kanalen och ett helt gäng husbilar stod på campingen,så nu är det nog "sommar"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·
Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag...
2
Svar
28
· Visningar
805
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 915
Senast: Derivata
·
Tjatter Har en del kläder, väldigt mycket är skänkt till återvinning. Men har en del som jag velat sälja billigt, velat ha någon krona tillbaks...
Svar
3
· Visningar
313
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka