Sv: Vi med små storhästar!
Va tråkigt det är när dom skadar sig
Kl.
Perlas tävlades för första gången den 16/3-14 i en pay and jump. Anmälde henne till 60 cm först. Den hoppade hon felfritt
. Så vi bestämde oss för att anmäla henne till 80 cm också. Där petade hon tyvärr ner andra hindret så det blev 4 fel. Men jag är supernöjd över henne
. Hon va super stressad i stallet innan tävlingen. Hon tyckte vi va taskiga som lät alla andra gå ut utom hon. Men väl på plats va hon super lugn! Det va Evelina (Nocturne) som red
Idag hoppade jag lite studs med henne. Eller ja de va upphöjda bommar. Hon va super pigg och lyssnade inte riktigt på förhållningar i början, men det blev bättre vartefter. Till slut så hoppade jag lite mer på riktigt efter att Evelina övertalade mig (typ). Hoppade 5 1/2:an några gånger i trav och galopp. Gick väl sådär. Sedan tog hon bort bommen och räcket och höjde till 80 cm (utan min vetskap, hon skulle höja 2 hål). Hoppade det två gånger och ville inte mer, men tog det en gång till iaf. Vi överlevde
. Perla va duktig, men fega jag håller in henne några meter ifrån istället för att driva (som behövs) så hon hoppade lite konstigt. Sen efter det sa ja ifrån och Evelina hoppa upp och hoppade henne 3 gånger på 80 cm utan problem. Hon hoppade av rätt och fick ett mjukt och jämnt hopp över hindret
Nån gång ska ja klara av det här med hoppningen. Men vi är ett steg i rätt riktning iaf
Bilder och filmer från tävlingen kommer så fort Evelina fixat de