Jag var ju själv inackordering i detta stallet innan vi köpte gården så jag vet ju hur allt funkar sedan innan Men ja, jag är och blir ganska kräsen när jag inser att mitt sunda förnuft inte är samma som andras.Jag trivs med mina inackorderingar. Vissa har ju stått så länge så de har gått från att ”bara” vara inackorderingar till att bli vänner. Framförallt en person.
Men jag har också haft två knepiga personer som inte står kvar längre. Tänker då främst på en person. Det gick så långt att jag började undvika att vara i stallet när hon var där. Det var bara negativitet. Jaha vad ska hon nu klaga på idag? Var det inte stallet så blev det en lång utläggning om hennes privatliv.
Hästen var också extremt understimulerad.
Jag borde sagt upp henne långt tidigare men är väl feg antar jag. Utan gav mer tipps på att kolla något annat stall. Tex: ”Det kanske finns något närmare där du bor som skulle passa bättre? ”
Tillslut sa hon själv upp sig och jag firade med massa vin den kvällen
Har fått höra att hon efter det flyttat hästen minst tre gånger. Varav hon stod hos en jag känner en period och hon sa att Huuur stod du ut med henne??! Jag kastade ut henne!
Jag har blivit bättre på att sålla efter det
En till helinackordering när de andra flyttat hade varit suveränt