Vi med egen gård/stall

Lönnen jag vill flytta är ca 1 m. Vi lyckas inte få av rötterna med spaden.
Mest åkrar runt oss. Så jag kan inte be grannen om lov att ta från diken osv, för det växer inga träd där. Har inga skott på trädgården heller.

Vill inte betala 2500kr för ett träd på plantskolan.
 
Lönnen jag vill flytta är ca 1 m. Vi lyckas inte få av rötterna med spaden.
Mest åkrar runt oss. Så jag kan inte be grannen om lov att ta från diken osv, för det växer inga träd där. Har inga skott på trädgården heller.

Vill inte betala 2500kr för ett träd på plantskolan.
Men det finns väl skogskanter och åkerholmar?
Jag skulle ställa mig positiv om en granne bad om att få gräva upp "ett par träd", bara jag fick styra lite så att fel träd inte flyttas.
Vi har ju massor med träd som kan undvaras eller som borde röjas bort längs vägen, längs skogsvägarna, för nära åkerrenarna, eller i dikeskanter.

Prata med grannar med jordbruksmark!
 
Lönnen jag vill flytta är ca 1 m. Vi lyckas inte få av rötterna med spaden.
Mest åkrar runt oss. Så jag kan inte be grannen om lov att ta från diken osv, för det växer inga träd där. Har inga skott på trädgården heller.

Vill inte betala 2500kr för ett träd på plantskolan.
Borde vara flyttbar en del rötter får man offra (hugg av ed yxa) vattna väl när den är planterad på nya stället.
 

Liknande trådar

Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan...
2
Svar
37
· Visningar
1 997
Senast: sorbifolia
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 108
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Med tanke på sidospåret i tråden om allmänutbildad tyckte jag det vore lite roligt att höra hur användare utvecklats, ändrat åsikt eller...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 288
Senast: manda
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 124
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp