Passar rätt bra in här känner jag. Har en extrem ångest just nu (alltid haft det, men den är hemsk just nu) är sjukskriven från och till och har fått problem med magkatarr pga jag är så stressad.
Har en ADHD diagnos som läkarna skyller allt på.
Har gått i KBT i 8 månader vilket har gjort absolut inget bra. Börjar bli så frustrerad! Känns som om ingen förstår min problematik eller tar den seriöst. Istället har dem stämplat mig som missbrukare, detta pga att mitt ex var missbrukare och att jag i början av förhållande rökte ibland. Men de senaste 3 åren varit helt ren, WTF!? Jag levde alltså med full tillgång till droger men valde självmant att sluta helt och hjälpte dessutom exet att hålla sig ren i omgångar, ändå stämplas jag som missbrukare och har varit tvungen att lämna urinprov med övervakning och ska jag nu få någon medicin alls måste jag göra detta 2 gånger veckan....
Hatar vården mer och mer.... någon som faktiskt har fått bra hjälp?
Har "fått hjälp" från och till senaste 10 åren men det som oftast är lösningen är tabletter. Har väl testat ungefär det mesta de har att erbjuda vid detta laget. När jag sökte hjälp i Maj förra året ville jag verkligen bli bättre (vill jag fortfarande) och tror att det går. Men vet inte hur och ingen läkare, psykolog eller terapeut verkar kunna lista ut det heller.
Värst just nu är dock all ångest, den får mig att tappat känsel i benen, får svårt att andas (känns som om strupen snörper ihop sig, gör fysiskt ont) blir fixerad vid saker, kunde t ex inte sluta fila naglarna igår förrän jag filat ned dem så mycket att det gjorde för ont och blödde för mycket för att fortsätta. Äter så pass mycket att jag blir sjuk av det. Sover ungefär ALDRIG.
Nu har jag varit tillbaka 3 månader på jobbet tills för 3 veckor sedan då min husläkare sjukskrev mig 2 veckor. Magkattaren blir direkt 100 gånger värre när jag är på jobbet, klarar ibland max 2 timmar av min arbetsdag innan jag har så ont att jag inte längre kan sitta upp. Detta i kombination med att jag sover otroligt dåligt (en bra natt vaknar jag bara 2-3 gånger om vi säger så) gör så att det känns närmast omöjligt att jobba.
BLÄÄÄÄ på hela grejen just nu, KBT imorgon, kommer säga samma sak som alltid och hon kommer säga samma sak som alltid och sen går jag där i från och känner mig precis lika miserabel.