Vi har tagit det tunga beslutet..

Sv: Vi har tagit det tunga beslutet..

Men, som sagt, min border collie var vidrig i den åldern, nu vet jag ju givetvis inte exakt hur din är,men min pojk var verkligen odräglig och det låter som om det skulle vara honom du skriver om :smirk:
Nu är han ju 7 månader och är oftast en ängel, så det är kanske inte omöjligt att din emil bara är en gräslig valp?

Skulle man kanske våga hoppas på det? :crazy:

Jag antar att det inte finns någon seriös uppfödare med i bilden som kan hjälpa till med omplacering eller ta tillbaks valpen?

Gaah, vad trött jag är på att folk inte fattar "varför" det inte är så känt att blandraser har sjukdomar (medfödda sådana)...Det dokumenteras ej, finns inte en enda utredning kring blandraserna, finns ingen koll alls... Min har Pannus, en ögonsjukdom med livslång medicinering. Ärftlig, ja...:cool:

Men vännen, om du tar på dig läsglasögonen och läser mitt inlägg en gång till så kanske Du ser att det överst står Citat från AWAKE, en annan användare som händelsevis har en bc-labbkorsning som heter Emil och som är lika gammal som TS hund.

Gaah, vad trött jag är på att folk inte kan läsa innan de börjar käfta...

Men vännen, om du tar på dig läsglasögonen och läser mitt inlägg en gång till så kanske Du ser att det överst står Citat från AWAKE, en annan användare som händelsevis har en bc-labbkorsning som heter Emil och som är lika gammal som TS hund.

Gaah, vad trött jag är på att folk inte kan läsa innan de börjar käfta...

Förstår inte vad du pratar om??? Nog läste jag att det var AWAKEs inlägg från början och jag svarade vad jag tyckte om såna påståenden...inte med ett ord sagt att jag trodde det var din åsikt, ska försöka vara klarare på den punkten nästa gång:cool:

Det kan ju bara du svara på :idea:
Jag trivs ju med min pojk och har gjort hela tiden, skulle inte byta honom mot något i världen tror jag. Det är bara du som kan bestämma om Du tycker att din hund är det bästa du vet, förutom när han bits. Är han det, så kanske det kan vara värt ett försök?

Det kan ju bara du svara på :idea:
Jag trivs ju med min pojk och har gjort hela tiden, skulle inte byta honom mot något i världen tror jag. Det är bara du som kan bestämma om Du tycker att din hund är det bästa du vet, förutom när han bits. Är han det, så kanske det kan vara värt ett försök?

För mig är han "the one and only"! Han är en underbar hund att arbeta med. Han är otroligt lättlärd, arbetsvillig och glad i det stora hela. Nu har han faktiskt inte "bråkat" på två hela dagar. Det är precis som han säger "..matte, lämna inte bort mig. Jag är snäll nu" :rofl: :love:

På tisdag ska jag in på privatkurs med honom, vilket ska bli intressant. :D

Haha, vad charmigt!
Men om han nu är din ögonsten, så ge honom En chans till, han kan ju faktiskt bli hur go som helst om ett tag, och då blir det ju extra roligt att man faktiskt har "lyckats" :love:

*KL*
Jag är lite chockerad över att ingen har gett rådet att gå en hel kurs någonstans med valpen. Det ska avlivas och det ska omplaceras och man accepterar att de inte klarar av hunden.

Gå en kurs och lär dej!
Har man skaffat ett djur får man ta ansvar för djuret tills man inte kan längre. 4,5 månader är ca 14 veckor, vilket innebär att TS har haft hunden i 6 veckor. Jag kan inte tro att man har försökt med allt under den tiden.

Ge hunden en chans och se till att utbilda er själva!!

Lite OT men hur räknar du:D
4,5 månader blir ca 18v, alltså har hon haft hunden i ca 10v.;)

Det är ju inte så direkt att han alltid varit sådan, utan det är något som har utvecklats med tiden. Alltså, har han inte varit sådan i 10 v. som jag har haft honom men kanske i 3-4 v. :confused:

Nu får vi se vad de säger på kursen imorgon.
Uppdatering kommer då! :)

Kursen igår gick jättebra! Emil och jag fick jättemycket beröm! Hon tyckte att jag skulle satsa på att tävla honom i lydnad när han blivit lite större så vår träning är inriktad på lydnadstävling för framtiden.

Hon tyckte han såg jättefin ut och att han var stor för sin ålder. BC/Labrador korsningar tyckte hon var fina och bra överlag. Smarta, klipska och lättlärda, samt sammarbetsvilliga.

Emil älskar att arbeta och gjorde allt rätt för sig och var jätteduktig! Hans matte är stolt! :)

Pratade lite med henne om hans beteende i övrigt och hon sa att det förmodligen bara var en period och att jag skulle avvakta och se.

Här kommer en bild, tagen igår på honom. :)

Vad roligt att det går bra för er:bump:

Som jag misstänkte så får vi hoppas att det bara är en typisk valpperiod han har.
Himla söt är han ju också:love:

Vad fin han är! :love:
Satsa och jobba stenhårt på träningen så kommer resten att funka super det också.
Lycka till!

Ja, visst är han fin. Han är så korrekt och fin i sin kropp! :)
Japp, nu ska vi träna stenhårt! :d

Här kommer lite fler bilder på honom.. :)

8606297.jpg
[/url][/IMG]

Ja, visst är han fin. Han är så korrekt och fin i sin kropp! :)
Japp, nu ska vi träna stenhårt! :d

Så du ska behålla honom nu?:confused:
Vad är det för hundpsykologer då som säger åt dig att omplacera.. Jag tycker det verkar skumt av hundpsykologerna.
Som jag skrev tidigare så låter det som att din och min hund beter sig lika och för min gick det ju över vid 5 månader.

Vilken sötnöt ;)

Vad roligt att det kändes bra med kursen och instruktören, hoppas att det fortsätter att kännas bra! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka