Vi fick en son....

Gumman

Trådstartare
Om det är någon som undrat så fick vi en son 14 juli. Han är helt fantastisk snäll och han sover, äter och skiter som han ska. Han var 51 cm lång och vägde 3805g vid födseln. Tyvärr hann inte pappa vara med på förlossningen då vi hade alla barnen och hundarna som skulle skjutsas iväg till en kompis. Sista timmen gick alldeles för fort. Men nu är underverket framme och 2 veckor gammal och det är så ljuvligt!!!

:love::love::love:
 
Sv: Vi fick en son....

Stort grattis!! :banana: :bump:
Skönt att allt gick bra men synd att pappa missade det hela ;)
Vad ska han heta? :)
 
Sv: Vi fick en son....

Han ska heta Kevin, det var första namnet som passerade när jag såg han direkt efter förlossningen. Personalen var fantastiskt duktiga och lyhörda. Han ploppade helt enkelt ut när det var dags och helt öppet..
 
Sv: Vi fick en son....

Grattis !

(men jag msåte få protestera när man kallar sitt barn snällt - ett barn som skriker är det elakt eller ??)
 
Sv: Vi fick en son....

Först Grattis yoll sonen Gumman! :banana:

sen...


Grattis !

(men jag msåte få protestera när man kallar sitt barn snällt - ett barn som skriker är det elakt eller ??)

det där har jag funderat på också, vadå snäll?
Så ofta som jag fått den frågan sen vår son tittade ut nu i försomras.
"Är han snäll då?"
Vadå? klart han säger till om något är fel och jag har missat det, men är han inte snäll då eller?
Hur deffinerar folk det när dom frågar?
Har tyvärr inte kommit mig för att fråga ännu, men nästa ska jag banne mig fråga. :angel:
 
Sv: Vi fick en son....

Grattis !

(men jag msåte få protestera när man kallar sitt barn snällt - ett barn som skriker är det elakt eller ??)

:banana:
det där har jag funderat på också, vadå snäll?
Så ofta som jag fått den frågan sen vår son tittade ut nu i försomras.
"Är han snäll då?"
Vadå? klart han säger till om något är fel och jag har missat det, men är han inte snäll då eller?
Hur deffinerar folk det när dom frågar?
Har tyvärr inte kommit mig för att fråga ännu, men nästa ska jag banne mig fråga. :angel:


Barn som är griniga och inte sover, äter och skiter i "normal ordning" är mer krävande för föräldrar, med mindre sömn, ständigt gråtande baby tär på ork och humör, så min personliga definition blir då att motsatsen till "snälla bebisar" är "krävande bebisar"

Tror ingen menar att de bebisar som inte är tysta, förnöjda med god nattsömn är elaka på något vis, men de är mer krävande.
 
Sv: Vi fick en son....

En snäll baby är ju lika snäll som den är elak :smirk:

Jag menar, man ska inte ta det så bokstavligt. Snäll har en annan innbörd när folk frågar om babyn är snäll.
 
Sv: Vi fick en son....

Barn som är griniga och inte sover, äter och skiter i "normal ordning" är mer krävande för föräldrar, med mindre sömn, ständigt gråtande baby tär på ork och humör, så min personliga definition blir då att motsatsen till "snälla bebisar" är "krävande bebisar"

Tror ingen menar att de bebisar som inte är tysta, förnöjda med god nattsömn är elaka på något vis, men de är mer krävande.

Nu är jag bara på dum humör så varning ;)
För jag förstår hur min menar.

Men ett barn med kolik då, det blir ju krävande, men kanske är en otrolig liten lätthanterlig solstråle resten av dygnet (överdrivet ja),
vad klassas den som då? :angel:

Misstänker att vår torde klassas som snäll :rofl:
Äter skiter sover och erhm ja vill vara med närhan är vaken.
Men nog säger han "UUUUÄH" om jag inte matar honom snabbt nog,
men det klassar jag nog inte som "osnäll" ;)

Märks det att jag är ensam med knodd för mycket :cool:

Men jag tror att det jag reagerat på när det gäler det här med snäll, är väl kanske att jag har lite svårt att tro att ett sånt litet knytet kan vara "osnäll", däremot mer krävande ja.
Är väl bara folks sätt att fråga som jag blivit förbryllad över.
Likväl som jag fick spunk på när man var gravid att folk alltid var så fokuserad på hur man mådde, har du mått illa? har du ont? osv
Tänk om jag skulle sparka ut mig själv i friska luften istället för att sitta här och yra dumheter. :angel:
 
Sv: Vi fick en son....

Grattis Gumman!

Ta vara på tiden - den går fort.

Nu ska jag tjata om...

.... foto av underverket! :D

/FG
som blivit omväxt av den förstfödda... ;)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 385
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 077
Relationer I morgon börjar jag jobba efter semestern igen och jag kan inte lämna min mamma ensam en hel dag, eller knappt ens ett par timmar. Jag...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
89 371
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu när jag sitter och ammar hela dagarna så surfar jag givetvis en hel del under tiden. Igår så läste jag en så otrolig vacker...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
6 205
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp