Veterinärvård evedensia

Lyckas inte vända bilderna rätt, så du får snurra. Så här ser enkäten ut
20170121_113607_zpsrxih7ecp.jpg

20170121_113617_zpsqfvgog14.jpg
Tusen tack :) !

????? Hur ett företag definierar "nöjd-kund" (NKI) har väl i HÖGSTA grad med frågorna på enkäten som de använder att göra? Jag har själv utformat enkäter till undersökningar och studier. Man hinner ju med rätt många på vägen till en doktorsexamen. Jag har nog antagligen en hyfsat stor förståelse för processen och tycker att det är väldigt intressant. Att bara läsa att man har ett NKI av si och så ger ju inte särskilt mycket om man inte vet vad det baseras på. Därav mitt antagligen lite "märkliga" intresse.
På vilket sätt är din ev doktorsexamen relevant i förhållandet till din besatthet av Evidesias ev vinster?

@bettysmatte ja priser och relation till FB har diskuterats i många år väldigt mycket, och långt innan just Evidensia stod som ägare till kliniker. Läs tex gärna min inflik i den tråden du länkat, ang de större djursjukhusen som bedriver forskning och debatten i media ang det, som höjts långt tidigare år i både tv och tidningar.

Nu går ju dina två just nu aktiva trådar lite hand i hand , så jag svarar här för att slippa snurra runt ang samma ämnen i två trådar för din del.

Om du är så engagerad och intresserad ang NKI osv så tycker jag som sagt verkligen som du blivit rådd nu av Evidensia via din mail, ska RINGA den klinik du är kopplad till och be dem skicka enkäten till dig . Så du ser den first hand direkt från källan så att säga .
Du kan säkert passa på att dessutom fråga dem hur just deras undersökning hanteras och hur den mäts . Det brukar ofta även i större etablerade kundundersökningar stå med generellt förklarande text ang hur man mäter .
Men det känner du säkert till när du hanterat och administrerar många själv?

Svar på din fråga i övrigt : "varför engagerar folk sig i trådar de inte är intresserade av" ?
Jag är högst intresserad av ämnet , däremot är jag mindre intresserad av att i otaliga trådar som
behandlar samma ämne i stort , köra ekorrhjul .
Därför har jag kommenterat din tredje tråd i ämnet Evidensia, i samband med hur mycket du verkar driven i ämnet men samtidigt inte kan/vill/orkar plocka upp luren till dem och be om den info du vill ha /söker /undrar över .

Och nej - jag är ingen alls urskiljningslöst fan av Evidensia i sak vilket du ju också sett när/om du läst mina tidigare reflektioner i debatterna som florerat ffa den stora tråden som @MissFideli skapade och som även några användare hänvisat till i dina egna trådar.

Senast ändrad:
@bettysmatte ja priser och relation till FB har diskuterats i många år väldigt mycket, och långt innan just Evidensia stod som ägare till kliniker. Läs tex gärna min inflik i den tråden du länkat, ang de större djursjukhusen som bedriver forskning och debatten i media ang det, som höjts långt tidigare år i både tv och tidningar.

Nu går ju dina två just nu aktiva trådar lite hand i hand , så jag svarar här för att slippa snurra runt ang samma ämnen i två trådar för din del.

Om du är så engagerad och intresserad ang NKI osv så tycker jag som sagt verkligen som du blivit rådd nu av Evidensia via din mail, ska RINGA den klinik du är kopplad till och be dem skicka enkäten till dig . Så du ser den first hand direkt från källan så att säga .
Du kan säkert passa på att dessutom fråga dem hur just deras undersökning hanteras och hur den mäts . Det brukar ofta även i större etablerade kundundersökningar stå med generellt förklarande text ang hur man mäter .
Men det känner du säkert till när du hanterat och administrerar många själv?

Svar på din fråga i övrigt : "varför engagerar folk sig i trådar de inte är intresserade av" ?
Jag är högst intresserad av ämnet , däremot är jag mindre intresserad av att i otaliga trådar som
behandlar samma ämne i stort , köra ekorrhjul .
Därför har jag kommenterat din tredje tråd i ämnet Evidensia, i samband med hur mycket du verkar driven i ämnet men samtidigt inte kan/vill/orkar plocka upp luren till dem och be om den info du vill ha /söker /undrar över .

Och nej - jag är ingen alls urskiljningslöst fan av Evidensia i sak vilket du ju också sett när/om du läst mina tidigare reflektioner i debatterna som florerat ffa den stora tråden som @MissFideli skapade och som även några användare hänvisat till i dina egna trådar.
MIN tredje tråd? Jag skapade en tråd för några månader sedan, samt en för ett par dagar sedan. Den här tråden är inte skapad av mig, och jag har nog varit vare sig mer eller mindre aktiv i den än någon annan.

Jag har faktiskt ingen aning om hur dina åsikter har varit i de föregående trådarna.

Jag har inte alls blivit rådd av Evidensia att ringa Helsingborg. De undrade vilken klinik jag ville komma i kontakt med - mejlledes.

Jag får förmoda att mina åsikter, och vad jag väljer att göra med dem, är lika mycket min ensak som alla andras i denna tråd och andra trådar?

Något du verkar glömma när du diskuterar är att vi alla har olika erfarenheter med oss i bagaget. Och om du läser igenom tråden igen så upptäcker du nog dessutom att jag inte driver något hårdare än någon annan.

@bettysmatte -sorry - du har två trådar inte tre .
Du får förlåta mig misstaget, blev svårt att hålla isär/glömdes bort då du ägnat så mycket tid åt samma missnöje/fokus på Evidensia i samtliga trådar och nu senast i dessa två aktiva om just deras kundundersökning .

Jag har faktiskt ingen aning om hur dina åsikter har varit i de föregående trådarna.

Jag har inte alls blivit rådd av Evidensia att ringa Helsingborg. De undrade vilken klinik jag ville komma i kontakt med - mejlledes.

Jag får förmoda att mina åsikter, och vad jag väljer att göra med dem, är lika mycket min ensak som alla andras i denna tråd och andra trådar?

Något du verkar glömma när du diskuterar är att vi alla har olika erfarenheter med oss i bagaget. Och om du läser igenom tråden igen så upptäcker du nog dessutom att jag inte driver något hårdare än någon annan.

Ja återigen - plocka upp luren och be att få svar på dina frågor ? Rätt betydligt mer effektivt än mail . Ffa då det verkar så viktigt för dig det du undrar över ?

Ang åsikter osv är vi helt överrens .så nej , jag glömmer inte att folk har olika erfarenheter i bagaget när jag diskuterar , snarare är det för mig glasklart att det är så det funkar .

Ang nivån på hur hårt någon driver ett ämne, så får vi nog konstatera att vi isåfall har skilda åsikter helt enkelt .

Senast ändrad:
Och inte bara läser och svarar. De gör det med sådan hetta som åtminstone jag inte riktigt förstår. :confused:
Jag förstår inte heller. Det börjar kännas creepy med all denna totalt omotiverade ilska, riktad ENBART mot mig. Jag vet inte riktigt varför just jag, med åsikter som inte skiljer sig från ett flertal andras, har fått så mycket riktat mot mig?? Det känns verkligen inte okej!

Jag förstår inte heller. Det börjar kännas creepy med all denna totalt omotiverade ilska, riktad ENBART mot mig. Jag vet inte riktigt varför just jag, med åsikter som inte skiljer sig från ett flertal andras, har fått så mycket riktat mot mig?? Det känns verkligen inte okej!

jag tror att en del av irritationen beror på att du för ett eget korståg mot ett visst, namngivet företag.
Det är möjligt att du inte upplever att det är vad du gör, men du är ganska kategorisk i att döma ut Evidensia som helhet på ett ganska aggressivt sätt.

Evidensia är paraplyet, sedan har vi ett antal skilda djursjukhus.
Visst är de (eller kan vara) ganska dyra, se mitt eget exempel, men man kan ju vara nöjd med dem ändå.
Men jag är heller inte säker på att alla evidensia-kliniker har identisk prissättning.

jag tror att en del av irritationen beror på att du för ett eget korståg mot ett visst, namngivet företag.
Det är möjligt att du inte upplever att det är vad du gör, men du är ganska kategorisk i att döma ut Evidensia som helhet på ett ganska aggressivt sätt.

Visst är de (eller kan vara) ganska dyra, se mitt eget exempel, men man kan ju vara nöjd med dem ändå.
Men jag är heller inte säker på att alla evidensia-kliniker har identisk prissättning.
Men jag är väl ingenstans mer aggressiv än någon annan? Jag startade ju inte ens tråden på hästvård.
Det är väl KLART att man får vara nöjd, om man har bra erfarenheter, likväl som man får vara missnöjd utan att behöva utstå personliga påhopp?

Korståget skulle upphöra om folk lät bli att svara. Istället blir det nu tråd efter tråd med irriterade inlägg som riktar sig mot en eller ett par användare.

Om nu den här användaren har åsikter om Evidensia som "alla andra" inte håller med om, sluta svara så självdör ämnet snart. :)

Evidensia är ett stort paraply med riskkapitalister i ryggen och stora såna kedjor riskerar att sätta konkurrensen på djursjukvårdsmarknad ur spel, de är redan på god väg eftersom de äger ffa så många djursjukhus. Det är att skjuta sig själv i foten att inte bojkotta dem.
Jag håller med Bettysmatte fullt ut.
Tack och lov finns det djursjukvårdspersonal som vägrar sälja sig till riskkapitalisterna, de är vårt hopp för framtiden.
Tack och lov att man bor i Skåne, här finns än så länge stora kliniker som inte ägs av Evidensia eller AniCura.

Korståget skulle upphöra om folk lät bli att svara. Istället blir det nu tråd efter tråd med irriterade inlägg som riktar sig mot en eller ett par användare.

Om nu den här användaren har åsikter om Evidensia som "alla andra" inte håller med om, sluta svara så självdör ämnet snart. :)
Kloka ord :) . Om man hade hållit sig till ämnet i denna tråden till exempel, och bara svarat om man hade sett/svarat på en evidensia-enkät, så hade det inte stått ett enda ord i tråden. Och den hade nog redan legat på sida 2.

Evidensia är ett stort paraply med riskkapitalister i ryggen och och stora såna kedjor riskerar att sätta konkurrensen på djursjukvårdsmarknad ur spel. Det är att skjuta sig själv i foten att inte bojkotta dem.
Jag är lite förvånad att mycket av diskussionen när det gäller Evidensa handlar om rätten att få diskutera. Har man den typen av synpunkter så bör man ta det via anmälningar av tråden och acceptera utfallet och inte utse sig själv till polis och försöka uppfostra folk till att sluta diskutera ämnet.

Jag blir alltid skeptisk om någon försöker tysta ner diskussioner.

Jag är lite förvånad att mycket av diskussionen när det gäller Evidensa handlar om rätten att få diskutera. Har man den typen av synpunkter så bör man ta det via anmälningar av tråden och acceptera utfallet och inte utse sig själv till polis och försöka uppfostra folk till att sluta diskutera ämnet.

Jag blir alltid skeptisk om någon försöker tysta ner diskussioner.

Och ditt svar är riktat till mig?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka