Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, eller så frågar jag här på ett forum fullt av djurägare ? Svaren brukar komma betydligt snabbare här än någon annanstans. Och frågan är väl fri?
Ja, det är trist när klinik efter klinik köps upp av evidensia (eller anicura, för den delen). Man kan ju jämföra med andra branscher, och det hade varit lika dumt om det hade hänt med t.ex matvaruaffärer eller bilmekaniker. Man vill väl ha ett så varierat utbud som möjligt, både vad det gäller pris men också utbud och service?
Jämförelsen fungerar dåligt då det finns betydligt fler kedjor inom både livsmedelsbranschen och verkstadsbranschen, ingen av dem har till tillnärmelsevis lika stor del av marknaden. Marknaden i sig är större och på de flesta orter finns flera kedjor representerade.Fast det är väl till viss del rätt lika?
Märkesverkstäder för bilarna och sedan har du Mekonomen och ytterligare någon enstaka stor kedja.
De små verkstäderna faller, en efter en.
Och när det gäller mat: du har ett gäng stora kedjor att välja mellan. Det är - i alla fall i mina trakter - få livsmedelsaffärer som inte hör till ICA, Coop, Willys eller Lidl här. Möjligen inga alls, faktiskt, som är helt fristående från de stora kedjorna.
Eftersom du nu ville ta upp jämförelsen.
Fristående behöver man inte vara. Men det finns ju FLERA stycken val, med lite olika profil. Till och med på vår lilla ort finns ICA Maxi, Coop, Willys och Netto. De konkurrerar friskt med varandra. Jag storhandlar på Willys en gång/vecka, men har koll på erbjudanden hos de andra.Fast det är väl till viss del rätt lika?
Märkesverkstäder för bilarna och sedan har du Mekonomen och ytterligare någon enstaka stor kedja.
De små verkstäderna faller, en efter en.
Och när det gäller mat: du har ett gäng stora kedjor att välja mellan. Det är - i alla fall i mina trakter - få livsmedelsaffärer som inte hör till ICA, Coop, Willys eller Lidl här. Möjligen inga alls, faktiskt, som är helt fristående från de stora kedjorna.
Eftersom du nu ville ta upp jämförelsen.
Kan ju uppdatera med hur det har gått. Jag mejlade min fråga igen till kundtjänst i morse, och skrev att jag hade läst att de brukar genomföra kundenkäter. Undrade också hur det funkar om man vill vara med. Skrev att jag är kund, men att jag hittills inte fått svara på någon enkät. Undrade också var man kan man se resultatet av undersökningen.
Jag fick som svar en undran om vilken klinik jag ville komma i kontakt med. Skrev då att jag har varit i Helsingborg, senast i höstas med en häst. Jag vet egentligen inte riktigt varför jag måste kontakta en viss klinik, men de gör kanske separata kundundersökningar på olika kliniker? Så, nu får vi väl se hur det fortlöper .
Förmodligen görs enkäterna lokalt. Såhär skrev en Evidensiaklinik i Norrbotten på facebook i mars förra året:Kan ju uppdatera med hur det har gått. Jag mejlade min fråga igen till kundtjänst i morse, och skrev att jag hade läst att de brukar genomföra kundenkäter. Undrade också hur det funkar om man vill vara med. Skrev att jag är kund, men att jag hittills inte fått svara på någon enkät. Undrade också var man kan man se resultatet av undersökningen.
Jag fick som svar en undran om vilken klinik jag ville komma i kontakt med. Skrev då att jag har varit i Helsingborg, senast i höstas med en häst. Jag vet egentligen inte riktigt varför jag måste kontakta en viss klinik, men de gör kanske separata kundundersökningar på olika kliniker? Så, nu får vi väl se hur det fortlöper .
Och även 2016:2015 gjordes en rikstäckande kundundersökning:
http://www.mynewsdesk.com/se/eviden...nde-resultat-i-vaar-kundundersoekning-1139799
Man gör ju idealiskt sett båda delar. Kodar så man vet vilken klinik de kommer ifrån, och sedan kan man ju analysera var för sig eller slå ihop.Det verkar väl rimligt att göra undersökningen klinik för klinik.
Annars går ju inte resultatet att tolka.
Intressant. Vad frågar de om, dvs vad är deras definition på "nöjd-kund"? Bemötande, pris, öppettider....?Sån enkät skickar AniCura också ut, jag har fått med mig hem båda gångerna min katt opererats.
Deras definition på "nöjd kund" lär @MissFideli inte kunna svara på, det får du fråga företaget i fråga om.Intressant. Vad frågar de om, dvs vad är deras definition på "nöjd-kund"? Bemötande, pris, öppettider....?
????? Hur ett företag definierar "nöjd-kund" (NKI) har väl i HÖGSTA grad med frågorna på enkäten som de använder att göra? Jag har själv utformat enkäter till undersökningar och studier. Man hinner ju med rätt många på vägen till en doktorsexamen. Jag har nog antagligen en hyfsat stor förståelse för processen och tycker att det är väldigt intressant. Att bara läsa att man har ett NKI av si och så ger ju inte särskilt mycket om man inte vet vad det baseras på. Därav mitt antagligen lite "märkliga" intresse.Deras definition på "nöjd kund" lär @MissFideli inte kunna svara på, det får du fråga företaget i fråga om.
Om du läst @MissFideli ´s trådar om sin katts operationer hade du inte behövt fråga öht. Din vendetta/besatthet av Evidensia har gått överstyr.
Ja, jag kan faktiskt inte för mitt liv förstå varför så många läser och svarar i trådar som de säger sig vara ointresserade av?Tanke från en som bara hoppar in i en tråd här och där och läser för att det är roligt... Det är märkligt att så många trådar här på Bukefalos flippar ur redan i första svaret. Om man nu inte gillar en viss användare eller ett ämne - låt bli att svara istället för att använda en riktigt pissig ton? Det är inte roligt att läsa och man blir otroligt avigt inställd till den användare som skriver på det viset. (Jag känner inte en enda härinne, vad jag vet)
Låt Bukefalos vara ett trevligt ställe att kika in i då och då.
Vissa älskar Evidensia - andra gör det inte. Så som det är med allt här i livet. Jag är inget fan av Evidensia alls, men inte behöver jag vara otrevlig mot de personer som gillar dom...
*duckar*