Veterinärutbildning utomlans?

S

Stallflicka

Jag vill bli veterinär i framtiden men läser inte naturvetenskap. Läser hästhållning och har planer på att läsa in det som fattas efter gymnasiet ifall jag fortfarande vill bli det. Jobbar även om det i ett skolarbete och skulle vilja ha svar på några frågor.

Vad krävs för att komma in i andra länder? Har hört om intervju, hur många tas in på det, tex i Danmark?

Behövs det naturvetenskap i botten för alla veterinärprogram i världen?

Läste om budapest i någon gammal tråd, någon som har erfarenhet därifrån som vill berätta?

Sv: Veterinärutbildning utomlans?

En till fråga som behövs i arbetet. Vad har de för lön? Får de OB?

arbetstider?

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Veterinärutbildning utomlans?

Jag har för mig att de har dragit in mycket i Danmark, på att ta in studenter från Sverige, vet inet om det stämmer dock. Hoppas jag har fel, har själv planer på att studera där om något år :p

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 418
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 504
Senast: Saeta
·
Hundavel & Ras Hej Buke! Har läänge hängt i skuggorna här men nu är det dags för mig att be er om hjälp... Jag har hela mitt liv innerligt velat ha...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 666
Senast: machafuko
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
4 144

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka