Veterinärbesök snabba svar efterfrågas:)

Daimie

Trådstartare
Jo, jag ska till veterinären idag för återbesök. Pållen har tidigare blivit behandlad för hovledsinflamationer fram och en hasledsinflammation. Hon har fått vila lite mer än en månad nu innan återbesök. Jag har ca 4km till veterinären och funderar på att gå fram och tillbaka lite lugnt med tanke på att jag är uppe i lastträning och vill inte riktigt be henne åka ännu då vi hade ett bakslag senaste gången.

Promenaden tar lite mindre än en timme tur i lugn takt. Tror ni att det är ett problem för henne om hon eventuellt blir behandlad igen. I värsta fall tänkte jag ringa efter någon som kan hämta oss på plats men känns hon pigg vill jag gärna undvika det. Ska stanna på hemvägen och fika lite så hon får vila också.

Vad tror ni? Veterinären sa att det inte var optimalt men samtidigt kan det vara mer påfrestande att lasta om hon inte känner sig säker på proceduren.

Tacksam för svar:)

Sv: Veterinärbesök snabba svar efterfrågas:)

Gå dit ser jag inga större problem med, men blir hon behandlad igen skulle jag inte tycka det var helt okej att gå hem. I övrigt så enda risken på ditvägen är väl att hon värmer ur ev saker som kan värmas ur.

Har hon hagvilat btw? Har hon stått på box skulle jag INTE gå.

Hon vilade i en liten hage en vecka efter behandling men har sedan gått med sina två hagkompisar i vanlig hage. Jag har varit med om denna procedur innan nämligen med henne och upplevde henne mycket stressigare när hon fick stå själv i liten hage därför valde jag att låta henne vara häst denna gången med bra resultat.

Ev skulle jag gå dit,men inte hem... Hellre be veterinären att ge henne lite lugnande så hon inte stressar upp sig vid lastningen på hemresan.

Hej ni som gett mig svar:). Så här blev det: jag gick dit och sen blev vi hämtade efter behandling. Hästen gick på som en dans, så skönt att det går åt rätt håll igen efter mindre bakslag:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 723
Senast: Lavinia
·
Hästvård Uppgiven var nog ordet och efter att sökt och letat efter liknande problem ger jag upp. Veterinärerna kliar sig i huvudet och jag vet...
2
Svar
35
· Visningar
5 749
Senast: Josofinito
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 636
Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 922
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar