veterinärbesikta foderhäst?

Sv: veterinärbesikta foderhäst?

Jag har gjort det, och den gick inte igenom, och jag lämnade tillbaks den. Så mitt svar är "ja".
Men det beror också på avtalet, och om man känner till hästen/ägaren. Om man får lämna tillbaks den om den blir halt osv.

Sv: veterinärbesikta foderhäst?

Ja det tycker jag abolut...
Besikta då hästen kommer till dej. Så eventuella skador eller anmärkningar finns på papper. Då om nåt skulle visa sej så kan du
1 lämna tillbaka hästen.
2 så inte du står där sen i skiten med en häst som har nån skada då du hämtade den. Men som kom fram under tiden hos dej. Du kan bli skyldig att betala vet kostnader.

Även då du lämnar igen hästen bör du besikta den. Då kan du vara trygg med att ägaren inte kan lägga nån skuld på dej om hästen efter en tid tillbaka hos h*n visar sej ha nån sakda som uppkommit då h*n haft den men vill få det till att den hade skadan efter sin tid hos dej.

Liknande trådar

Anläggning Haft min foderhäst hos en kompis, nu ska han åka hem, Nu vill kompisen jag målar där lösdriften är, samt byter ut nån bräda. Kan jag då...
2
Svar
31
· Visningar
3 544
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 099
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 613
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt