Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vars är kunskapsgivandet?
Rent spontant vill jag analysera denna hälta som en "tre stegs raket" som startade i v.b. med en secundär överbelastning till h.b. för att i 3:e skeendet p.g.a. ohållbar överbelastning i h.b. åstakomma en diagonal reaktion i v.f.
Orsaken till denna hälta får vi kanske aldrig kännedom om, däremot så har denna individ förmedlat väldigt mkt kunskap om hästens rörelse och belastnings mekanik.
Du kanske ska ta en faktacheck innan du uttalar dig så tvärsäkert? Googlar man lite så hittar man en hel del på nätet.Tyvärr så föds inga med olika långa ben,, ett senare eller tidigare trauma kan däremot leda till framtida långa ben..
Jag vet eftersom jag själv varit drabbad men genom en mkt skicklig osteriopat blivit åtgärdad.
Snedhet i kroppen går absolut inte att träna bort så länge inte själva grundstenen (skelettet) är rakställt. Musklerna och senapparaturen är inte naturligt anpassade för det,, däremot så har muskler en väldigt stor förmåga att anpassa sig för grundens snedhet.
Många människor har olika långa ben sk. benlängdsskillnad. Det finns två olika kategorier av benlängdsskillnad. Den ena kallas för anatomisk benlängdsskillnad. Då har personen olika långa ben, alltså en äkta benlängdsskillnad.
...
Den andra kallas funktionell benlängdsskillnad och då ser det endast ut som att personen har olika långa ben så kallad falsk benlängdsskillnad. Det är mycket viktigt att skilja det här två benlängdsskillnader åt då behandlingen skiljer sig mycket.
...
Anatomisk benlängdsskillnad kan i sin tur delas upp i medfödd benlängdsskillnad och förvärvad benlängdsskillnad.
Medfödd benlängdsskillnad är som det heter medfödd.
Förvärvad benlängdsskillnad innebär att personen är född med lika långa ben men av någon anledning har det ena benets underben eller lårben blivit längre eller kortare. Vanlig orsak till detta är fraktur på något av benen.
...
Funktionell benlängdsskillnad är som jag tidigare skrev ingen äkta benlängdsskillnad utan orsaken till att man har olika långa ben sitter vanligtvis i ryggen eller bäckenet. Det kan vara spända muskler eller en så kallad låsning som gör att ena benet dras upp så att det ser ut som om det är en benlängdsskillnad. Om man ligger på rygg ser det ena benet kortare ut.
Fast det är faktiskt upp till köparen att besiktiga hästen innan köp. Så säljaren kan inte lastas direkt.
Tycker absolut att du ska reklamera hästen!
Den hade, enligt veterinärer på klinik, gamla skador och du har ju bara haft den en väldigt kort tid. Nej, på säljaren bara!
A