Sv: Veterinär lät skjuta frisk häst
Har följt denna tråd noga och både varit arg och ledsen över att folk förfasar sig över det veterinär och myndighet gjort. Har veterinär och djurskyddsinspektör varit på plats och gjort en bedömning så får vi nog lita på att den är korrekt tills något annat bevisats i domstol. Tvekat länge över att skriva något då man antagligen bara får skit för det men känner att jag inte kan vara tyst heller. Blir väldig mörkrädd över jea:s inställning där hon tydligen är beredd att försvara Lennarts hästhållning. Jag har en av de hästar som Lennart "sparkade ut" till sin f d sambo då han fått på pälsen av djurskyddet att det fanns för många hästar på gården, jag tror det handlade om 11 hästar för mycket. Hon fick i princip en vecka på sig att ordna förvaringen av dessa 11 hästar, hade ingen möjlighet att välja vilka av hästarna hon ville ha eller när de skulle hämtas. Lennart bestämde allt detta. Jag var inte med vid själva hämtningen utan hämtade min häst senare på den plats f d sambon hade skaffat fram. Den var då mycket tunn fortfarande men bukig av att ha kommit till ett bättre bete, hovböld (som f d sambon tagit ut hovslagare och veterinär för att behandla) och totalt misskötta hovar sedan tidigare (Lennart är hovslagare!), full av lus och mask samt helt ohanterad. Ohanterad är väl egentligen ingen vanvård men vittnar om att Lennart inte bryr sig om sina hästar så mycket att han hanterar dom dagligen. Så jag tycker ni ska sluta försvara denna människa, speciellt ni som aldrig varit på gården och sett hur där ser ut med bråte och skräp, bara det s k vindskyddet på filmen borde ju tala om för de flesta vad det är för ställe. För hästarnas skull hoppas jag han åker dit så det ryker men tyvärr finns ju risken som någon skrev att han får ett saftigt skadestånd istället.