Veterinär - ett klokt yrkesval??

Sv: Veterinär - ett klokt yrkesval??

(jag har inte läst igenom tråden)

Som vet måste man ju dels avliva djur, tala om för ägarna att djuret bör avlivas eller dött under operation o.s.v. Det kan komma in vanvårdade djur med ägare som inte vill göra något. o.s.v. Så rosa moln är det ju inte bara... (som du märker skrev jag ju bara det negativa) :D

Absolut, tyckte bara det blev lite väl många som skrev att utbildningen var helt okej, så ville belysa baksidorna som väldigt många upplever även i min klass.

Ts frågade ju bland annat om stress, vilket jag anser är väldigt vanligt hos oss.. Och hade det inte vart det, då hade vi inte fått mentorsgrupper, extra insatta lektioner där lärare pratar om hur viktigt det är att söka hjälp när det går för långt, hur det känns att alltid ha bättre i klassen än sig själv osv. Är väl ett allmänt problem i dagens samhälle, men att umgås konstant med extremt ambitiösa människor gör inte saken bättre..

Håller med!
Jag tror bara att jag typ blivit lite härdad och nu tar jag allt med lugn och ro. Det hjälper inte att stressa upp sig längre, man får ta allt som det kommer och hitta sin egen väg och jag gillar min och trivs mycket bra med den. Studieresultaten har nästan bara blivit bättre.
Sedan skrev jag ju också att hos oss går det i perioder. Under terminen är det relativt slappt, är det däremot tentaperiod så prioriteras mycket som inte har med skolan att göra bort och då är det många som bryter ihop emellan åt (det gjorde jag också i början innan jag lärde mig att det inte leder någon vart alls)

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt så får jag alltid en relation med en väg jag måste åka ofta. Det är som att jag lär känna vägen på ett mer personligt...
2
Svar
29
· Visningar
4 265
Senast: Vallmo
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 462
Senast: cirkus
·
Lantbruksdjur Hoppas att tråden ligger rätt.. Nu har det ploppat upp en massa funderingar i skallen, vet inte ens om det är vettigt eller om det...
Svar
6
· Visningar
2 954
Senast: Dorro
·
C
Hundhälsa Hej! Jag vill dela med mig av mina erfarenheter så det kan hjälpa andra. Jag har en snart 11 år gammal schäfertik som haft problem...
2
Svar
26
· Visningar
17 512

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka